REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Elektryki nie tak opłacalne? Ford tnie wydatki na ich rozwój

2024-08-22 19:04
publikacja
2024-08-22 19:04

Ford poinformował, że zmniejszy roczne inwestycje w pojazdy czysto elektryczne o 25 proc. i skupi się na samochodach z napędem hybrydowym. Planowany elektryczny trzyrzędowy SUV powstanie w wersji hybrydowej - powiadomił w czwartek portal Autoevolution.

Elektryki nie tak opłacalne? Ford tnie wydatki na ich rozwój
Elektryki nie tak opłacalne? Ford tnie wydatki na ich rozwój
fot. Bk87 / / Shutterstock

Powodem zmiany strategii są koszty. Według Forda, dzisiejsi nabywcy pojazdów elektrycznych szukają samochodu, który pozwoli im oszczędzać. Ponadto dzięki przeniesieniu produkcji części produkcji akumulatorów Mustang Mach-E z Polski do Holandii w stanie Michigan, firma będzie mogła korzystać z ulgi podatkowej.

"Przystępny cenowo pojazd elektryczny zaczyna się od niedrogiego akumulatora" – powiedział prezes firmy, Jim Farley. "Jeśli nie jesteś konkurencyjny pod względem kosztów baterii, nie jesteś konkurencyjny".

Ford stwierdził w oświadczeniu, że globalny rynek pojazdów elektrycznych zmienia się szybko i firma musi ewoluować, by konkurować z chińskimi producentami, ponoszącymi niższe koszty produkcji i projektowania. Jednocześnie obecni nabywcy są bardziej świadomi kosztów niż wcześni użytkownicy, a producenci samochodów wprowadzają na rynek więcej modeli elektrycznych samochodów.

„Ta dynamika podkreśla konieczność globalnie konkurencyjnej struktury kosztów przy jednoczesnym selektywnym podejściu do segmentów klientów i produktów, aby zapewnić rentowny wzrost i efektywność kapitałową” — stwierdziła firma. W pierwszej połowie roku produkcja samochodów elektrycznych spowodowała stratę w wysokości 2,46 mld dolarów, co obniżyło zyski Forda z pozostałych gałęzi produkcji.

Spośród czysto elektrycznych modeli Ford za priorytetowe uznaje wprowadzenie nowego samochodu dostawczego w 2026 roku, a następnie dwóch nowych pickupów w 2027 roku. Zdaniem firmy, klienci komercyjni są gotowi szybciej przejść na pojazdy elektryczne, ponieważ w tym segmencie rynku nabywcy rozpatrują łączny koszt nabycia i wykorzystania samochodu. Ford zapowiada, że jej samochód dostawczy i pickupy będą tańsze, będą miały większy zasięg i w ciągu roku od wprowadzenia do sprzedaży osiągną dodatni EBIT (zysk przed odsetkami i podatkami) - poinformowała agencja AP.

Ford twierdzi, że będzie produkować ogniwa akumulatorowe do E-Transita i F-150 Lightning w fabryce Kentucky 1, a ogniwa dla elektrycznego samochodu dostawczego w BlueOval City w Tennessee. "Te same ogniwa zostaną pozyskane do późniejszego zasilania elektrycznej ciężarówki nowej generacji, która będzie montowana w BlueOval City oraz przyszłych pojazdów zelektryfikowanych" – zapowiedziała firma w komunikacie. "Strategia ta da Fordowi znaczną elastyczność w zakresie zaopatrzenia w wielu segmentach (...) w miarę dalszego rozwoju rynku". (PAP)

os/ malk/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (5)

dodaj komentarz
prawnuk
nam jest potrzebny przełom w spalinówkach, i zejściem do REALNYCH 4 litrów w cyklu miejskim
el_int
Ford zamiast wydawać mld-y USD na pseudoekologiczne elektryki,
nich skupi się nad zmianą stylistyczną aut z sektora LCV, dobrym przykładem są modele:
Courier i Connect.
Skoro marka Ford jest uznawana za flotową - i słusznie, niech powróci na rynek
z modelami: Mondeo htb i kombi, Fiesta htb i dorobi wersję kombi oraz Ford
Ford zamiast wydawać mld-y USD na pseudoekologiczne elektryki,
nich skupi się nad zmianą stylistyczną aut z sektora LCV, dobrym przykładem są modele:
Courier i Connect.
Skoro marka Ford jest uznawana za flotową - i słusznie, niech powróci na rynek
z modelami: Mondeo htb i kombi, Fiesta htb i dorobi wersję kombi oraz Ford KA+
(bardzo udany! zmiennik KA).
A w sektorze Truck: F150 oraz Maverick.
Powyższe z perspektywy polskiego rynku motoryzacyjnego, w tym flotowego.
zoomek
Ale jak to?
Dopiero art że taniej elektrykiem, bankier - macie schizofrenię?
inwestor.pl
Jeden pracownik wrzuca reklamę, a inny fakty. Mają biurka za daleko siebie i dlatego wychodzi taki miszmasz.
prawnuk odpowiada inwestor.pl
eeeeeee to trochę jak z tymi świętami, które ważniejsze.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, a gdzie leży prawda? Tam gdzie leży.
Wy pewnie nie pamiętacie, ale ja pamiętam berliety z lat 80-tych. Gdy autobus ruszał z przystanku, to od razu pojawiało się tylne maskowanie.
spaliny szły tak nieprawdopodobne, że nie dało
eeeeeee to trochę jak z tymi świętami, które ważniejsze.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, a gdzie leży prawda? Tam gdzie leży.
Wy pewnie nie pamiętacie, ale ja pamiętam berliety z lat 80-tych. Gdy autobus ruszał z przystanku, to od razu pojawiało się tylne maskowanie.
spaliny szły tak nieprawdopodobne, że nie dało się odczytać czasem rejestracji.
A dziś......
tak tylko jest z motorami ;-)

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki