REKLAMA

Chińskie auta szturmują polski rynek. Liczba rejestracji wzrosła o ponad 1000 procent

2025-02-06 04:46, akt.2025-02-06 07:46
publikacja
2025-02-06 04:46
aktualizacja
2025-02-06 07:46

Chińskie samochody zaliczyły doskonały początek roku. Styczniowy wzrost liczby rejestracji r/r osiągnął wartość czterocyfrową. Na horyzoncie kolejne przyspieszenie – informuje w czwartkowym wydaniu "Puls Biznesu".

Chińskie auta szturmują polski rynek. Liczba rejestracji wzrosła o ponad 1000 procent
Chińskie auta szturmują polski rynek. Liczba rejestracji wzrosła o ponad 1000 procent
fot. Tang Ke/Utuku / Zuma Press / / FORUM

Dziennik podaje, że zarówno liczba rejestracji chińskich marek, jak też tempo rozwoju może zaskakiwać. Zwłaszcza, że w większości przypadków mamy do czynienia z markami, które są obecne na naszym rynku nie dłużej niż rok lub dwa lata, najwyżej trzy.

"Imponować może również fakt, że chińskie marki i modele już dziś sprzedają się w Polsce lepiej niż auta producentów obecnych w Polsce od dekad oraz tych, którzy mają nie tylko ugruntowaną pozycję, ale też doskonale rozbudowaną sieć serwisową czy obsługę posprzedażną" – ocenia "PB".

Redakcja podaje, że w styczniu 2025 r. w Polsce zarejestrowano prawie 2,1 tys. nowych samochodów chińskich marek (+1008 proc. r/r). To, jak zauważa "PB", nie tylko historyczny rekord, ale także najwyższy miesięczny udział w rynku — sięgnął 4,7 proc.

"W całym 2024 r. zarejestrowano niespełna 10,7 tys. aut chińskich marek, a ich udział w rynku wyniósł 1,9 proc. Rok wcześniej całkowita liczba ich rejestracji wyniosła… 163 sztuki" – wskazano.

Gazeta informuje, że najpopularniejszą marką z Państwa Środka jest obecnie MG. Według posiadanych przez "PB" danych, w styczniu zarejestrowano 985 samochodów tej marki. „To więcej, niż w tym czasie zarejestrowali np. Fiat (655), Citroen (696), Suzuki (722) czy Opel (709)" – podaje dziennik. (PAP)

mir/ ktl/

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (9)

dodaj komentarz
jaaac
Kupiłem synowi chiński motocykl crossowy sprzedawany w Polsce pod marką JUNAK. Nowiutki motocykl zaczął się psuć - gasł silnik. Po kilku wizytach w autoryzowanym serwisie i bezskutecznych naprawach anulowali gwarancję pod pretekstem, że motocykl się przewrócił (motocykl crossowy przewrócił się - skandal!) i dokonano nieautoryzowanych Kupiłem synowi chiński motocykl crossowy sprzedawany w Polsce pod marką JUNAK. Nowiutki motocykl zaczął się psuć - gasł silnik. Po kilku wizytach w autoryzowanym serwisie i bezskutecznych naprawach anulowali gwarancję pod pretekstem, że motocykl się przewrócił (motocykl crossowy przewrócił się - skandal!) i dokonano nieautoryzowanych napraw (dzieciak zmienił manetkę na atrakcyjniejszą i jeszcze jakiś nieistotny detal). Nie miałem czasu na procesowanie się. Zleciłem naprawę w innym serwisie autoryzowanym. Nie dali rady. Pojechałem do trzeciego serwisu autoryzowanego. Też nie dali rady. W międzyczasie zatarł się silnik, bo wyleciał z niego olej i płyn chłodniczy. Na własny koszt zleciłem naprawę. Zrobili, ale motor dalej gaśnie i nie ma mocy. W niezależnych serwisach motocyklowych nie chcą tego dotykać, bo twierdzą, że chińczyk jest nienaprawialny.
Chciałem kupić części. We wrześniu 2024 powiedzieli mi, że dostawa części będzie dopiero w czerwcu 2025! Tak! Chcecie jeszcze kupić chińczyka?
enthe
Tak, mogę przytoczyć setki podobnych opinii dotyczących Mercedesów.
I co z tego? I nic.
zyciebezkredytu
Chińczyk by naprawił
kaszankanamaxa
Jak się rozkręcą, to proponuję jeszcze o te 5-10k obniżyć ceny. Europa i Korea obudzą się z ręką w nocniku. 100-110k za suv-a z benzyną, 7-letnią gwarancją (lub 150kkm) realizowaną w obecnych serwisach... vw, skody itp. lub w swoich po rozkręceniu sprzedaży i może powoli wrócimy do normalności. Argument o możliwej sporej utracie Jak się rozkręcą, to proponuję jeszcze o te 5-10k obniżyć ceny. Europa i Korea obudzą się z ręką w nocniku. 100-110k za suv-a z benzyną, 7-letnią gwarancją (lub 150kkm) realizowaną w obecnych serwisach... vw, skody itp. lub w swoich po rozkręceniu sprzedaży i może powoli wrócimy do normalności. Argument o możliwej sporej utracie wartości odpada bo plastikowe ople, fiaty, citroeny, dacie z silnikami 0,8-0,9 cm6 na pewno nie są lokatą kapitału. Argument, "że to się rozpadnie" jest tak dziecinny, że brak słów. Te samochody jeżdżą w Chinach od dekad w milionach sztuk. Oni tego wczoraj nie wynaleźli a dodatkowo często korzystają z rozwiązań (silnik, osprzęt) obecnych producentów..To ne jest fizyka kwantowa, choć u nas produkcja (nie składanie) polskiego samochodu jest ciągle nieosiągalnym wyzwaniem.
samsza
Kupują lepsze, nie chcą tej tandetnej europejszczyzny.
mesten
Kupujcie, kupujcie ale później nie narzekajcie, że nie ma pracy w Europie.
helixo
Kiedy europa staje się antyeuropejska to czemu wspierać? Żeby więcej pontoniarzy i islamistów mogli nawieźć?
harrytracz
Idź to powiedz tym co sprowadzali zboże techniczne z Ukrainy.
samsonn
na wszelkich chinskich gownach wiele nawet wielkich firm sie urzadzilo - np GE na tytanie z falszywymi certyfikatami.

Powiązane: Rynek motoryzacyjny - raporty

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki