Zysk netto grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w pierwszym kwartale 170,8 mln zł, podczas gdy analitycy spodziewali się wyniku na poziomie 155,8 mln zł. Przychody operatora wyniosły 2,329 mld zł, wobec konsensusu 2,376 mln zł.
Zysk EBITDA grupy wyniósł 896,6 mln zł i był zgodny z konsensusem PAP (894,2 mln zł). Rentowność EBITDA grupy spadła do 38,5 proc. z 39 proc. w poprzednim roku.
Zadłużenie netto w wartości nominalnej na koniec marca wynosiło 3,2-krotność zysku EBITDA za ostatnie 12 miesięcy. Dług sięgał 11,58 mld zł.
Grupa odnotowała w pierwszym kwartale 28,9 mln zł w pozycji zyski z działalności inwestycyjnej. Rok wcześniej było to zaledwie 1,3 mln zł.
Rok do roku przychody grupy wzrosły ponad trzykrotnie, głównie dzięki przejęciu operatora telekomunikacyjnego, spółki Polkomtel. Również EBITDA Cyfrowego Polsatu była w pierwszym kwartale 2015 roku ponad trzy razy wyższa niż rok wcześniej. W raporcie, ani prezentacji wynikowej nie podano wyników samego Polkomtelu.
Podano natomiast, że po wyłączeniu wpływu konsolidacji Metelem, właściciela spółki Polkomtel, przychody Cyfrowego Polsatu wzrosły w pierwszym kwartale rok do roku o 6,5 proc. do 770,1 mln zł. Wyłączając wpływ konsolidacji zysk EBITDA "starego" Cyfrowego Polsatu spadłby o 7,2 proc., do 261,5 mln zł.
Na koniec marca grupa Cyfrowego Polsatu obsługiwała 16,429 mln usług, wobec 16,333 w porównywalnym okresie 2014 roku. Był to wzrost o 0,6 proc. Liczba usług kontraktowych wzrosła o 3,4 proc. do 12,394 mln, a usługi przedpłacone (prepaid) spadły o 7,3 proc. do 4,034 mln.
Średnie miesięczne przychody na abonenta usług kontraktowych grupy Cyfrowego Polsatu wzrosły do 85,8 zł z 84,8 zł rok wcześniej. Liczba usług na jednego klienta wzrosła do 2,04 z 1,91.
Operator zakończył kwartał z 1,44 mln abonentów internetu mobilnego (39,2 proc. więcej rok do roku), 4,4 mln płatnej telewizji (4 proc. więcej rok do roku) i 6,6 mln telefonii komórkowej ("lekki spadek").
Liczba abonentów internetu wzrosła w ciągu minionego kwartału o 69 tys. Liczba aktywnych użytkowników transmisji danych w sieci grupy wzrosła rok do roku o 26 proc.
Baza usług przedpłaconych Cyfrowego Polsatu spadła w pierwszym kwartale o około 400 tys. do 4 mln. O około 200 tys. usług skurczyła się baza usług prepaid telefonii komórkowej.
Liczba klientów usługi pakietowej smartDom wzrosła natomiast w ciągu minionego kwartału o 138 tys. do 707 tys. Liczba usług posiadanych przez klienta tej usługi wyniosła 2,17 mln, rosnąc w kwartał o 319 tys.
Cyfrowy Polsat podał, że na koniec marca pokrycie populacji Polski siecią LTE oferowaną przez grupę przekroczyło 90 proc.
Udział grupy w oglądalności telewizyjnej wyniósł natomiast 23,97 proc. wobec 22,50 proc. rok wcześniej, a udział w rynku reklamy 25,3 proc. wobec 24,6 proc.
Przychody grupy z reklamy i sponsoringu wzrosły w okresie styczeń-marzec o 6,4 proc. do 221 mln zł. Rynek reklamy i sponsoringu wzrósł tymczasem o 3,7 proc. do 873 mln zł.
Poniżej przedstawiamy wyniki Cyfrowego Polsatu w zestawieniu z konsensusem PAP.
1Q2015 wyniki kons. różnica r/r q/q
Przychody 2329,0 2376,5 -2,0% 222,0% -7,6% EBITDA 896,6 894,2 0,3% 218,2% 7,1% EBIT 428,7 430,2 -0,3% 95,4% 8,8% Zysk netto 170,8 155,8 9,6% 74,0% 1120,0%
marża EBITDA 38,5% 37,6% 0,87 -0,43 5,30 marża EBIT 18,4% 18,1% 0,30 -11,88 2,78 marża netto 7,3% 6,6% 0,77 -6,25 6,78 (PAP)
kuc/