REKLAMA

Lidl kończy głośną promocję. Takiego zachowania klientów nie przewidział

2016-11-09 08:59
publikacja
2016-11-09 08:59

„Absolutna satysfakcja albo zwrot pieniędzy” to nazwa promocji, jaką pod koniec października wprowadzono w sieci Lidl Polska. Zapewniano w niej zwrot pieniędzy klientom niezadowolonym z zakupionych produktów marek własnych Lidla. Akcja miała trwać do końca listopada, wczoraj zdecydowano jednak o jej wcześniejszym zakończeniu. Jak uzasadniono, pojawiły się „przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom”.

Lidl kończy głośną promocję. Takiego zachowania klientów nie przewidział / fot. Tomasz Adamowicz / FORUM

Regulamin akcji promującej marki własne Lidla zakładał, że klienci w ciągu 30 dni od daty zakupu mogli zwrócić określone produkty bez podania przyczyny. Za zwrócone zakupy klient otrzymywał zwrot pieniędzy (uiszczonej ceny, potwierdzonej dowodem zakupu). Towary mogły być zwracane w stanie nienaruszonym bądź częściowo naruszonym. Regulamin przewidywał też zwrot pustych opakowań.

Okazało się jednak, że wielu klientów postanowiło wykorzystać tak skonstruowaną akcję promocyjną do tego, żeby kupić określone w regulaminie produkty, przepakować je lub zużyć i zwrócić puste opakowania, otrzymując zwrot pieniędzy. W wielu wpisach umieszczanych na Facebooku, nie tylko na oficjalnym profilu sieci sklepów, klienci Lidla informują o tego typu przypadkach, powodujących bałagan i wydłużone oczekiwanie w kolejce do kasy.

Takiego zachowania klientów pomysłodawcy akcji promocyjnej najprawdopodobniej nie przewidzieli. Postanowiono zakończyć promocję przed planowanym terminem.

Oficjalne stanowisko Lidl Polska w tej sprawie przesłane przez biuro prasowe do redakcji Bankier.pl: „Chcielibyśmy poinformować, że podjęliśmy decyzję o zakończeniu z dniem 8 listopada 2016 r. promocji objętej „Zasadami zwrotów produktów marek własnych Lidla (artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetyków)”. Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom. Niemniej jednak chcielibyśmy podziękować wszystkim klientom, którzy testowali nasze marki własne i dzielili się z nami swoimi opiniami za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta. Oczywiście wszyscy Klienci, którzy dokonali zakupów przed dniem zakończenia akcji nadal mogą korzystać z uprawnień wskazanych w jej Zasadach w odniesieniu do produktów wcześniej nabytych. W przyszłości, długofalowo będziemy rozwijać udogodnienia w zakresie zwrotów produktów marek Lidla oraz nowych konceptów promocyjnych”.

KWL

Źródło:
Tematy
Otwórz Konto w aplikacji mobilnej GOmobile.

Otwórz Konto w aplikacji mobilnej GOmobile.

Advertisement

Komentarze (88)

dodaj komentarz
~tarra
Dla mnie absolutnym mistrzem tego pokroju jest polak, który zamiast monety wrzucał monetę z lodu, przez co grzał w mieszkaniu na maxa a nic nie płacił ;-)

W polakach lubię kreatywność i obrotność w "przechytrzaniu" systemu nie lubię jawnego chamstwa i bezczelności.
~Polishtoshine
LIdl Polska mial uplynnic towar z polek i to zrobil poza jednym wyjatkiem do propocji wstawil mozliwosc zwrotu PUSTYCH OPAKOWAN ??????? wiec nie mozna winic klientow ze doczytali sie o mozliwosci kupienia za 0 PLN. To jest wpadka marketingowa LIDL Polska i nie ma nic do czynienia z reakcja taka czy inna kupujacych. Kazdy chce cos LIdl Polska mial uplynnic towar z polek i to zrobil poza jednym wyjatkiem do propocji wstawil mozliwosc zwrotu PUSTYCH OPAKOWAN ??????? wiec nie mozna winic klientow ze doczytali sie o mozliwosci kupienia za 0 PLN. To jest wpadka marketingowa LIDL Polska i nie ma nic do czynienia z reakcja taka czy inna kupujacych. Kazdy chce cos za darmo !!! ... nie utyskujcie wiec na klientow polskich czy jakis innych. prosze
~abo
LIDL dobrze zarobil na tej promocji
bo teraz o LIDL i tej akcji wszyscy gadaja

powiedzmy ze wlozyli w te akcje 10 mln PLN
a maja rozglos jakby kupili reklamy za 10 PLN x 20 mln osob = 200 mln PLN

z drugiej strony kiedy ostatnio gadales o promocji np. w Tesco?
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)
~as
Co za wiocha i żenada. W Stanach też są takie zasady (zawsze!), ale tylko Polacy traktują to jako darmowe użyczenie towaru. Myślałem, ze coś się zmieniło w naszym grajdole, ale dalej dzicz. Aż wstyd, że to pójdzie do centrali w Niemczech i znów opinia o nas: pijaki i złodzieje. Przez buractwo wszyscy muszą się wstydzić.
~rttyyu
Zabawne jest to, że taki lidl czy stonka myśli, że mają klientów klasy premium, a po marki własne sięgają tylko ci, którzy cenią sobie wspaniałą jakość za niższe pieniądze. wpadli we własne sidła swojego skąpstwa i polityki pompowania cen tylko kosztem dostawców. Jakoś wcale mi ich nie żal.
~Witek
Nie wierzyłem, że klienci Almy to byli SBecy, ale widać trzeba będzie zweryfikować przekonania - wygląda na to, że klientela Almy teraz przeniosła się do Lidla i od razu widać efekty.
~eee
przestań się MAZGAJować. Nie zrozumiesz SB-ków (jeśli nim nie byłeś ;) )
~polszczyzna
„Zasadami zwrotów produktów marek własnych Lidla (artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetyków)”. Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom. Niemniej jednak chcielibyśmy podziękować wszystkim klientom, którzy testowali nasze marki własne i dzielili się z nami swoimi opiniami „Zasadami zwrotów produktów marek własnych Lidla (artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetyków)”. Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom. Niemniej jednak chcielibyśmy podziękować wszystkim klientom, którzy testowali nasze marki własne i dzielili się z nami swoimi opiniami za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.

Jak Niemniej, to nie jednak. Poprawna polszczyzna się kłania
~czesiek
co Ty bredzisz, gimbusie?

nie ma to jak się wymądrzać, nie mają wiedzy

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki