Rzeka Pasłęka od Braniewa do ujścia do Zalewu Wiślanego; jezioro Łabap włączone do systemu Wielkich Jezior Mazurskich, a także Kanał Ślesiński wydzielony od połączenia z Wartą do jeziora Gopło - mają być zgodnie z założeniami projektu rozporządzenia MI, nowymi śródlądowymi drogami wodnymi.


Jak podano we wtorek w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów, Ministerstwo Infrastruktury planuje zmienić rozporządzenie w sprawie śródlądowych dróg wodnych.
"Aktualnie obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 czerwca 2019 r. w sprawie śródlądowych dróg wodnych. Do obowiązującego rozporządzenia dodaje się jako nowe śródlądowe drogi wodne rzekę Pasłękę na odcinku od miejscowości Braniewo do ujścia do Zalewu Wiślanego oraz jezioro Łabap do systemu Wielkich Jezior Mazurskich. Wydziela się Kanał Ślesiński od połączenia z rzeką Wartą do jeziora Gopło, wraz z jeziorami na jego trasie, jako odrębną drogę wodną od Jeziora Gopło" - podano w wykazie.
Ponadto w wykazie śródlądowych dróg wodnych wprowadza się korektę opisu przebiegu niektórych śródlądowych dróg wodnych, a także porządkuje się ich katalog.
Jak tłumaczy resort, dzięki nowelizacji nowo wprowadzone drogi wodne zostaną wyposażone w oznakowania nawigacyjne i niezbędne elementy bezpieczeństwa, co wpłynie na komfort i bezpieczeństwo podmiotów uprawiających żeglugę śródlądową.
"Powyższa zmiana przyczyni się również do realizacji kamienia milowego przewidzianego w Krajowym Programie Żeglugowym do roku 2030 tj. zadania 1a. Rewizja klasyfikacji śródlądowych dróg wodnych" - dodano.
Resort zamierza też zmienić rozporządzenie w sprawie klasyfikacji śródlądowych dróg wodnych i proponuje jego nowelizację w szczególności w zakresie określenia nowych śródlądowych dróg wodnych, korekty opisu przebiegu niektórych śródlądowych dróg wodnych, korekty ich długości, czy korekty klas niektórych śródlądowych dróg wodnych. (PAP)
pif/ mick/