REKLAMA

Wkrótce aplikacja mobilna dla klientów Credit Agricole

Wojciech Boczoń2016-02-19 08:59analityk Bankier.pl
publikacja
2016-02-19 08:59
fot. Andrzej Bogacz / FORUM

Klienci Credit Agricole już wkrótce dostaną aplikację mobilną. Obok podstawowych funkcji transakcyjnych, program będzie miał opcję skanowania kodów QR, geolokalizację i informacje o zniżkach w programie rabatowym. Bank pracuje też nad wdrożeniem Blika.

Bank ma już za sobą testy aplikacji i obecnie analizuje wyniki. Przedstawiciele Credit Agricole nie chcą deklarować konkretnego terminu wdrożenia, ale najprawdopodobniej program zostanie udostępniony klientom na przełomie pierwszego i drugiego kwartału. Aplikacja będzie działała na smartfonach z systemami Android, iOS i Windows Phone. Dostawcą aplikacji jest giełdowa spółka Infovide-Matrix, natomiast dostawcą technologii Finanteq.

Aplikacja pozwoli wykonywać większość najbardziej niezbędnych operacji. Klienci będą mogli m.in. sprawdzić stan konta, wykonać przelew, założyć lokatę czy też sprawdzić historię transakcji. Umożliwi też spłatę karty kredytowej oraz wykonanie z niej przelewu. Funkcja geolokalizacji pozwoli namierzyć najbliższy oddział, bankomat czy punkt handlowo-usługowy, w którym można skorzystać ze zniżek oferowanych w Klubie Rabatowym Credit Agricole.

Użytkownicy będą też mogli skanować kody QR za pomocą aparatu wbudowanego w smartfona. Kody QR (2D) zamieszczane są na fakturach, a w mozaice czarno-białych kwadracików zakodowane są informacje znajdujące się na papierowym dokumencie. Po zeskanowaniu kodu aplikacja automatycznie odczytuje zakodowaną treść i wypełnia za użytkownika formatkę przelewu. Dzięki temu z poziomu aplikacji mobilnej można szybko zapłacić rachunek. Kody QR można też wykorzystać do dzielenia się z innymi użytkownikami danymi przelewu.

Kilka tygodni temu bank podpisał umowę z Polskim Standardem Płatności na wdrożenie Blika. To system płatności opierający się o kody jednorazowe. Można go wykorzystywać do płatności w tradycyjnych sklepach, do wypłat gotówki z bankomatów, przesyłania pieniędzy na numer telefonu czy generowania czeków. Blik pojawi się w kolejnej odsłonie aplikacji mobilnej Credit Agricole. 

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r.

Tematy
Otwórz Konto w aplikacji mobilnej GOmobile.

Otwórz Konto w aplikacji mobilnej GOmobile.

Advertisement

Komentarze (5)

dodaj komentarz
~woy
Obiecują tą aplikację od pięciu lat. Podobne jako powyższy artykuły można znaleźć z końca 2014 roku. Znudzony ciągłym zwodzeniem zmieniłem na mBank i jestem zadowolony. A wy puszczajcie dalej reklamy ze znaną aktorką - może ktoś jeszcze się nabierze....
~Makos
Oni nawet banalnej strony mobilnej nie mają, Inteligo ja miał w 2002 roku gdy mało kto miał telefon z kolorowym wyświetlaczem!!
~KlientWkrawacie
Nawet PKO BP ma od daaawna taką aplikację, oferującą nawet płatności zbliżeniowe. Zrozumiałbym, gdyby były jakieś inne korzyści z posiadania konta w tym banku, ale w tej sytuacji to powinni z przeprosinami na swoich francuskich ustach wprowadzać obsługę mobilną. Najlepiej po cichu, żeby się inni nie zorientowali Nawet PKO BP ma od daaawna taką aplikację, oferującą nawet płatności zbliżeniowe. Zrozumiałbym, gdyby były jakieś inne korzyści z posiadania konta w tym banku, ale w tej sytuacji to powinni z przeprosinami na swoich francuskich ustach wprowadzać obsługę mobilną. Najlepiej po cichu, żeby się inni nie zorientowali że robią to jako ostatni..
Ja tam ich **agricolę.
~Kawerski
Tragedia Credit Agricole jest 100 lat za innymi bankami !
~PAO
Bank w XXI w. nie posiadający aplikacji mobilnej to nie bank. Wprowadzenie jej na przełomie któregoś kwartału na któryś kwartał było już zapowiadane chyba 2.krotnie. Wstyd.

Powiązane: Bankowość 3.0 - Rola banków

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki