Newag zawarł z PKP Intercity umowę na dostawę i utrzymanie dwunapędowych zespołów trakcyjnych o wartości ponad 2,7 mld zł - poinformował Newag w komunikacie. Kurs Newagu przed godz. 13:00 rośnie o ponad 3 proc. i osiąga historyczne maksima.


Przedmiotem umowy, o której poinformowano w piątek jest dostawa przez Newag na rzecz zamawiającego 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych (ZT) wraz ze świadczeniem usług utrzymania przez okres 10 lat oraz świadczeniami dodatkowymi. Dostawy ZT będą realizowane w latach 2027-2029.
Podano, że szacowana wartość umowy wynosi ponad 2,735 mld zł netto, na którą składa się wynagrodzenie za dostawę ZT w łącznej kwocie 1,977 mld zł netto, płatne w częściach proporcjonalnie do zaawansowania produkcji i odbiorów ZT, oraz kwota 758,47 mln zł netto, stanowiąca szacunkowe wynagrodzenie z tytułu świadczenia usług utrzymania, płatne proporcjonalnie do świadczenia usług utrzymania. Newag jako jedyny podmiot złożył ofertę w postępowaniu.
Przeczytaj także
Spółka wniosła zabezpieczenie należytego wykonania umowy w zakresie dotyczącym dostaw ZT, które służy pokryciu roszczeń zamawiającego z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań umownych w wysokości 85,11 mln zł. 70 proc. zabezpieczenia zostanie zwrócone spółce po dostawie ostatniego ZT i uzyskania dokumentów uprawniających do eksploatacji oraz uznania przez zamawiającego należytego ich wykonania. Pozostała część zabezpieczenia zostanie zwrócona po zakończeniu okresu gwarancji jakości i rękojmi.
Prezes Newagu Zbigniew Konieczek poinformował, że obecnie wartość portfela zamówień realizowanych dla PKP Intercity sięga w kontraktach 9 mld zł brutto.
Kurs akcji Newagu na historycznym szczycie
Warto zwrócić uwagę, że choć informacja o dużej umowie pojawiła się dopiero w piątek ok. południa, to na przestrzeni zaledwie trzech tygodni notowania Newagu urosły już o 50 proc. Sama umowa wspiera piątkowe notowania - kurs Newagu przed godz. 13:00 rośnie o ponad 3 proc. i osiąga historyczne maksima na poziomie ponad 38 zł za akcję.
Grupa Newag produkuje elektryczne (rodzina Impuls) i spalinowe zespoły trakcyjne, lokomotywy elektryczne Dragon i Griffin, tramwaje oraz wagony metra. Zajmuje się także naprawami i modernizacją lokomotyw, pojazdów pasażerskich i wagonów osobowych.
Warto też przypomnieć, że w ostatnich dniach Newag zdecydował się wstąpić na drogę prawną i pozwać hakerów z grupy Dragon Sector. Byli oni odpowiedzialni za wykrycie nieprawidłowości w oprogramowaniu pociągów Impuls, które miały powodować problemy z ich serwisowaniem u innych podmiotów, niż sam Newag.
BPL:JM/PAP Biznes: alk/ gor/


























































