„Absolutna satysfakcja albo zwrot pieniędzy” to nazwa promocji, jaką pod koniec października wprowadzono w sieci Lidl Polska. Zapewniano w niej zwrot pieniędzy klientom niezadowolonym z zakupionych produktów marek własnych Lidla. Akcja miała trwać do końca listopada, wczoraj zdecydowano jednak o jej wcześniejszym zakończeniu. Jak uzasadniono, pojawiły się „przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom”.


Regulamin akcji promującej marki własne Lidla zakładał, że klienci w ciągu 30 dni od daty zakupu mogli zwrócić określone produkty bez podania przyczyny. Za zwrócone zakupy klient otrzymywał zwrot pieniędzy (uiszczonej ceny, potwierdzonej dowodem zakupu). Towary mogły być zwracane w stanie nienaruszonym bądź częściowo naruszonym. Regulamin przewidywał też zwrot pustych opakowań.
Okazało się jednak, że wielu klientów postanowiło wykorzystać tak skonstruowaną akcję promocyjną do tego, żeby kupić określone w regulaminie produkty, przepakować je lub zużyć i zwrócić puste opakowania, otrzymując zwrot pieniędzy. W wielu wpisach umieszczanych na Facebooku, nie tylko na oficjalnym profilu sieci sklepów, klienci Lidla informują o tego typu przypadkach, powodujących bałagan i wydłużone oczekiwanie w kolejce do kasy.
ReklamaTakiego zachowania klientów pomysłodawcy akcji promocyjnej najprawdopodobniej nie przewidzieli. Postanowiono zakończyć promocję przed planowanym terminem.
Oficjalne stanowisko Lidl Polska w tej sprawie przesłane przez biuro prasowe do redakcji Bankier.pl: „Chcielibyśmy poinformować, że podjęliśmy decyzję o zakończeniu z dniem 8 listopada 2016 r. promocji objętej „Zasadami zwrotów produktów marek własnych Lidla (artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetyków)”. Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom. Niemniej jednak chcielibyśmy podziękować wszystkim klientom, którzy testowali nasze marki własne i dzielili się z nami swoimi opiniami za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta. Oczywiście wszyscy Klienci, którzy dokonali zakupów przed dniem zakończenia akcji nadal mogą korzystać z uprawnień wskazanych w jej Zasadach w odniesieniu do produktów wcześniej nabytych. W przyszłości, długofalowo będziemy rozwijać udogodnienia w zakresie zwrotów produktów marek Lidla oraz nowych konceptów promocyjnych”.
KWL