![]() |
Ich zdaniem ten fragment reklamy narusza przepisy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i wprowadza w błąd - podała "Rzeczpospolita".
Do komisji działającej przy Radzie Reklamy spot reklamowy wody produkowanej przez firmę Zbyszko Company zaskarżyło Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka. Według niego reklama dyskredytuje rywali, wskazując, że po napojach konkurencji można "zacząć świecić" i odwołując się przy tym do strachu, bo świecenie kojarzy się z radioaktywnością. Zgodnie z przepisami kodeksu etyki reklamy wywoływanie w reklamówce strachu jest dopuszczalne wyłącznie wtedy, gdy chodzi o względy społeczne lub profilaktykę.
Sprawa trafiła też do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Mamy opinię Inspekcji Handlowej i prawdopodobnie zostanie wszczęte postępowanie o naruszeniu zbiorowych interesów konsumentów - mówi "Rz" Katarzyna Frąc z biura prasowego UOKiK. Takie postępowanie może się zakończyć nałożeniem kary na producenta i nakazem wstrzymania reklamy. Źródło: Rzeczpospolita