Zysk netto Ten Square Games w trzecim kwartale wzrósł rok do roku o 77 proc. do 18,1 mln zł - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się o 4 proc. wyższy od średniej prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes.
Zysk operacyjny wyniósł 21,8 mln zł i był o 70 proc. wyższy niż w analogicznym okresie 2018 roku. Konsensus PAP Biznes zakładał wynik na poziomie 21,4 mln zł.
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej spółki wzrosły o 24 proc. rok do roku, do 14,6 mln zł.
Przychody producenta gier wyniosły 67,7 mln zł i były zbieżne ze średnią oczekiwań analityków. W porównaniu z ubiegłym rokiem sprzedaż wzrosła o 91 proc.
Przychody najważniejszej gry spółki, "Fishing Clash", wyniosły 57,9 mln zł i były dwukrotnie wyższe niż przed rokiem, stanowiąc ok. 85 proc. łącznej sprzedaży notowanej przez Ten Square Games. Wydatki marketingowe na promocję gry w trzecim kwartale wyniosły 21,2 mln zł.
"W zwiększonej kwocie wydatków zawarty jest koszt testowej kampanii telewizyjnej na rynku amerykańskim" - napisano w raporcie.
Miesięczna liczba aktywnych graczy "Fishing Clash" w trzecim kwartale wyniosła 1,98 mln, co oznacza wzrost o 6,5 proc. rok do roku.
W raporcie poinformowano, że w październiku płatności od graczy "Fishing Clash" wyniosły 21,7 mln zł i były rekordowe, o prawie 5 proc. wyższe niż we wrześniu, a wydatki marketingowe sięgnęły 6,1 mln zł, co oznacza spadek o 19 proc. miesiąc do miesiąca.
"Spowolnienie nakładów marketingowych w październiku jest związane z sezonowością rynku - dużo większymi nakładami na marketing ze strony e-commerce w okresie przedświątecznym, a co za tym idzie coraz wyższym jednostkowym kosztem pozyskania użytkownika" - napisano w komunikacie prasowym spółki.
Spółka nadal prowadzi z chińskim partnerem, Netease, prace związane z uruchomieniem "Fishing Clash" na rynku chińskim.
"Proces uzyskiwania licencji trwa. W III kwartale przeprowadziliśmy testy technologiczne na platformie iOS dla tego rynku. Testy zakończyły się sukcesem i wygenerowały niewielki przychód dla Grupy. Obecnie, po zakończeniu testów i czasowym wyłączeniu płatności, przychody z tego rynku nie są generowane" - napisał w informacji prasowej prezes Maciej Popowicz.
W raporcie kwartalnym podano, że począwszy od września 2019 roku gra osiąga przychody ze współpracy z chińskim partnerem Netease, jednakże "na dziś i w najbliższej przyszłości, przed otrzymaniem oficjalnej licencji rządowej dla platformy Android, są to kwoty pomijalne".
Sprzedaż gry "Wild Hunt" wzrosła prawie dwukrotnie do 2,3 mln zł, a przychody gry "Let's Fish" osiągnęły poziom 3,6 mln zł, co oznacza spadek o 16,6 proc. rok do roku.
W październiku i listopadzie Ten Square Games uruchomiło tzw. soft launch trzech nowych gier na urządzeniach Android – dwie gry kobiece: "Flip This House" i "SoliTales" oraz nową myśliwską grę hobbystyczną – "Hunting Clash".
"Obecnie pracujemy nad weryfikacją poprawności i stabilności działania gier oraz wprowadzaniem niezbędnych poprawek i ulepszeń. Soft launch przeprowadzany jest na kilku wybranych rynkach i może trwać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy" - napisał prezes.
"Z kolei gra 'Golf Rush' przechodzi obecnie fazę przemodelowania warstwy graficznej oraz interfejsu rozgrywki" - dodał.
Poniżej przedstawiamy wyniki Ten Square Games w trzecim kwartale 2019 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes.
dane w mln zł
| 3Q2019 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2019 | rdr |
| Przychody | 67,7 | 67,9 | -0,3% | 91,0% | 35,7% | 162,8 | 120,9% |
| EBITDA | 22,1 | 21,7 | 1,7% | 69,7% | 34,7% | 51,0 | 80,0% |
| EBIT | 21,8 | 21,4 | 1,6% | 69,9% | 35,0% | 50,2 | 80,4% |
| zysk netto j.d. | 18,1 | 17,5 | 4,0% | 77,4% | 39,1% | 41,6 | 82,6% |
| marża EBITDA | 32,6% | 32,0% | 0,65 | -4,11 | -0,25 | 31,31% | -7,11 |
| marża EBIT | 32,2% | 31,6% | 0,60 | -3,99 | -0,18 | 30,84% | -6,91 |
| marża netto | 26,8% | 25,7% | 1,10 | -2,06 | 0,65 | 25,53% | -5,35 |
Prognozy roczne i kwartalne dla ponad 200 spółek notowanych na GPW znajdują się w bazie Konsensusy, dostępnej dla abonentów w Serwisie Ekonomicznym PAP Biznes. http://biznes.pap.pl/nse-2/pl/consensus/main/newWindow/?referer=nse2. (PAP Biznes)























































