REKLAMA
TYLKO U NAS

Answear zakłada, że w IV kw. dynamika wzrostu przychodów może być niższa niż w III kw.

2022-11-18 15:12
publikacja
2022-11-18 15:12

Answear, platforma cyfrowej sprzedaży odzieży, zakłada, że dynamika wzrostu przychodów w czwartym kwartale może być niższa niż w trzecim kwartale, a bardziej zbliżona do dynamik z poprzednich dwóch kwartałów - poinformował prezes Answear Krzysztof Bajołek.

Answear zakłada, że w IV kw. dynamika wzrostu przychodów może być niższa niż w III kw.
Answear zakłada, że w IV kw. dynamika wzrostu przychodów może być niższa niż w III kw.
/ Answear

"Jesteśmy rozpędzeni i nic nie wskazuje, byśmy mieli wyhamować. Pewnie w czwartym kwartale dynamika nie będzie tak wysoka jak w trzecim kwartale, bo była duża różnica bazy ubiegłego roku, ale dynamika wzrostu przychodów w czwartym kwartale pewnie będzie podobna do pierwszych dwóch kwartałów" - powiedział prezes Krzysztof Bajołek podczas webinaru Strefy Inwestorów.

"Jesteśmy dobrze przygotowani do tego kwartału. Spodziewamy się kontynuacji dobrego trendu" - dodał Bajołek, zauważając, że w czwartym kwartale baza z ubiegłego roku jest wysoka.

Prezes, pytany o perspektywy na 2023 rok, odpowiedział: "Tendencja powinna być jak w tym roku, nic nie zmieniamy w modelu biznesowym i strategii. (...) Nawet jeśli sentyment będzie trudniejszy, to spodziewamy się, że czynniki wewnętrzne powinny to amortyzować. Ciągle mamy sporo do zoptymalizowania i mamy przestrzeń do rozwoju i wzrostu przychodów".

Po trzech kwartałach przychody spółki wyniosły 609 mln zł, co oznacza wzrost o 44 proc. rdr. Narastająco EBITDA spółki wyniosła 37,3 mln zł, z kolei znormalizowana EBITDA osiągnęła wartość 42,9 mln zł.

W samym trzecim kwartale przychody wzrosły o 51 proc. rdr do 233,5 mln zł. EBITDA wyniosła 17,1 mln zł.

Jak poinformowali przedstawiciele spółki, dobra dynamika wzrostu to zasługa głównie "starych rynków", które dały 72 proc. wartości zrealizowanego wzrostu sprzedaży rdr.

"Ekspansja geograficzna będzie paliwem do dynamicznych wzrostów w przyszłości" - powiedział Jacek Dziaduś, dyrektor finansowy.

Największym rynkiem Answear jest Polska, która odpowiadała za 24 proc. całości przychodów w ciągu 9 miesięcy.

Spółka wskazała, że w okresie 9 miesięcy 2022 r. osiągnęła 16,7 proc. wzrostu na rynku ukraińskim, pomimo że w pierwszym półroczu sprzedaż była wstrzymana przez ponad 2 miesiące.

Prezes Krzysztof Bajołek podtrzymał, że Answear planuje wejście na nowe rynki, do krajów bałtyckich i bałkańskich, ale decyzje będą podejmowane i ogłaszane na bieżąco.

Answear. com to platforma cyfrowej sprzedaży markowej odzieży, obuwia i akcesoriów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka prowadzi działalność w 11 krajach. (PAP Biznes)

pel/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
simonsoft8
podejrzany wzrost dochodów

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki