Na początku 2026 r. do salonów wjadą nowe, odświeżone wersje dacii sandero, sandero stepway i jogger. Nowością będzie rozszerzenie portfolio hybryd oraz nowa jednostka z instalacją LPG. Sprawdzamy, ile trzeba zapłacić za nowe dacie w polskich salonach.


Nowe dacie – silniki
W ofercie dacii sandero znajdzie się przede wszystkim standardowy benzynowy silnik TCe o pojemności 1 litra. Trzycylindrowa, turbodoładowana jednostka zapewni 100 KM mocy – o 10 KM więcej niż dotychczas.
Hybrydowy napęd stosowany będzie z kolei w daciach jogger. Będzie to ta sama jednostka, która po raz pierwszy pojawiła się w modelu bigster. To napęd składający się ze 109-konnego, czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,8 l oraz dwóch silników elektrycznych. Auto oferowane będzie z automatyczną skrzynią biegów.
Nowy napęd zaoferuje 155 KM – o 15 KM więcej niż w przypadku hybrydy używanej w modelu jogger. Jak chwali się Dacia, umożliwi także mniejsze o 10 proc. zużycie paliwa. W mieście auto z takim napędem będzie mogło przez 80 proc. jazdy poruszać się całkowicie na silniku elektrycznym.
W dalszym ciągu w daciach stosowane będą kultowe dla tej marki silniki z fabrycznie montowanymi instalacjami LPG. Co więcej, Rumuni stworzyli nową jednostkę Eco-G 120 o mocy 1,2 l, która oferuje 120 KM – o 20 KM więcej niż dotychczas. I ten napęd oferowany będzie z automatyczną skrzynią biegów.
Ceny nowej dacii sandero i jogger
Oba modele, które w salonach pojawią się najprawdopodobniej w styczniu przyszłego orku, będą nieznacznie droższe od dotychczas oferowanych wersji.
W przypadku dacii sandero z silnikiem benzynowym TCe 100 i podstawowej wersji wyposażenia essential – cennik zaczyna się od 63 900 zł. Obecnie najtańszą dacię sandero, według cen katalogowych, można kupić za 61 300 zł. Pomimo podwyżki model ten wciąż będzie jednym z najtańszych dostępnych na polskim rynku.
Za dacię sandero z instalacją LPG i silnikiem Eco-G 120 trzeba będzie wydać co najmniej 68 000 zł. Dacia sandero w wersji stepway kosztować będzie od 71 700 zł w przypadku silnika benzynowego Tce 110 do 84 900 zł w przypadku najwyższej wersji wyposażenia z napędem Eco-G 120 i automatyczną skrzynią biegów.
Nowa dacia jogger z instalacją LPG kosztować będzie co najmniej 77 900 zł (wersja essential). Benzynowy jogger dostępny będzie od 84 050 zł. Z kolei za hybrydę trzeba będzie zapłacić od 103 550 do 118 050 zł w przypadku wariantu siedmioosobowego.
Facelifting, większy bagażnik i nowe wyposażenie
Facelifting z kolei polega na zastosowaniu nowego układu świateł i osłonie chłodnicy, a także nowych wzorach kołpaków i felg i nadkoli, w których, podobnie jak w nowym dusterze, zostanie wykorzystany materiał pochodzący w 20 proc. z recyklingu.
We wnętrzu znajdziemy nową kierownicę, indukcyjną ładowarkę, nowe układy wspomagania kierowcy – m.in. system automatycznego hamowania awaryjnego z wykrywaniem innych pojazdów i pieszych oraz system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, a także system kamer umożliwiający zobaczenie samochodu z lotu ptaka, co może być przydatne np. podczas parkowania. W daciach montowane będą także nowe systemy multimedialne.
Nowe dacie zyskają także automatycznie składane lusterka boczne oraz automatyczne światła drogowe, które po wykryciu innych aut jadących z naprzeciwka będą automatycznie przełączały się na światła mijania.
W nowych daciach sandero, sandero stepway i logan montowane będą także większe (o pojemności 49,6 l zamiast dotychczasowych 40 l) zbiorniki autogazu LPG. Dacia jogger zyska z kolei zbiornik o pojemności 48,8 l.
W ofercie dacii sandero i logan znajdzie się również standardowy benzynowy silnik TCe 100 o pojemności 1 litra. Trzycylindrowa, turbodoładowana jednostka zapewni 100 KM mocy – o 10 KM więcej niż dotychczas.
W nowych daciach sandero, sandero stepway i logan montowane będą także większe (o pojemności 49,6 l zamiast dotychczasowych 40 l) zbiorniki autogazu LPG. Dacia jogger zyska z kolei zbiornik o pojemności 48,8 l.
We wnętrzu znajdziemy nową kierownicę, indukcyjną ładowarkę, nowe układy wspomagania kierowcy – m.in. system automatycznego hamowania awaryjnego z wykrywaniem innych pojazdów i pieszych oraz system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, a także system kamer umożliwiający zobaczenie samochodu z lotu ptaka, co może być przydatne np. podczas parkowania. W daciach montowane będą także nowe systemy multimedialne.
Dacia sandero - w Polsce dziesiąta, w Europie druga
Przypomnijmy, że dacia sandero to obecnie dziesiąty najczęściej rejestrowany model osobowy w Polsce. Nad Wisłą częściej rejestrowane są jednak dustery.
Rumuńskie auto zdecydowanie lepiej radzi sobie w pozostałych europejskich państwach. Zgodnie z danymi JATO Dynamics, w 2024 r. był to najpopularniejszy samochód w Unii Europejskiej. Obecnie, zgodnie z danymi za III kw. 2025 r., musiał uznać wyższość pochodzącego z tej samej stajni renault clio.


























































