REKLAMA
ZASADY PROMOCJI

Renault zwolni 3 tys. osób. Zamierza oszczędzać

2025-10-06 09:18
publikacja
2025-10-06 09:18

Francuski producent samochodów Renault planuje rozstać się z 3 tys. pracowników. Zatrudnienie ma stracić głównie personel pełniący funkcje pomocnicze. Ma się to odbyć w ramach dobrowolnych odejść z pracy – podał Reuters.

Renault zwolni 3 tys. osób. Zamierza oszczędzać
Renault zwolni 3 tys. osób. Zamierza oszczędzać
fot. sylv1rob1 / / Shutterstock

Renault wprowadził specjalny plan oszczędnościowy o nazwie „Arrow”, w ramach którego zamierza zmniejszyć zatrudnienie o 15 proc. w działach HR, finansowym i marketingu. Spowoduje to redukcję łącznie około 3 tys. etatów zarówno w paryskiej siedzibie firmy, jak i innych lokalizacjach na całym świecie. Ostateczna decyzja dotycząca zwolnień ma być podjęta do końca roku.

– Biorąc pod uwagę niepewność na rynku motoryzacyjnym i niezwykle konkurencyjne otoczenie, potwierdzamy, że rozważamy sposoby na uproszczenie naszych działań, przyspieszenie realizacji i optymalizację naszych kosztów stałych – powiedział rzecznik prasowy Renault, cytowany przez Reuters.

Gorsze wyniki finansowe

W lipcu koncern poinformował, że w pierwszej połowie 2025 r. poniósł stratę netto w wysokości 11,2 mld euro, do czego przyczyniła się również jego spółka partnerska Nissan. Natomiast dochód netto spadł do 461 mln euro. To mniej niż jedna trzecia poziomu z ubiegłego roku. Powodem tej sytuacji jest osłabienie rynku samochodów dostawczych, koszty związane z pojazdami elektrycznymi oraz presja handlowa.

Według analityków konieczne jest przywrócenie marż oraz ratingu kredytowego Renault do poziomu inwestycyjnego, oraz znalezienie sposobu na poradzenie sobie ze skutkami amerykańskich taryf i silną konkurencją ze strony chińskich producentów samochodów.

Pod koniec 2024 roku Renault zatrudniało na całym świecie blisko 99 tys. pracowników.

Duże zwolnienia w całej branży

To nie pierwsze zwolnienia w branży motoryzacyjnej, która obecnie przechodzi ogromną transformację. Jej powodem są elektryfikacja, cyfryzacja, rosnące koszty surowców i energii, a także spowolnienie sprzedaży aut spalinowych. Szczególnie duże redukcje dotyczą niemieckich producentów jak Volkswagen, Audi czy Mercedes Benz. Jednak sytuacja w tym sektorze odbiła się również na polskich zakładach, które są dostawcami komponentów do produkcji samochodów. Również one w wielu przypadkach musiały zredukować liczbę swoich pracowników.

KW

Źródło:
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (7)

dodaj komentarz
bha
Sielanka rynkowa w tej rosnącej coraz mocniej rynkowej drożyżnie cenowej i % dla wielu firm już się skończyła.
zoomek
Więcej norm niszczących motoryzację wprowadzajcie. Np warto wprowadzić obowiązek że auta mają pochłaniać CO2 i emitować O2.
Jak nie to srogie kary.
mknowak
Dochód 460 mln a strata 11 mld no to już jest bankrut.....
maxykaz
Członkowstwo w UE na razie jeszcze jest opłacalne bo wiecej od nich bierzemy ale za kilka lat członkostwo przestanie sie opłacać. Zwichrowana ochrona środowiska wykancza firmy
lukkiee odpowiada (usunięty)
Zapewne sugerujesz, że wszystko rozkradł Tusk i jego ziomale. Z głowy:

- Sporo z tej kasy poszło na infrastrukturę np. budowę dróg. Ale żeby skorzystać ze środków unijnych, trzeba wyłożyć swoją kasę. Jak jej nie masz, zadłużasz się.

- Program 500/800+ kosztuje ok. 40 mld zł rocznie. Ile to już trwa? Prawie dekadę,
Zapewne sugerujesz, że wszystko rozkradł Tusk i jego ziomale. Z głowy:

- Sporo z tej kasy poszło na infrastrukturę np. budowę dróg. Ale żeby skorzystać ze środków unijnych, trzeba wyłożyć swoją kasę. Jak jej nie masz, zadłużasz się.

- Program 500/800+ kosztuje ok. 40 mld zł rocznie. Ile to już trwa? Prawie dekadę, czyli łączny koszt to jakieś 0,3-0,4 biliona zł.

- Ostatnio doszły wydatki zbrojeniowe. To są dziesiątki, docelowo setki milionów. W końcu przyjaźń pomarańczowego nie jest za friko.

- Na dofinansowanie górnictwa poszło pewnie ze 100 mld zł.

- Przy zadłużeniu 2 bilionów złotych, koszt obsługi długu to - przy 5% koszcie - ok. 0,1 biliona rocznie.

- Deficyt FUS/ZUS to pewnie dziesiątki miliardów złotych rocznie (ostatnio).
ryszard-taryfiarz
Windyj reklam cudownych samochodów na pustych ulicach. A tymczasem CCC i wielkie zdziwienie.

Powiązane: Praca, płaca i kariera

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki