REKLAMA
TYLKO U NAS

Telezakupy będą w Polsce hitem?

2007-05-29 09:01
publikacja
2007-05-29 09:01
Blisko 50 mln zł będzie TVN kosztował kanał sprzedażowy Mango24. Największa polska telewizja komercyjna wiąże z tym przejęciem spore nadzieje, deklarując odświeżenie formuły raz poprawę jakości emitowanych programów. TVN ocenia polski rynek telezakupowy na mniej więcej 10 mln euro rocznie.

Cytowany przez Gazetę Wyborczą członek zarządu TVN, Olgierd Dobrzyński deklaruje: „chcemy kilkakrotnie zwiększyć przychody Mango. Po piątym roku od przejęcia mogą one sięgać nawet 200 mln zł. Jego marża będzie większa niż w przypadku całej grupy TVN i szacujemy, że docelowo sięgnie nawet 60 proc.”.

Mango nie składa sprawozdań finansowych, ale ocenia się, że zeszłoroczne przychody spółki ze sprzedaży to ok. 1 mln zł miesięcznie, w pierwszych czterech miesiącach tego roku kwota ta wzrosła do ok. 2 mln zł.

„Nowy właściciel chce wprowadzić w stacji tematyczną ramówkę, polegającą na tym, że różne kategorie produktów są promowane o różnych porach dnia oraz poprawić jakość emitowanych programów. (…) Obecnie kanał z telezakupami dociera do 95 proc. abonentów sieci kablowych i platform cyfrowych” czytamy w Gazecie Wyborczej.

„TVN szacuje polski rynek telezakupowy na mniej więcej 10 mln euro rocznie i widzi w nim duży potencjał. Według szacunków Electronic Retailing Association do 2009 roku w Europie Środkowo- Wschodniej ma on wzrosnąć do 1,6 mld euro”- zaznacza Gazeta Wyborcza.

Mango24 jest jedynym w Polsce całodobowym kanałem telesprzedażowym, w ubiegłym roku hitem było nawiązanie współpracy z Telewizją Trwam. Jak deklarowali przedstawiciele Mango24, efekt tej współpracy przeszedł ich najśmielsze oczekiwania, znakomicie sprzedawały się środki kosmetyczne, higieniczne oraz artykuły gospodarstwa domowego. Telezakupy kojarzone są jednakże nadal z produktami średniej jakości oferowanymi po zawyżonej cenie, a dostosowanie oferty do oczekiwań telewidzów jest niezbędne, jeśli telezakupy chcą być poważną konkurencją dla sklepów internetowych.

Więcej informacji na ten temat w dzisiejszej Gazecie Wyborczej, w artykule Vadima Makarenko „Telezakupy przyśpieszają”.
Źródło:
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Telewizja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki