Od roku 2014 w Formule 1 wchodzą nowe regulacje dotyczące silników. Nowe jednostki jakie będą mogły być stosowane to V6 1,6l turbodoładowane. W ostatnim czasie lider klasyfikacji Red Bull Racing przedłużył umowę z dotychczasowym dostawcą silników - Renault. Podobnie postąpił zespół McLaren.
Mercedes-Benz do F1 powrócił w roku 1994 jako dostawca silników dla zespołu Petera Saubera. Producent ze Stuttgartu praktycznie od razu związał się z zespołem McLarena i ta współpraca nie została przerwana nawet w momencie, kiedy Mercedes utworzył swój zespół Fabryczny. Teraz zespół McLaren potwierdził również, że silniki z trójramienną gwiazdą będą pracować w bolidach z Woking nawet w roku 2014. McLaren tym samym dobrze zabezpieczył swoją przyszłość.

Silnik V6 turbo to cały czas niepewna droga i podjęcie na tym etapie decyzji o dostawcy silników jest ryzykowne. Nie dotyczy to jednak przedłużenia umowy ze sprawdzonym dostawcą tak jak wygląda to w przypadku małżeństwa McLaren - Mercedes-Benz. Nowe regulacje wejdą od roku 2014, co nie znaczy, że można pracę rozwojowe odłożyć na później. Ferrari w sierpniu ogłosiło, że grupa ludzi z Maranello już rozpoczęła pracę nad nową jednostką napędową. W przyszłym roku planują uruchomienie i testy pierwszego prototypu. Wyścig zbrojeń w F1 trwa nadal.
źródło: Formula 1