REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Niemiecki gigant zwolni 30 tys. osób. Wszystko przez miliardową stratę

Katarzyna Wiązowska2024-07-29 13:29redaktor Bankier.pl
publikacja
2024-07-29 13:29

Niemiecki operator kolejowy Deutsche Bahn ogłosił zwolnienie 30 tys. pracowników, czyli około 9 proc. swojej załogi. Stało się to konieczne z powodu straty netto w wysokości 1 mld euro w pierwszym półroczu – poinformował Reuters.

Niemiecki gigant zwolni 30 tys. osób. Wszystko przez miliardową stratę
Niemiecki gigant zwolni 30 tys. osób. Wszystko przez miliardową stratę
fot. hpgruesen / / Shutterstock

Do miliardowej straty Deutsche Bahn w pierwszym półroczu br. doprowadziły m.in. ogromne inwestycje w naprawę sieci kolejowej, strajki i zła pogoda. Wpłynęło to na decyzję firmy o zwolnieniu 30 tys. pracowników – podał Reuters.

Jak zapowiedział Levin Holle, dyrektor finansowy Deutsche Bahn, cięcia mają zostać przeprowadzone w ciągu najbliższych pięciu lat i dotkną głównie stanowisk administracyjnych. W tym roku pracę straci około 1500 osób.

1,2 mld euro straty

Deutsche Bahn odnotowało stratę netto w wysokości 1,2 mld euro za pierwszą połowę tego roku. Miało to związek m.in. z zakrojonymi na szeroką skalę pracami remontowymi torów, przejazdów i linii napowietrznych, które już teraz powodują znaczne opóźnienia i odwołania pociągów.

Z kolei wprowadzenie w zeszłym roku przez niemiecki rząd biletu, który umożliwia podróżowanie wszystkimi pociągami regionalnymi i lokalnymi za 49 euro miesięcznie, doprowadziło do gwałtownego wzrostu liczby pasażerów, co pogłębiło problemy przewoźnika.

Natomiast wyjątkowo zła pogoda pogorszyła i tak już napiętą sytuację transportu pasażerskiego i towarowego, jaka miała miejsce od stycznia do czerwca. Oliwy do ognia dolały strajki pracowników, które sparaliżowały ruch kolejowy na kilka dni i kosztowały firmę około 300 mln euro.

Szansa na miliardowe wpływy od państwa

W pierwszej połowie tego roku Deutsche Bahn poinformowało, że zainwestowało 4 mld euro w swoje sieci kolejowe i usługi, co stanowi wzrost o 35 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Aktualnie operator kolejowy ma 33 mld euro długu, ale firma spodziewa się miliardowych spłat od rządu federalnego w ramach nowego państwowego programu wsparcia remontów tras kolejowych.

Źródło:
Katarzyna Wiązowska
Katarzyna Wiązowska
redaktor Bankier.pl

Dziennikarka prasowa i internetowa. Z wykształcenia ekonomistka, PR-owiec i psycholog komunikacji medialnej. Bliskie jej są tematy dotyczące rynku pracy, przedsiębiorczości i kreatywności. Lubi rozmawiać z ludźmi, poznawać ich historie, również biznesowe. Z pasji – kinomanka.

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (21)

dodaj komentarz
lisiec
To co się ostatnio w Niemczech wyprawia przechodzi ludzkie pojęcie. Najbardziej ortodoksyjny Rusek by na to nie wpadł. Najpierw zamykają elektrownie atomowe, żeby otworzyć na węgiel brunatny i dokupować brakujący prąd z elektrowni atomowych francuskich. Potem dają ludziom prawie darmowe bilety, żeby zwolnić 10% załogi z powodu strat To co się ostatnio w Niemczech wyprawia przechodzi ludzkie pojęcie. Najbardziej ortodoksyjny Rusek by na to nie wpadł. Najpierw zamykają elektrownie atomowe, żeby otworzyć na węgiel brunatny i dokupować brakujący prąd z elektrowni atomowych francuskich. Potem dają ludziom prawie darmowe bilety, żeby zwolnić 10% załogi z powodu strat finansowych. Filmy Barei na niemiecki przetłumaczyli, czy co?
prawdziwynierobot
ktoś wprowadza takie elementy jak destabilizacja, chaos, dezinformacja.
Komu może na tym zależeć?
inwestor.pl
Cenz0r znowu skasował komentarz bez wulgaryzmu. Co tam było nie tak omnibusie?
od_redakcji
A może to sankcje są powodem?
miketheripper
Państwowych też powinien 30 000
od_redakcji
A ja naiwny myślałem, że to przez ogólne masowe spowolnienie ekonomiczne, ovid i podwyżki prądu.
harrytracz
Widzicie? I ani słowa w artykule o odprawach... chociaż oczywiście będą zgodnie z niemieckim prawem, wysokością powiązane ze stażem pracy.
Podajcie szacunkowy koszt odpraw, bo polityczni hejterzy PiS/PO wzorem wpisów pod PKP Cargo muszą powyzywać kolejarzy od nierobów ciągnących tylko kasę...
bha
Cóż... Trwa coraz coraz szersza globo rynkowa optymalizacja nie tylko kosztów pracy, ale i przy tym i przyszłych Zysków.Niestety
bha
Rynkowa cenowa i % z roku na rok coraz większa drożyzna będąca nie tylko w detalu daje się coraz szerzej nie tylko konsumentom, ale i coraz szerzej wielu firmom, biznesom i usługom coraz mocniej we finansowe ujemne, negatywne znaki!.
men24a odpowiada bha
Akurat koleje niemieckie strajkują podobnie jak polscy górnicy.
Polskie kopalnie się zamknie a niemieckimi kolejami będą jeździć komputery, tak to się skończyy.

Powiązane: Praca, płaca i kariera

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki