REKLAMA

BADANIEPolski biznes rusza na podbój. 60 proc. firmy planuje sprzedaż za granicą

2025-10-01 13:36
publikacja
2025-10-01 13:36

Sprzedaż online za granicą planuje 37 proc. ankietowanych polskich firm, a 23 proc. - otwarcie sklepów stacjonarnych - wynika z badania platformy Adyen. Największym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszą się Niemcy, Francja, Włochy oraz Wielka Brytania.

Polski biznes rusza na podbój. 60 proc. firmy planuje sprzedaż za granicą
Polski biznes rusza na podbój. 60 proc. firmy planuje sprzedaż za granicą
fot. Andrii Iemelianenko / / Shutterstock

Jak pokazują wyniki badania Adyen Index: Retail Report 2025, polskie firmy planują zwiększyć sprzedaż, wchodząc na nowe rynki; 37 proc. planuje sprzedaż online, 23 proc. - otwarcie sklepów stacjonarnych za granicą, a 36 proc. - wejście na marketplace’y, czyli platformy sprzedażowe.

Największym zainteresowaniem wśród naszych firm cieszą się takie kraje jak: Niemcy (76 proc.), Francja (36 proc.), Włochy (24 proc.) oraz Wielka Brytania i Niderlandy (22 proc.). Ponad jedna czwarta - jak wynika z badania - planuje wydać na ten cel od 2,5–2,9 mln zł, co ósma firma liczy się z budżetem rzędu 12–24 mln zł, a 6 proc. deklaruje nakłady przekraczające 49 mln zł.

Reklama

Respondenci zdają sobie sprawę, że wejście na zagraniczne rynki wiąże się z dostosowaniem systemu płatności do lokalnych oczekiwań konsumentów. Żeby zwiększyć swoją konkurencyjność, 31 proc. zamierza wdrożyć nowe metody płatności online, 30 proc. chce poszerzyć ich dostępność w sklepach stacjonarnych, a dla 20 proc. priorytetem jest redukcja kosztów transakcyjnych, co bezpośrednio przełoży się na wyższe przychody.

W planach polskich sprzedawców coraz większą rolę odgrywają nowe kanały sprzedaży, takie jak np. platformy sprzedażowe czy innowacyjne działania pomagające budować markę. Ok. 36 proc. respondentów zamierza wejść na marketplace’y, widząc w nich szansę na szybkie dotarcie do globalnych klientów, a blisko 28 proc. sprzedawców stawia na wydarzenia pop-up, które pozwalają testować nowe rynki i budować rozpoznawalność marki.

– Marketplace’y otwierają firmom drogę do globalnego klienta bez konieczności natychmiastowej inwestycji w fizyczną obecność. Z kolei wydarzenia pop-up pozwalają sprawdzić potencjał danego rynku przy minimalnym ryzyku. Oba rozwiązania dobrze wpisują się w strategię stopniowej ekspansji i budowania rozpoznawalności polskich marek za granicą – wskazał ekspert z Adyen Matouš Michněvič.

Badanie przeprowadzono na przełomie lutego i marca br. wśród 41 tys. konsumentów i 14 tys. przedsiębiorstw handlowych. Ankietowani pochodzili m.in. z: Polski, Wielkiej Brytanii, USA, Kanady, Brazylii, Meksyku, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Portugalii, Holandii, Belgii, Danii, Norwegii, Szwecji, Estonii, Łotwy, Litwy, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Singapuru, Malezji, Hongkongu, Japonii i Australii, Indii oraz Chin. W Polsce badaniem objętych zostało 1001 konsumentów oraz 500 przedsiębiorstw. (PAP)

ewes/ pad/

Źródło:PAP
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Firma za granicą

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki