REKLAMA

Fabryka koreańskich autobusów elektrycznych w Toruniu?

2018-08-02 01:46
publikacja
2018-08-02 01:46

Koreański inwestor szuka miejsca na produkcję elektrycznych autobusów; Toruń to jedna z możliwych lokalizacji w Europie - pisze w czwartek "Rzeczpospolita".

fot. Wojciech Wójcik / / FORUM

Toruń odwiedzili ostatnio szefowie koreańskiego potentata motoryzacyjnego. Są zainteresowani budową fabryki elektrycznych autobusów. To jedna z możliwych lokalizacji w Europie. Projekt może być wart nawet na miliard euro - podaje gazeta za swoim źródłem.

Ratusz wskazał pod inwestycję dwie działki o łącznej powierzchni 420 hektarów. Jednak jak pisze gazeta, w ratuszu "nabrano wody w usta". Nigdzie nie pada nawet nazwa potencjalnego inwestora - czytamy w dzienniku.

Gazeta podaje listę wcześniejszych prób pozyskania inwestycji o charakterze motoryzacyjnym w Polsce, wśród nich fabrykę Jaguara i Land Rovera, które ostatecznie zostały ulokowane w słowackiej Nitrze.

"Rzeczpospolita" informuje, że według obiegowej opinii na niską konkurencyjność polskiego rynku wpływa niewystarczające wsparcie dla planowanych projektów, jak również stosunkowo niska chłonność krajowego rynku samochodów osobowych.

Karol Zarajczyk, prezes Ursusa, który inwestuje w projekt polskiego autobusu z napędem elektrycznym, powiedział "Rzeczpospolitej", że inwestorzy zawsze biorą pod uwagę te same lokalizacje, wśród nich: Czechy, Słowację, Węgry i Polskę. Powodem są niskie koszty pracy w tych krajach.

Jak ustaliła gazeta, inwestycja w fabrykę motoryzacyjną może przynieść korzyści dla całej gospodarki. Powołując się na dane OECD, "Rzeczpospolita" podaje, że wzrost wartości dodanej o jednego dolara w przemyśle samochodowym zwiększa wyniki ekonomiczne całej gospodarki o trzy dolary.

Dwa i pół miliarda złotych rocznie może być wart rynek autobusów elektrycznych w Polsce według Ministerstwa Energii - pisze gazeta.(PAP)

kub/ wus/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (5)

dodaj komentarz
jasiek2017
A kiedy milion elektrykow na drogach? Mateuszek klamal jak zwykle?
karbinadel
Totalny bezsens. Akurat autobusy elektryczne już się u nas produkuje, Solaris i Volvo robią to z powodzeniem - i to bez rządowych programów. Po co więc konkurencja z Azji?
search
Jak Mateuszek doplaci 200 k zeta do kazdego zatrudnionego to Skosnoocy postawia wiate gdzie polscy w imie murzynskosci za 2100 brutto bede skrecac. Jak na razie Polska konkuruje z robotami gdyz taniej jest zatrudnic Polaka niz zainwestwoac xxx mln w park robotow. poza tym Polak sie nie psuje i nie tzrba go Jak Mateuszek doplaci 200 k zeta do kazdego zatrudnionego to Skosnoocy postawia wiate gdzie polscy w imie murzynskosci za 2100 brutto bede skrecac. Jak na razie Polska konkuruje z robotami gdyz taniej jest zatrudnic Polaka niz zainwestwoac xxx mln w park robotow. poza tym Polak sie nie psuje i nie tzrba go serwisowac.
_jasko
Premier Mateusz głosił, że Polska dopracuje się własnych rozwiązań i produktów w "dobie IV rewolucji przemysłowej.
Fragment wywiadu pana Mateusza "wPolityce.pl" z dn. 6 października 2017":
Elektromobilność, która jest jednym z filarów Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju ma być jak rozumiem drogą
Premier Mateusz głosił, że Polska dopracuje się własnych rozwiązań i produktów w "dobie IV rewolucji przemysłowej.
Fragment wywiadu pana Mateusza "wPolityce.pl" z dn. 6 października 2017":
Elektromobilność, która jest jednym z filarów Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju ma być jak rozumiem drogą do odbudowy POLSKIEJ motoryzacji
- Tak, gdy na początku mojej kadencji od razu w ramach strategii rozwoju zaczęliśmy prace nad elektromobilnością, było wiele krytycznych, czasem wręcz prześmiewczych głosów. Dziś gdy elektromobilność jest na ustach całego świata i Niemcy podjęły strategiczną decyzję by przestawić się na auta elektryczne, wydaje się oczywiste, że mieliśmy rację. Przy czym traktuję elektromobilność dwojako. Po pierwsze jest ona przepustką dla POLSKICH firm by stały się poważnymi globalnymi graczami, zwłaszcza w zakresie autobusów. A po drugie to pierwsza rewolucja przemysłowa w której możemy uczestniczyć na pełnych prawach, JAKO LIDER a nie odbiorca technologii. Solaris, Ursus czy wreszcie Autosan mają w państwie sprzymierzeńca, którego brakowało polskim firmom tak długo. Polskie miasta sukcesywnie będą wymieniać swoją flotę autobusów i skorzystają na tym te właśnie POLSKIE firmy.
wektorwg
Matouszek zderzył się z rzeczywistością dopiero jak go zwolnili z Banku
Tam był tylko słupem na eksponowanym stanowisku. Zupełnie jak teraz.

Powiązane: Elektromobilność

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki