Firma się nie zawali - nie ma ludzi niezastąpionych

Każdy pracownik chciałby czuć się najważniejszy i niezastąpiony. Jednak w rzeczywistości myślenie o sobie, że jest się niezastąpionym jest dużym bagażem dla firmy jak i przede wszystkim dla samego pracownika. Niesie to za sobą ryzyko zamykania drogi do kariery, odcięcie od awansów, brak urlopów. Co więcej - pracownicy, którzy postrzegają siebie jako niezastąpionych są niechętni do pomocy, nie dzielą się swoją wiedzą i nie ufają innym.

Duże firmy, które dbają o rozwój polityki personalnej pilnują, aby żaden z ich pracowników nie był niezastąpiony. Jednym z obowiązków wielu menedżerów jest przygotowanie swoich następców do wykonywania ich pracy. Panuje powszechne przekonanie, że "niezastąpiony pracownik" niesie zbyt duże ryzyko dla firmy. Stąd ustalone i zaplanowane wcześniej programy sukcesji stanowisk.

Przekonanie o własnej niezastępowalności to spory problem, dlatego warto pomyśleć o zmianie toku myślenia i reorganizacji swoich działań. Spokojnie - firma się nie zawali...

Competitive Skills
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.