REKLAMA
KONFLIKT ROSJA-UKRAINA

Mimo inflacji wolimy kupować rzeczy unikalne i dobrej jakości [Badanie]

2021-12-01 13:14
publikacja
2021-12-01 13:14
Mimo inflacji wolimy kupować rzeczy unikalne i dobrej jakości [Badanie]
Mimo inflacji wolimy kupować rzeczy unikalne i dobrej jakości [Badanie]
fot. Denys Kurbatov / / Shutterstock

Pomimo rosnącej inflacji Polacy nadal zwracają uwagę na jakość kupowanych produktów; wolą mieć mniej rzeczy, ale unikalnych i dobrej jakości - wynika z badania „Consumer Life”. 38 proc. konsumentów przed zakupem produktu czyta etykiety - podano.

Z badania GfK wynika, że produkty i marki, które „dogadzają” konsumentom są częściej i chętniej wybierane przez nabywców. Polacy oczekują ponadto, że marki będą wychodzić naprzeciw ich indywidualnym potrzebom – 57 proc. Polaków kupuje produkty dokładnie dopasowane do ich profilu.

"Pomimo obniżki nastrojów konsumenckich i rosnącej inflacji Polacy nie przestali zwracać uwagi na jakość kupowanych produktów. Nabywcy wolą posiadać mniej rzeczy, ale zależy im, aby były one unikalne i wyróżniały się wysoką jakością. Ważne jest także zaufanie do marki – konsumenci chętniej wybierają sprawdzone już produkty. Nie chcą pełnić funkcji testerów, a zamiast tego wolą kupować produkty zweryfikowane i ocenione przez innych" - zauważyła Dominika Grusznic-Drobińska z GfK.

"Niedobory produktów związane z pandemią COVID-19 zmusiły wielu konsumentów do wypróbowania oferty nowych marek. Jeśli podjęte próby okażą się rozczarowaniem, nabywcy wrócą zapewne do poprzednich wyborów. W badaniu +Consumer Life+ aż 44 proc. respondentów stwierdziło, że w razie niezadowolenia z produktu lub usługi, zamieni produkt na inny" - wskazała.

Jako nabywcy stajemy się bardziej świadomi. Z badania wynika, że 38 proc. polskich konsumentów deklaruje, że przed zakupem produktu zapoznaje się z treścią etykiety. To trend, który idzie w parze z rosnącą sprzedażą produktów i usług z tzw. wartością dodaną, czyli powstających np. zgodnie z normami zrównoważonego rozwoju lub pochodzących od lokalnych dostawców.

W ocenie konsultantki w GfK Anny Szwedowskiej rosnąca świadomość nabywców, a także coraz większa personalizacja produktów i usług to trendy, które wraz z nadejściem pandemii zyskały nowe oblicze i zapewne zostaną z nami na dłużej.

"Na zakupach coraz mniej pozostawiamy przypadkowi, zwracając przy tym uwagę na najmniejsze szczegóły. Marki to dostrzegają, a zmiany w podejściu do kupujących zachodzą dosłownie na naszych oczach" – wskazała.

Badanie internetowe zostało przeprowadzone w kwietniu 2021 r. na reprezentatywnej grupie 2 tys. osób powyżej 16. roku życia. 

lgs/ pad/

Źródło:PAP
Tematy
Inspirujące pomysły na urządzenie pomieszczeń dla firm

Inspirujące pomysły na urządzenie pomieszczeń dla firm

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Budżet rodziny

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki