REKLAMA
TYLKO U NAS

Przychody Dadelo mogą wzrosnąć o ponad 50 proc. w 2022 roku

2022-09-05 18:00
publikacja
2022-09-05 18:00

Dadelo zanotowało w lipcu i sierpniu dobą sprzedaż, a w całym 2022 roku przychody spółki mogą zwiększyć się o ponad 50 proc. - poinformował PAP Biznes w wywiadzie prezes spółki Ryszard Zawieruszyński. Dodał, że marża brutto na sprzedaży powinna pozostać w tym roku na poziomie nieco poniżej 30 proc.

Przychody Dadelo mogą wzrosnąć o ponad 50 proc. w 2022 roku
Przychody Dadelo mogą wzrosnąć o ponad 50 proc. w 2022 roku
/ Dadelo

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników osiągniętych w pierwszym półroczu, które stanowiło wyzwanie dla całej branży. Spodziewaliśmy się, że po bardzo wysokim popycie w latach 2020-2021, rok 2022 może być trudniejszy. Zdecydowaliśmy się jednak zatowarować w pełnym zakresie i w części udało nam się to zrobić po cenach sprzed podwyżek. To ryzyko się opłaciło, bo sprzedaż w pierwszym półroczu przekroczyła 40 proc." - powiedział prezes.

Jego zdaniem było to możliwe dzięki m.in. emitowanej w kwietniu i maju reklamie telewizyjnej, która przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności firmy i sprzedaży.

Prezes poinformował, że koszty produkcji i emisji reklamy w telewizji to wydatki rzędu kilku mln zł.

"Koszty usług obcych w pierwszym półroczu z tego powodu uległy podwojeniu. To miało negatywne przełożenie na zysk netto, który uległ zmniejszeniu rdr. Marża brutto na sprzedaży spadła do 30,27 proc z 34,60 proc. rok wcześnie. Trzeba jednak pamiętać, że w ubiegłym roku braki towarów przy wysokim popycie dawały możliwość dyktowania cen" - powiedział prezes.

"Reklama telewizyjna pozytywnie zadziałała na nasze przychody nie tylko w pierwszym półroczu, ale także w kolejnych miesiącach. Lipiec i sierpień były dla nas wyjątkowo dobre pod względem sprzedażowym, z dynamiką zwyżki przychodów powyżej 50 proc. Do dzisiaj nie odnotowaliśmy żadnych perturbacji związanych z popytem. Jest on na wysokim poziomie, nawet wyższym niż miało to miejsce w pierwszym półroczu. Dlatego dynamika naszej sprzedaż może w tym roku przekroczyć 50 proc. Celujemy w sprzedaż ponad 15 tys. rowerów" - dodał.

Zawieruszyński zakłada, że w IV kwartale nie dojdzie do materializacji jakichś czarnych scenariuszy związanych z brakiem opału na zimę. Polacy będą wtedy wydawać środki przede wszystkim na artykuły pierwszej potrzeby, a hobby do nich nie należy.

Dadelo należy do grupy Oponeo i jest podmiotem działającym na polskim rynku e-commerce, wyspecjalizowanym w sprzedaży rowerów, części i akcesoriów oraz odzieży rowerowej.

W I półroczu 2022 roku przychody ze sprzedaży Dadelo wzrosły o 40,1 proc. do 60,85 mln zł. Marża brutto na sprzedaży wyniosła 30,27 proc. wobec 34,6 proc. przed rokiem. Zysk netto zmniejszył się w pierwszych sześciu miesiącach tego roku do 2,11 mln zł zł z 4,53 mln zł rok wcześniej. Dadelo sprzedało w tym okresie 8.172 rowery wobec 8.130 sztuk w całym 2021 roku.

"W drugim półroczu nie będzie kosztów związanych z produkcją i emisją reklamy telewizyjnej. Szacuję zatem, że co prawda nie osiągniemy ubiegłorocznego wyniku netto, ale będziemy się do niego zbliżać. Marża brutto na sprzedaży powinna pozostać w okolicy trochę poniżej 30 proc." - zapowiedział prezes.

W 2021 roku zysk netto spółki wzrósł do 6 mln zł z 5,1 mln zł w 2020 roku.

Dadelo prowadzi internetową sprzedaż przez platformy CentrumRowerowe. pl oraz Dadelo. pl.

"Planujemy otwarcie sklepu stacjonarnego w Warszawie na początku 2023 roku. Pozwoli nam to m.in. na ekspozycję własnej marki rowerów" - powiedział prezes.

Od kwietnia w ofercie Dadelo są rowery pod własnymi brandami: Oxfeld i Unity, który zostały wyprodukowane na zlecenie w Azji i w Polsce. To są rowery ze "średniej półki". Dadelo sprzedaje też pod marką własną rowery elektryczne wyprodukowane w Polsce.

Ewa Pogodzińska (PAP Biznes)

epo/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Bezpłatne konto firmowe to dopiero początek. Sprawdź, które banki płacą najwięcej za oszczędności

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki