REKLAMA

Raport Ceneo.pl: jak i gdzie kupujemy w sieci

2013-03-06 05:00
publikacja
2013-03-06 05:00

W 2012 roku Polacy wydali na zakupy w internecie przeszło 5,5 mld zł. Porównanie ofert w wielu różnych miejscach jest najprostszą metodą na znalezienie dobrego, taniego i bezpiecznego sklepu. Wiele osób wciąż boi się kupować i płacić za pośrednictwem sieci, jednak ich odsetek jest coraz mniejszy.

Elektronika użytkowa

1.

Hurt.com.pl

2.

Oleole.pl

3.

Zadowolenie.pl
Zdrowie i uroda

1.

Perfumeria.pl

2.

E-Glamour.pl

3.

Iperfumy.pl

Świat komputerów i gier

1.

X-Kom.pl

2.

Gram.pl

3.

Saturion.pl
Styl życia

1.

Zooexpress.pl

2.

Nastopy.pl

3.

Krainazabawy.pl
Motoryzacja

1.

Abcgps.pl

2.

Motostrada.pl

3.

Swiatkierowcy.pl
Multimedia

1.

Weltbild.pl

2.

Madbooks.pl

3.

Matras.pl

Serwis Ceneo.pl opublikował raport "Bezpieczeństwo i zaufanie - filary polskiego e-commerce". Z raportu wynika, że chociaż cena dalej odgrywa decydującą rolę przy wyborze produktu, to coraz częściej klienci zwracają uwagę na inne aspekty, np. terminowość dostawy, dostępność towaru oraz opinie innych nabywców.

"Z badań wynika, że atrakcyjna cena produktu to jeszcze nie wszystko, pomimo tego, że ponad 60% badanych wskazało na nią jako na czynnik kluczowy przy wyborze sklepu przez klienta. Warto pamiętać, że bez dbałości o bezpieczeństwo i dobrą jakość obsługi klienta nawet najniższa cena nie zagwarantuje sprzedawcom większej liczby kupujących" - mówi Joanna Bilińska, Dyrektor Sprzedaży i Wsparcia Biznesu Ceneo.pl.

Dramatu zakupowego nie było

Bankier.pl był partnerem raportu. Przez cały luty publikowaliśmy artykuły zawierające najciekawsze historie zakupowe naszych użytkowników. Zawieraliśmy w nich porady, co należy zrobić w typowych sytuacjach, np. jak rozmawiać ze sprzedawcą, gdy przesyłka się opóźnia oraz jak postąpić, gdy zakupiony produkt uległ uszkodzeniu w źle zabezpieczonej paczce.

Na pierwszy rzut oka przeżycia naszych użytkowników wydawały się dramatyczne. Jednak łączy je wspólny mianownik: w każdym przypadku klientom udało się polubownie załatwić sprawę, między innymi dlatego, że podczas wyboru sklepu internetowego kierowali się także opiniami innych klientów.

Wyniki rankingu

Sklepy podzielono na sześć kategorii. Użytkownicy Ceneo.pl wypełnili ponad 600 tys. ankiet, w których oceniali sprzedawców w kilku obszarach. Pod uwagę brano m.in. jakość obsługi, udział w Programie Ochrony Kupujących, terminowość dostaw, dostępność towaru i liczbę punktów odbioru osobistego.

Sklepy internetowe muszą ciągle się rozwijać, udostępniać klientom coraz nowsze rozwiązania, a przede wszystkim obserwować, co robi konkurencja i jak na to reagują klienci. Spoczywanie na laurach nie jest wskazane. Przykładowo, w zeszłym roku zwycięzcą w kategorii Elektronika użytkowa była firma Redcoon.pl. W tegorocznej edycji zajęła dopiero 8. pozycję, oddając pierwsze miejsce na podium sklepowi Hurt.com.pl.

Coraz lepsze wirtualne sklepy odzieżowe

Oprócz udostępnienia wyników rankingu autorzy raportu podkreślają ciekawe spostrzeżenia. Otóż Polacy przestają obawiać się kupowania w internecie. O ile zakupy elektroniki lub części samochodowych mogą obyć się bez kontaktu fizycznego klienta z produktem, o tyle wiele trudności sprawia przekonanie się do zakupów towarów, które wymagają przymierzenia (odzież) lub powąchania (perfumy).

Okazuje się, że nie boimy się kupować ubrań w internecie, bo aż 47,4% ankietowanych chociaż raz dokonała zakupu produktu z kategorii odzież, obuwie i dodatki. Pod tym względem jest to najpopularniejsza kategoria. Sprzedawcy wychodzą naprzeciw nieprzekonanym klientom, prezentując towar w formacie 3d, na przykład na wirtualnych manekinach.

Przyszłość zakupów w sieci to nie tylko niska cena i zaufane opinie. To również innowacje, które umożliwiają osiągnięcie właściwego stosunku pomiędzy ceną, jakością oraz zaufaniem klientów.


ŁP

Źródło:
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki