REKLAMA

Vistula rozszerza sieć sprzedaży

2004-07-12 12:47
publikacja
2004-07-12 12:47
Zeszłoroczne problemy finansowe Vistuli, krakowskiego producenta odzieży męskiej, odeszły już w niepamięć. Spółka upodabnia się w swojej strategii rynkowej do firm odzieżowych nowej generacji jak Reserved, House czy Top Secret. Planuje również intensywny rozwój sieci detalicznej, który będzie kosztował ok. 20 mln zł.

Obecnie Vistula posiada 28 sklepów własnych i 20 franszyzowanych. Ponadto krakowska firma chce zaistnieć na rynkach zagranicznych już w połowie przyszłego roku, nie rezygnując przy tym z szycia odzieży dla klientów zagranicznych.

Niskie zyski oraz wysokie koszty w minionych latach doprowadziły firmę na skraj upadłości. Spowodowane było to wycofaniem z rynku marki Artisti Italiani. Problemy dotyczyły również współpracy z holendersko-tureckimi akcjonariuszami. Konflikt został zażegnany w momencie, gdy zagranicznego inwestora zastąpiła Grupa PZU.

Obecnie sytuacja znacznie się poprawiła. Zysk Vistuli w pierwszym kwartale br. wyniósł ponad 7 mln zł, a sprzedaż zwiększyła się do 31 mln zł. Poprawa sytuacji ekonomicznej spółki znalazła odbicie w jej notowaniach giełdowych. Kurs akcji firmy wyniósł 18 zł i osiągnął najwyższy poziom od 1984 r. Vistula odnosi również korzyści finansowe, związane z wysokim kursem euro. Stanowią one 30 proc. jej przychodów.
Źródło:
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Moda, odzież, ubrania, przemysł tekstylny

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki