Grupa CCC miała w III kw. 2018 r. 41,7 mln zł straty netto j.d., zgodnie z szacunkami

Grupa CCC miała w trzecim kwartale 2018 roku 41,7 mln zł straty netto jednostki dominującej wobec 38,6 mln zł zysku netto rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik jest zgodny z wcześniejszymi szacunkami spółki.

(fot. Marek Wiśniewski / FORUM)

Zysk operacyjny wyniósł w trzecim kwartale 2018 roku 5,3 mln zł wobec 52,3 mln zł zysku przed rokiem. EBITDA wyniosła 160,2 mln zł, co oznacza wzrost o 81,6 mln zł w stosunku do III kwartału 2017 roku.

Przychody grupy wyniosły 1.248 mln zł wobec 987,2 mln zł rok wcześniej.

Pod koniec października CCC przedstawiło wstępne wybrane dane finansowe za III kwartał. Szacowało wtedy, że strata netto jednostki dominującej wyniosła 41,7 mln zł, zysk EBITDA 160,1 mln zł, zysk operacyjny 5,3 mln zł, a przychody 1.247,7 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 595,4 mln zł, a koszty sprzedaży i ogólnego zarządu 615,6 mln zł.

Wyniki CCC sporządzone są zgodnie ze standardem MSSF 16.

Po trzech kwartałach 2018 r. grupa CCC ma 13,8 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 143,7 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny spadł do 128,2 mln zł z 216,1 mln zł.

Przychody wzrosły do 3,27 mld zł z 2,83 mld zł w analogicznym okresie 2017 roku, czyli o 15,6 proc. rdr.

Udział przychodów ze sprzedaży detalicznej w sprzedaży ogółem w okresie styczeń - wrzesień 2018 r. wyniósł 77,7 proc., przy udziale e-commerce 19,8 proc. i 2,5 proc. udziale sprzedaży hurtowej.

Działalność detaliczna dała 2,5 mld zł przychodów, e-commerce przyniosło ok. 650 mln zł sprzedaży, a działalność hurtowa 81 mln zł.

Największym rynkiem sprzedaży detalicznej wciąż pozostaje Polska, której udział w łącznej sprzedaży detalicznej w tym okresie wyniósł 55,5 proc. w porównaniu z 60,2 proc. rok wcześniej. Przychody na polskim rynku wyniosły 1,4 mld zł, w Europie Środkowo-Wschodniej ok. 660 mln zł, a w Europie Zachodniej prawie 400 mln zł.

Sprzedaż detaliczna na 1 m kw., po trzech kwartałach, wyniosła 3,8 tys. zł/m kw. wobec 4,9 tys. zł/m kw. rok wcześniej, przy wzroście średniej powierzchni sklepu CCC o 3 proc.

Wzrosty w placówkach porównywalnych odnotowano na wszystkich rynkach (Polska +2,2 proc.; Europa Środkowo-Wsch. +14,7 proc.; Europa Zachodnia +36,9 proc.; pozostałe kraje +49,2 proc.).

Narastająco, od początku roku, skonsolidowany zysk brutto wyniósł 1.644 mln zł i był wyższy o 14 proc. rdr. Marża na sprzedaży detalicznej wyniosła 1.352,6 mln zł (53,2 proc.) i była niższa o 0,3 p.p. rdr, co było spowodowane nieznacznym wzrostem koszu własnego sprzedaży.

Marża brutto na sprzedaży wyniosła 50,2 proc., co stanowi spadek o 0,7 p.p. rdr. Spółka tłumaczy to dynamicznym wzrostem udziału sprzedaży w kanale e-commerce.

Spółka podała w raporcie, że wynik detalu wyniósł po trzech kwartałach 73,4 mln zł, a segmentu e-commerce 77,8 mln zł.

Skonsolidowane przepływy netto z działalności operacyjnej po trzech kwartałach wyniosły 497,4 mln zł.

W trzecim kwartale 2018 r. grupa kapitałowa CCC powiększyła sieć sprzedaży CCC o ponad 22 tys. m kw. Na 30 września sieć sprzedaży grupy obejmowała 1181 placówek sieci CCC.

Grupa otworzyła 3 salony w Rosji i Austrii, po 2 salony na Węgrzech i w Rumunii, po jednym w Czechach, Słowacji, Słowenii i na Ukrainie.

Powierzchnia sprzedaży grupy CCC na koniec września 2018 r. wyniosła 682,9 tys. m kw, co stanowi wzrost o 147 tys. m kw. w stosunku do stanu na koniec grudnia 2017 r.), na co złożyły się otwarcia i powiększenia sklepów CCC (+ 58,9 tys. m kw.), oraz nabycie szwajcarskiej spółki Karl Vogele (+ 88,13 tys. m kw).(PAP Biznes)

pr/ pel/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
CCC -2,43% 189,00
2018-11-09 17:04:59
WIG -1,27% 56 924,39
2018-11-09 17:05:00
WIG20 -1,35% 2 232,25
2018-11-09 17:05:00
WIG30 -1,53% 2 530,73
2018-11-09 17:15:00
MWIG40 -1,49% 3 893,70
2018-11-09 17:15:00
DAX -1,77% 11 325,44
2018-11-12 17:34:00
NASDAQ -2,78% 7 200,87
2018-11-12 22:02:00
SP500 -1,97% 2 726,22
2018-11-12 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl