Banki nie zabiegają o względy kobiet

analityk Bankier.pl

Tylko jeden bank w Polsce oferuje rachunek przygotowany z myślą o kobietach. Pozostałe instytucje proponują paniom karty płatnicze, których wartością dodaną są przede wszystkim zniżki w wybranych sieciach handlowych.


Analizując oferty produktów dla pań, można odnieść wrażenie, że w oczach bankowców liczą się dla nich jedynie rabaty w sklepach z odzieżą lub programy lojalnościowe. Nieliczne instytucje proponują specjalnie sprofilowane ubezpieczenia czy usługi assistance ułatwiające kobietom życie.

W tym kierunku zdecydował się pójść Bank Zachodni WBK, wprowadzając w 2009 roku Konto na obcasach. Mimo że ubiegły rok upłynął w bankach pod znakiem wojny na konta, to żadna instytucja nie zdecydowała się odpowiedzieć na ofertę BZ WBK.

Konto z kosmetyczką


O ile same parametry cenowe nie wyróżniają kobiecej oferty BZ WBK na tle zwykłych rachunków (może poza faktem, iż bank jako jeden z nielicznych pobiera jeszcze opłaty za przelewy internetowe), to na uwagę zasługują dodatkowe usługi powiązane z kontem. Niestety są one dodatkowo płatne. Bank proponuje polisę na wypadek poważnych kobiecych chorób (nowotwór złośliwy sutka i szyjki macicy), a także usługi medical assistance, które obejmują całodobową pomoc medyczną w przypadku nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku.



Praktycznym dodatkiem na co dzień może okazać się pomoc z zakresu domowego assistance, czyli szybki dostęp do usług specjalistów w razie awaryjnej sytuacji (np. ślusarza czy hydraulika). Bankowi konsultanci pomogą także zorganizować opiekunkę dla dziecka czy wizytę w gabinecie kosmetycznym. Zmotoryzowanym paniom samopoczucie podczas jazdy poprawią usługi samochodowego assistance. Jeśli dojdzie do awarii auta, posiadaczka konta może liczyć na pomoc w naprawie samochodu, holowanie czy wymianę koła.

Zniżkowe karty na ciuchy...


Kobiece karty płatnicze kojarzą się głównie z rabatami, ale niektóre z nich zapewniają także dostęp do assistance. Są to jednak usługi, które podobnie jak w koncie BZ WBK, trzeba sobie dodatkowo wykupić.

Jedną z najpopularniejszych kart kredytowych dla pań jest Visa Impresja Banku Millennium. Jej podstawową zaletą jest program rabatowy dający zwrot 5 proc. wartości wydatków dokonanych kartą w wybranych sieciach handlowych (m.in. Zara, Pull&Bear, Venezia, Deichmann, Sephora, Carrefour, Empik czy Smyk). W ramach powiązanych z kartą dodatkowych usług bank proponuje prowadzenie osobistego terminarza, concierge dla kobiet (umówienie wizyty w gabinecie kosmetycznym lub konsultacji u wizażysty), assistance domowy, samochodowy i medyczny (również dla zwierzaków), a także udostępnia infolinie: samochodową, baby assistance oraz medyczną.

 

Wybierz Kobietę Biznesu 2010!

Zakończyliśmy pierwszy etap konkursu na Kobietę Biznesu 2010. Kapituła wybrała 10 kandydatek, które walczą o to prestiżowe miano. Drugi etap konkursu to głosowanie internautów. Wśród głosujących rozlosujemy nagrody. Głosowanie trwa do 10 kwietnia 2011 roku.

Zagłosuj!!

Odpowiedzią Polbanku na Visę Impresja jest wprowadzona niedawno do oferty karta Visa Uniq. W zależności od sieci handlowej rabaty przy zakupach sięgają 20 proc. (aktualne promocje można sprawdzić na stronie internetowej). Bank stawia przede wszystkim na marki odzieżowe (Aldo, Mexx, Esprit czy River Island), a atrakcyjnym bonusem jest pakiet startowy w postaci kuponów zakupowych na 1 tys. zł. Do karty podpięte są dodatkowo usługi assistance (domowe, samochodowe, medyczne i informacyjne), a także ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków.

… lub rabat na taniec z gwiazdami


MBank proponuje dwie kobiece karty kredytowe: Visa Rossmann i Visa Radość Życia. Pierwsza daje dostęp do 5 proc. zniżek w sieciach sklepów Rossmann, druga zapewnia rabaty od 5 do 30 proc. w punktach objętych programem „Radość Życia”. Łącznie jest to 50 marek w ponad 1,6 tys. punktów handlowych. Rabaty dotyczą nie tylko sklepów odzieżowych, ale także sieci z produktami do domu, dla dzieci, czy pozwalających zagospodarować czas wolny (np. usługi Akademii Tańca Hakiel).

Kobiecą kartę kredytową oferuje również Citi Handlowy wspólnie w wydawcą magazynu Elle. Z kartą związany jest rozbudowany program rabatowy – klientki mogą korzystać ze zniżek w ponad 3,9 tys. sklepów, domów mody, salonów kosmetycznych, butików i restauracji w całej Polsce. Jest to jednocześnie najstarsza karta kredytowa dla pań dostępna na naszym rynku. Kartę dla kobiet oferuje także BNP Paribas Fortis. Visa Glamour zapewnia rabaty w sklepach współpracujących z bankiem. Panie znajdą tu perfumerie, sklepy z odzieżą czy salony SPA.



Lista produktów finansowych dla kobiet jest krótka. Banki raczej nie są zainteresowane wdrażaniem dedykowanych kart czy rozgraniczaniem kont ze względu na płeć klienta. O wiele wyraźniej rysuje się podział ze względu na wiek, grubość portfela czy formę zatrudnienia. Wprowadzając produkt specjalnie dla kobiet, bank ogranicza dostępność produktu dla płci przeciwnej. Oczywiście nie formalnie, bo o takie produkty wnioskować mogą także panowie. Jednak nie wszyscy, nawet mimo atrakcyjnych warunków cenowych, będą chcieli płacić w Rossmannie kartą z wizerunkiem czerwonej róży.

Wojciech Boczoń
Analityk Bankier.pl
w.boczon@bankier.pl

Wojciech Boczoń

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~yoru1

Banki powinny być unisex. Czy słyszeliście o banku, który oferował by konto "męskie"?

! Odpowiedz
0 0 infinum

Wizerunek róży, wizerunkiem róży, ale przecież byłaby to jawna dyskryminacja płci męskiej.

Przecież nie można pozwalać na takie barbarzyństwo w cywilizowanym kraju :p

!