REKLAMA

Małe lotniska walczą o przetrwanie

2015-04-04 05:03
publikacja
2015-04-04 05:03
Małe lotniska walczą o przetrwanie
Małe lotniska walczą o przetrwanie
fot. Reuters / / FORUM

Podczas gdy duże regionalne porty lotnicze, takie jak Kraków czy Wrocław, w tym roku mogą odprawić rekordową liczbę pasażerów, te mniejsze walczą o przyciągnięcie tanich przewoźników i klientów - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

Gazeta szczegółowo analizuje obecną sytuację naszych portów lotniczych. Szczególnie zwraca uwagę na kłopoty, jakie małe lotniska mogą mieć z Komisją Europejska, która z jednej strony dotuje te inwestycje, z drugiej jednak zwraca uwagę na ich opłacalność. Brak opłacalności może spowodować konieczność zwrotu dotacji.

W przyszłym roku ma zostać uruchomione 14. lotnisko pasażerskie w Polsce, Olsztyn-Mazury, które powstaje na terenie dawnego lotniska wojskowego w Szymanach. (PAP)

sto/

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (10)

dodaj komentarz
~GOLDMAN
jak tylko berlin brandenburg zacznie dzialac upadna wszystkie lotniska zach polski nie dlatego ze nie ma kto latac ale dlatego ze podatki spowoduja ze wszyscy odleca z berlina
~Michal_Warszawa
A kto wymyslił ze te lotniska w ogle miały powstac ? Kto wymyslił system absurdalnej rywalizacji miedzysobą małych I słabych gospodarczo polskich regionów ???
Kto wymyslił system rywalizacji regionow o inwestorów zagranicznych poprzed wyrywanie sobie inwestcji kosztem drugiego region poprzez obnizenie podatków I doplacanie ?
Problem
A kto wymyslił ze te lotniska w ogle miały powstac ? Kto wymyslił system absurdalnej rywalizacji miedzysobą małych I słabych gospodarczo polskich regionów ???
Kto wymyslił system rywalizacji regionow o inwestorów zagranicznych poprzed wyrywanie sobie inwestcji kosztem drugiego region poprzez obnizenie podatków I doplacanie ?
Problem z lotniskami jest konsekwencja chorego system !!!

My jako kraj w globalnej gospodarce sami jestesmy traktowani jako region z innymi krajami europy srodkowej a co dopiero polskie regiony w Polsce o ktorych nikt nie slyszal....

I tak bedziemy mieli regionalne nie rentowne lotniska w miastach gdzie ludzie naprawde nie mysla o wakacjach w cieplych krajach co najwyzej wylot do roboty tanimi liniami.

Bedziemy mieli przedstawicielstwa polskich regionow oddzielne w Brukselii w regionach Chin...moze nawet w innych krajach bo razem im trudno wspolpracowac.

Bedziemy mieli oddzielne polityki I czesto sprzeczne interesy posycane przez firmy konsultingowe podkrecajace te rywalizację I rozgrywajace ambicje i krotkowzrocznosc lokalnych włodarzy....

Ale w takim systemie nie bedziemy mieli silnych polskich firm. nie bedziemy mieli inwestycji w R&D. nie bedziemy mieli wyzszych plac w Polsce. bedziemy tanim zasobem pracy i rynkiem zbytu. do czasu jak bedzie mozna wyrwac z Polski przyznane na Polske srodki unijne...potem juz nawet nie bedziemy godnym uwagi rynkiem zbytu....bedziemy tylko skansenem pasywnych inwestycji i tych pasywnych co zostali.....JEZELI OCZYWISCIE TEGO SPOSOBU MYSLENIA NIE ZMIENIMY I NIE OBUDZIMY SIE W PORE !!!!!
~PATRYJOTA
jak bedziemy wszystko dotowac to ten caly system i tak sie rozleci bi jak przeliczeyc lot np Gdansk -Londyn za 30 euro to ja nie wiem kto to placi bo samo paliwo i piloci to kosztuja juz majatek a gdzie reszta oplat no i jakis zysk tez musi byc bo nikt za daemo nie leci a wezmy zwyklym osobowym samochodem np z Gdanska do Wrszawa jak bedziemy wszystko dotowac to ten caly system i tak sie rozleci bi jak przeliczeyc lot np Gdansk -Londyn za 30 euro to ja nie wiem kto to placi bo samo paliwo i piloci to kosztuja juz majatek a gdzie reszta oplat no i jakis zysk tez musi byc bo nikt za daemo nie leci a wezmy zwyklym osobowym samochodem np z Gdanska do Wrszawa to samo paliwo wyjdzie ca 400zl czyli 100euro..a gdzie reszta??
~polak
Naucz się pisać jewrey bo liczyć to już umiesz!
~stefan
A ile takich biletow za 30eur kupisz? 1-2? Kazdy przewoznik prywatny sprzedaje w ten sposob bilety, zeby zmaksymalizowac zyski. Srednia cena na pewno wychodzi duzo powyzej 30eur.
~GOLDMAN
mam pytanie do ciebie czy ty kiedykolwiek byles za granica i czy w ogole leciales kiedys samolotem
~obershlesian
wezcie puknijcie sie w glowy.

krakow airoport ta jakis kurnik i zascianek w porownaniu z lotniskiem w katowicach. O wroclawiu juz nie mowiac.

Katowice to lotnisko dla 3 milionowej aglomarecji czyli najwieksze w Polsce uswiadomcie to sobie wskoncu zakute glowy pismaki.
~otworzoczy
z niektórych punktów w Katowicach jest niewiele dalej na Krakowskie lotnisko, niż na to w pyrzowicach więc proszę się tak nie unosić dumą, zwłaszcza że pyrzowice to w zasadzie tylko lotnisko wizzaira, który i tak reklamuje go jako leżące niedaleko od Krakowa
~dalejwidzeićtrza
Strategicznie to bardzo dobre rozwiązanie. "Opłacalność " drodzy ekonomiści zależy od okoliczności. To co w czasie pokoju jest nieopłacalne , w razie sytuacji nadzwyczajnej staje się wielką korzyścią.
~mhm
Sugerujesz metodę na stworzenie popytu? ;)

Powiązane: Wrocław

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki