REKLAMA

Wittchen w Lidlu? Markowe produkty podbijają dyskonty

Jagoda Klonowska2014-10-06 14:17
publikacja
2014-10-06 14:17

Ekskluzywne torebki marki Wittchen w Lidlu czy laptopy HP w Biedronce to tylko niektóre przykłady produktów klasy premium w dyskontach. Sieci tanich sklepów ruszają na podbój klientów z grubszym portfelem i sprzedają znane marki. Czy taki biznesowy romans ma szanse przerodzić się w trwały związek?

Wittchen w Lidlu? Markowe produkty podbijają dyskonty
Wittchen w Lidlu? Markowe produkty podbijają dyskonty
/ FORUM

Jakiś czas temu internet zawojowały filmowe relacje z „ekskluzywnych” zakupów w Lidlu. Iście dantejskie sceny przedstawiały klientów w wyścigu po Crocsy. Była to jedna z kilku akcji sklepu, podczas której można było upolować markowe produkty w dyskontowej cenie. Znane marki coraz częściej pojawiają się w ofercie sieciowych sklepów. Z założenia ich klientom powinno zależeć przede wszystkim na niskiej cenie produktów. Ale nie tylko koszt zakupów ma znaczenie dla konsumentów, liczy się również jakość i renoma.

(FORUM)

Jak zatem połączyć niskie ceny, wysoką jakość i znaną markę? Tanie supermarkety postanowiły wyjść naprzeciw temu wyzywaniu.

Znane marki na etykietach


(Lidl.pl)

Czasy, w których dyskonty sprzedawały tylko produkty własnej marki odchodzą w niepamięć.

Firmowe artykuły znaleźć można nawet w ofercie najbardziej zatwardziałych w tej kwestii sklepów. Aldi sprzedaje Coca-Colę, Lidl chipsy marki Lays, a Biedronka sery Camembert President.

Ale dyskonty postanowiły pójść o jeszcze jeden krok dalej. Od jakiegoś czasu organizują akcje, podczas których sprzedają produkty klasy premium znanych i ekskluzywnych marek w niższej cenie.

Wittchen w Lidlu

Od 4 października w sklepie Lidl dostępne są torebki marki Wittchen. Historia współpracy tych firm sięga 2012 roku, kiedy to po raz pierwszy w ofercie Lidla znalazły się skórzane akcesoria Wittchen, podbijając serca i portfele klientów. Sukces przedsięwzięcia zaowocował kontynuacją współpracy.

– Poprzednia akcja cieszyła się zainteresowaniem przekraczającym nasze oczekiwania. Dlatego tak bardzo cieszy nas kolejna odsłona współpracy z marką Wittchen – informuje Anna Biskup, PR manager w Lidl Polska. Zapewnia również, że sklep nie popełni błędu z przeszłości - tym razem przygotował się do akcji i zapewni większą liczbę torebek w sklepach.

Tajemnica sukcesu sprzedaży produktów klasy premium w Lidlu tkwi w ich cenie. Skórzane torebki Wittchen będzie można tam kupić za 249 zł, podczas gdy ceny podobnych modeli w sklepach firmowych marki zaczynają się od 500 zł.

Lidl w przeszłości stawiał już na inne znane marki, sprzedając obuwie marki Crocs w cenie 75 zł (zakup podobnych modeli w sklepie firmowym to wydatek rzędu nawet 200 zł) czy tablety GalaxyTab 3 10.1 za 999 zł. Co jakiś w Lidlu pojawiają się produkty niemieckiego producenta porcelany Villeroy&Boch czy kieliszki Spiegelau. W ofercie świątecznej sklepu można było także upolować perfumy marki Calvin Klein, DKNY i Diesel. 

Biedronka z firmowym sprzętem

Innym dyskontem, który w sprzedaży markowych produktów upatruje szansy na skuteczną promocję jest Biedronka. Dyskont stawia na sprzęt. W gąszczu artykułów zaskoczeni klienci mieli już szansę odnaleźć  aparaty cyfrowe i PlayStation firmy Sony, a nawet laptopy Hewlett Packard. Cena jak zwykle okazyjna - 1199 zł, ale w sklepach internetowych można nabyć ten sprzęt za bardzo zbliżoną stawkę. W Biedronce także miłośnicy gier, klocków czy gadżetów znajdą coś dla siebie. W ofercie sklepu pojawiały się już gry na Play-Station i Xboksa za 40 zł, a także klocki Lego.

(fot. Katarzyna Waś-Smarczewska / Bankier.pl)

Jak informuje Biuro Prasowe Jeronimo Martins Polska SA, najczęściej produkty znanych marek sprzedawane są podczas ofert czasowych, związanych ze szczególnymi okazjami, takimi jak Boże Narodzenie, Wielkanoc, Dzień Matki czy Ojca. Wówczas w dyskoncie nabyć można np. kosmetyki firmy Soraya, Neutrogena i Loreal.

