Kolacja z osobą bezustannie sprawdzającą powiadomienia na swoim smartfonie może być irytująca. Dlatego firma MasterCard we współpracy z trzema warszawskimi restauracjami będzie zachęcała klientów do schowania telefonu na czas posiłku. Goście będą mogli skorzystać ze specjalnych urządzeń do przechowywania telefonów i wygrać nagrody.
MasterCard Capsule to urządzenie, w którym klienci restauracji będą mogli schować swoje smartfony na czas wizyty w restauracji. Kapsuła zostanie umieszczona na stoliku, a po schowaniu w niej telefonów uruchomi się licznik odmierzający czas. Im dłużej aparaty pozostaną w kapsule, tym bardziej wartościowe nagrody będą mogli wygrać uczestnicy akcji. Sygnałem kończącym zabawę jest otwarcie kapsuły.
Autorzy akcji chcą na nowo pokazać użytkownikom, jak przyjemne może być wspólne celebrowanie posiłku, bez ciągłego sprawdzania powiadomień w telefonie. Co ciekawe, dla osób które „odwykły” od prowadzenia konwersacji na żywo, organizatorzy akcji przygotowali „fiszki” z propozycjami tematów rozmów.
- Często zaaferowani tym, co dzieje się w mediach społecznościowych, zapominamy, że życie ma wartość przede wszystkim wtedy, gdy nasi najbliżsi i przyjaciele są tuż obok i kiedy naprawdę możemy dzielić z nimi wyjątkowe chwile – mówi Luiza Derek, Dyrektor Marketingu w polskim oddziale MasterCard Europe. - Stąd pomysł na akcję "Odkryć na nowo przyjemność rozmowy - Bezcenne". W niestandardowy sposób chcemy pokazać, że warto poświęcić czas i naszą pełną uwagę na spotkanie z drugą osobą - dodaje.
Urządzenia można przetestować w trzech warszawskich restauracjach: AiOLI przy ul. Świętokrzyskiej i MOMU.gastrobar przy pl. Teatralnym (przez cały marzec) oraz AiOLI przy pl. Konstytucji (od 29 lutego do 31 marca).
MasterCard zachęca natomiast do skorzystania ze smartfona do opłacenia rachunku w restauracji. Dzięki technologii NFC można to zrobić zbliżeniowo, podobnie jak zwykłą kartą.























































