W strukturze przewozów w 2009 roku dominowało zboże i produkty zbożowe - przewieziono łącznie 5,7 mln ton. Przewóz tego ładunku wzrósł o 2,2 mln ton w stosunku do roku 2008 (3,5 mln ton).
Spadła natomiast ilość transportowanego węgla i koksu: z 5,8 mln w 2008 roku do 4,3 mln ton w 2009.
Transport pozostałych ładunków w 2009 roku: nawozy - 1,2 mln ton (rok wcześniej - 1,0 mln ton), ruda żelaza - 883 tys. ton (2008 - 307 tys. ton), fosforyty - 784 tys. ton (2008 - 1,4 mln ton), płynna siarka - 501 tys. ton (2008 - 442 tys. ton), wyroby stalowe - 306 tys. ton (2008 - 415 tys. ton), sucha siarka - 288 tys. ton (2008 - 562 tys. ton), inne - 884 tys. ton (2008 - 1,1 mln ton).
W przewozach czarterowych statki PŻM przewiozły w 2009 roku 6,4 mln ton ładunków, w porównaniu z 6,9 mln ton w 2008 r.
Gogol wyjaśnił, że ze względu na kryzys i ogólną niepewność co do prognoz rynku, w 2009 r. nie podpisywano żadnych nowych długoterminowych kontraktów przewozowych
Źródło:PAP