Od dyskontu do supermarketu

Oczywistym celem takich akcji promocyjnych wydaje się być zwiększenie sprzedaży i pozyskanie nowych klientów. Ale za oferowaniem znanych marek i ekskluzywnych produktów w tanich sklepach kryje się jeszcze zabieg rebrandingu. Biedronka czy Lidl nie chcą być już postrzegane jako siermiężne dyskonty, w których klienci wstydzą się robić zakupy. Dzięki bardziej wyszukanej ofercie mają szansę trafić do bardziej wymagających klientów i zyskać miano cenionej sieci supermarketów. Z kolei luksusowe marki ocieplają swój wizerunek i „zbliżają się” do przeciętnego konsumenta.

Miszmasz?

Na razie wszyscy zainteresowani wydają się korzystać na akcjach sprzedaży znanych marek w dyskontach. Póki co są to wydarzenia sporadyczne i nie kłócą się z ideą niskich cen. Do czego taka współpraca może zaprowadzić? Czy tanie markety nie wyjdą za bardzo ze swej roli, a ich półki nie zapełnią się firmowymi produktami? Na odpowiedź na to pytanie przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

Jagoda Klonowska, Bankier.pl

Źródło:
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (38)

dodaj komentarz
~albert222
http://wgospodarce.pl/informacje/16912-blogerka-modowa-cierpi-bo-plebs-mogl-kupic-torebki-wittchen-w-sieci-lidl?c=63214#last-comment
~albert222
Niezła sprawa jak się nie spodobało pewnej blogerce "modowe" :D tutaj macie
~Kornela
W moim sklepie po dwóch godzinach już nic nie było. A i tak to nie były najnowsze modele... Wolę jednak takie rzeczy kupować 'moim' sposobem. Czyli na upatrzoną torebkę ustawiam bezpłatne monitorowanie cen http://spyllo.pl/ - jak przychodzi raport o tym, że cena spadał wystarczająco - kupuję, i to taniej niż w lidlu :)
~Art
Nie rozumiem tej histerii z powodu torebek WittchenJa tez pojechalam z ciekawosci i co?Rozczarowanie!!! Duze rozczarowanieSkora sztywna jak kartonNiektore modele slabo uszyteI co najgorsze to logo na torebce-KATASTROFA dziwne, pozlacane jak rosykski RolexJa rozumiem ze moze WIttchen dla wielu Pan to szczyt marzen aleTe modele z Nie rozumiem tej histerii z powodu torebek WittchenJa tez pojechalam z ciekawosci i co?Rozczarowanie!!! Duze rozczarowanieSkora sztywna jak kartonNiektore modele slabo uszyteI co najgorsze to logo na torebce-KATASTROFA dziwne, pozlacane jak rosykski RolexJa rozumiem ze moze WIttchen dla wielu Pan to szczyt marzen aleTe modele z Lidla zupelnie nie warte swojej ceny!!!Kto umie dobrze polowac kupi o wiele ciekawsze modele na wyprzedazach!!Oczywiscie nie kupilam nic w Lidlu!
~Kate
To co się działo to paranoja - Lidl powinien informować klijentów ,że można nabyć tylko przez 1 osobę max 2 torebki.Wtedy wszyscy mogliby z tego skorzystać - a tak panie z bazaru dokonują zakupu 15 torebek czy to aby nie sprzedaż HURTOWA !
~antyhp
Prooooszę....... Sprzęt HP, jako klasa premium???! Buhahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!
~majkel
Takie akcje powinny uświadomić konsumentom dwie sprawie - po pierwsze biorące w nich udział firmy nie mogą nazywać się luksusowymi czy też markowymi bo firma dajmy na to produkującą wysokiej jakości galanterię skórzaną nie umieściłaby swoich produktów w sklepie spożywczym obok sera i kiełbasy a dwa to ile przepłacają za tego typu Takie akcje powinny uświadomić konsumentom dwie sprawie - po pierwsze biorące w nich udział firmy nie mogą nazywać się luksusowymi czy też markowymi bo firma dajmy na to produkującą wysokiej jakości galanterię skórzaną nie umieściłaby swoich produktów w sklepie spożywczym obok sera i kiełbasy a dwa to ile przepłacają za tego typu towary kupując je w regularnej cenie w jakiejś galerii czy salonie firmowym bo przecież nikt nie wystawia swojego towaru charytatywnie w dyskoncie.
~myślący
trzeba bylo wywietrzyc nadstan niesprzedanych w galeriach gdzie byly 2-3 razy drozsze

Powiązane:

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki