W czerwcu PKO Bank Polski przedstawi strategię na lata 2016-20. Bank skupi się jeszcze mocniej na procesach cyfryzacji i digitalizacji.


Bank obsługuje obecnie trzy grupy klientów. Pierwszą z nich są osoby korzystające z tradycyjnych form bankowości, które potrzebują fizycznego kontaktu z pracownikiem. Są to z reguły osoby starsze. Do drugiej grupy zalicza się młodsze pokolenie, które korzysta głównie z elektronicznych kanałów. Trzecia grupa, to klienci hybrydowi – otwierają się na nowości, ale wciąż potrzebują kontaktu z pracownikiem.
- Nowe pokolenie cyfrowych klientów nie potrzebuje już zaglądać do placówek. Dlatego za cztery lata oddziałów będzie mniej i będą one mniejsze – mówił podczas konferencji wynikowej prezes PKO Banku Polskiego Zbigniew Jagiełło. - Chcemy dostosować się do oczekiwań klientów, a to oznacza że będziemy potrzebowali mniej zasobów fizycznych - dodał.


Bank przedstawił też dane o liczbie placówek i użytkowników bankowości internetowej. W ciągu ostatnich pięciu lat, PKO BP zmniejszył liczbę agencji i placówek z 3,1 tys. do 2,1 tys., czyli o 29 proc. W tym samym czasie liczba użytkowników bankowości internetowej wzrosła o 102 proc. - z 3,8 mln do 7,8 mln. Pięć lat temu bank zatrudniał 26 770 osób, a na koniec 2015 roku 26 909.
Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego w I kwartale 2016 r. wyniósł 639 mln zł, czyli ukształtował się na zbliżonym poziomie do uzyskanego rok wcześniej i był o 43,7 proc. wyższy niż wypracowany w IV kwartale.