Jedna z największych sieci dyskontów w Europie szykuje się do ekspansji za oceanem. W Stanach Zjednoczonych ma powstać 150 sklepów w ciągu najbliższego roku.


Lidl byłby bezpośrednią konkurencją dla takich rynkowych magnatów jak Target czy Walmart. Amerykański pośrednik w handlu nieruchomościami handlowymi CoStar otworzy 150 sklepów Lidla do 2018 r. – donosi amerykański Business Insider, powołując się na anonimowe źródło.
Firma już założyła swoją główną siedzibę w stanie Virginia (w Arlington) i zajmuje się organizowaniem powierzchni magazynowych. Lidl zainwestował także w dzierżawę powierzchni na sklepy w kilkudziesięciu miastach wzdłuż wschodniego wybrzeża.
W tych miastach pojawiły się także ogłoszenia w mediach lokalnych, w których Lidl ogłasza poszukiwanie pracowników na stanowiska kierowników w mających dopiero powstać sklepach.
Stany Zjednoczone są kolejnym krokiem po Wielkiej Brytanii w ekspansji niemieckiej marki na zagraniczne rynki. Pierwsze szlaki w USA przetarła już wcześniej sieć Aldi, która posiada tam 1300 sklepów. W Europie Lild prowadzi ponad 10 000 sklepów w 26 krajach.
MG