Z powierzchnią sprzedaży ponad 9.500 m2, jest to drugi co do wielkości sklep Media Markt na świecie. Na pięciu kondygnacjach klienci znajdą wybór ponad 45.000 najnowocześniejszych produktów. Plany ekspansyjne sieci w Chinach zakładają uruchomienie ponad dziesięciu marketów Media Markt w Szanghaju do końca roku 2012.
Liczba klientów przybyłych na otwarcie sklepu Media Media potwierdza pozytywny rozwój koniunktury konsumenckiej w Chinach: "Gwałtownie rośnie siła nabywcza chińskich konsumentów. Wchodząc na rynek chiński możemy korzystać z tego wzrostu. " powiedział Roland Weise, prezes zarządu Media-Saturn-Holding GmbH. "Sam rynek elektroniki użytkowej rośnie rocznie o osiem procent, a w ciągu najbliższych dziesięciu lat wielkość obrotów powinna wzrosnąć ze 180 do 200 milardów."
Media Markt otwiera swój pierwszy sklep w Szanghaju przy słynnej ulicy handlowej Huai Hai Road. Sprawdzonym przepisem sieci na sukces jest dostosowanie asortymentu do potrzeb chińskich konsumentów, oferta szerokiej gamy innowacyjnych produktów w stale niskich cenach, innowacyjny design sklepu, fachowe doradztwo oraz serwis. Media Markt zamierza uzyskać przewagę konkurencyjną przede wszystkim dbając o klienta: 275 pracowników służy pomocą w wyborze właściwego produktu. Na ofertę asortymentową składają się: elektronika użytkowa, nowe media, telefony komórkowe, rozrywka, technologia biurowa, fotografia, akcesoria samochodowe Hi-Fi, artykuły gospodarstwa domowego, a wszystko zgodnie z preferencjami chińskich konsumentów.
W sklepie znajdziemy studia telewizyjne, w tym również w technologii 3-D oraz studio Hi-Fi, a także liczący 300 m2 dział e-learningu i dział gier. Co charakterystyczne dla Chin, w sklepie znajduje się przestronna strefa relaksu, gdzie klienci mogą przetestować produkty, takie jak fotele do masażu. Oferta gastronomiczna stanowi dopełnienie wrażeń zakupowych. Podobnie jak w Europie, również w Chinach Media Markt oferuje szeroki zakres usług - od dostawy i naprawy produktów poprzez instalację komputerów aż do specjalistycznego doradztwa.
Media Markt w Chinach powstał jako joint venture: METRO Group i dwóch rodzin założycielskich sieci Media Markt - Kellerhals i Stiefel -posiadających 75% udziałów oraz Foxconn Technology Group z 25% udziałów. Prezesem zarządu (CEO) Media Markt w Chinach jest holender, Ton Fortel, wspierany przez członka zarządu odpowiedzialnego za strategię (CSO) - dr Alan S. Yeung z Chin. Ton Wortel pełnił wcześniej funkcję COO Media-Saturn w Holandii, natomiast Dr Yeung zajmował stanowisko CFO w Channel Foxconn Business Group. Pierwszym sklepem Media Markt w Szanghaju zarządza dyrektor marketu Jack Sun z Chin.
O firmie Media-Saturn
Przy dochodach netto wynoszących 19,7 mld euro i liczbie pracowników przewyższającej 60 tys. w 2009 r., Media Markt i Saturn zajmują pierwsze miejsce wśród detalistów elektroniki użytkowej w Europie. Na sukces, jakim cieszą się te dwie marki sprzedaży detalicznej należące do Media-Saturn-Holding GmbH, składa się szeroki wybór markowych produktów w niskich cenach, kompetentny personel, doskonała obsługa, charakterystyczna reklama oraz zdecentralizowana struktura organizacyjna. Każdy dyrektor marketu jest udziałowcem zarządzanego przez siebie sklepu i tym samym odpowiada za oferowane produkty oraz za ustalanie cen towarów, personel i marketing. Sieci Media Markt i Saturn są zarządzane niezależnie od siebie i stanowią konkurencyjne względem siebie marki sprzedaży detalicznej. Grupa Media-Saturn, w której większość udziałów posiada METRO AG, posiada obecnie 864 sklepy w 17 krajach europejskich. Więcej informacji o Grupie Media-Saturn można znaleźć na stronie www.media-saturn.com.
O firmie Media Markt
Media Markt to największy sprzedawca detaliczny artykułów z zakresu elektroniki użytkowej w Europie. Na sukces, jakim cieszy się ta założona w 1979 r. firma, należąca do Media-Saturn-Holding GmbH, składa się szeroki wybór markowych produktów w niskich cenach, kompetentny personel, doskonała obsługa, charakterystyczna reklama oraz zdecentralizowana struktura organizacyjna. Każdy dyrektor marketu jest równocześnie udziałowcem zarządzanego przez siebie sklepu i tym samym odpowiada za ofertę produktową oraz za ustalanie cen towarów, personel i marketing. Obecnie Media Markt posiada 604 sklepy w 15 krajach.
/Media Markt
Źródło:Informacja prasowa