
Biedronka jest kolejnym sklepem, który rezygnuje ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego. Wcześniej na taki krok zdecydowało się kilka innych dużych marek.
W trosce o dobrostan zwierząt 31 grudnia 2021 roku sieć Biedronka wycofa świeże jaja klatkowe z oferty. Stanie się to 4 lata wcześniej niż pierwotnie zadeklarowany termin. Pierwszym regionem sieci, który wprowadzi tę zmianę, będzie Warszawa, już od 1 stycznia 2021 roku - poinformowała w komunikacie Biedronka.
Decyzja dotyczy zarówno świeżych jaj sprzedawanych pod markami własnymi Biedronki, jak i marek producentów, które okazjonalnie pojawiają się w sklepach sieci Biedronka, jako uzupełnienie asortymentu. W ciągu najbliższego roku jaja klatkowe będą sukcesywnie wycofywane z kolejnych regionów na terenie kraju.
Przeczytaj także
Wcześniej na taki krok zdecydowały się między innymi marki spółki Eurocash (abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama), Społem, Aldi, POLOmarket czy Makro. O rezygnacji z popularnych jaj "trójek" w swoich produktach zdecydowało też Nestle.
Kod systemu hodowli (tzw. „systemu utrzymania kur”):
W Biedronce w 2019 r. 25 proc. sprzedaży świeżych jaj stanowiły te od kur z chowu ściółkowego, wolnego wybiegu lub ekologicznego, natomiast w 2018 r. było to 20 proc. świeżych jaj. Dzisiejsza deklaracja oznacza, że od 1 stycznia 2022 roku sieć będzie sprzedawała jedynie jaja oznaczane jako 2,1 lub 0, a wycofa te z symbolem 3 - czytamy w komunikacie.
Proces wycofywania jaj klatkowych rozpoczyna się już teraz, pierwszy region wycofa jaja klatkowe od 1 stycznia 2021 roku. Ponad 150 sklepów sieci Biedronka na terenie Warszawy, obsługiwanych przez centrum dystrybucyjne w Parzniewie, będzie oferowało klientom jaja świeże tylko z chowu alternatywnego - informuje Biedronka.
- Bardzo dokładnie przygotowywaliśmy się do ogłoszenia tej decyzji. To wyzwanie operacyjne także dla naszych partnerów i dostawców. (...) Nasza decyzja to odpowiedź na oczekiwania konsumentów oraz sygnał do zmiany dla całego rynku - mówi Marcin Domański, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.
W 2019 roku w Polsce blisko 50 milionów kur zniosło ponad 10 miliardów jaj przeznaczonych do spożycia. Zdecydowana większość tych zwierząt spędza całe życie w klatkach. Chów alternatywny - czyli ściółkowy, wolnowybiegowy oraz ekologiczny - stanowi mniej niż 20% udziału w hodowli niosek.
KWS, na podst. informacji prasowej
