Mazowiecki urząd marszałkowski prowadzi proces sprowadzania klientów Alfa Star do kraju. Zadanie jest utrudnione, ponieważ biuro podróży "nie podjęło próby współpracy z urzędem". Najbardziej napięta sytuacja jest obecnie w Turcji, Hiszpanii, Bułgarii, na Rodos i niestety w Egipcie – co okazało się kilka godzin temu - informuje Urząd.
W momencie ogłoszenia przez touroperatora niewypłacalności za granicą przebywało ok. 1600 jego klientów. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, odpowiedni ze względu na lokalizację siedziby spółki urząd marszałkowski prowadzi akcję sprowadzenia turystów do kraju. Prowadzony we współpracy z MSZ-em i ubezpieczycielem proces przeciąga się jednak w związku z koniecznością dokładnego ustalenia miejsca pobytu klientów Alfa Star, jako że sama firma nie podjęła w tym zakresie współpracy z Urzędem.


Z informacji dostępnej na stronie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego dziś rano [aktualizacja z godziny 08:19 - red.] wynika, że "klienci biura podróży Alfa Star S.A. przebywają obecnie w: Turcji (299 osób), Grecji (96 osób ), Bułgarii (344 osoby), na Teneryfie (39 osób), w Maroko (24 osoby), w Portugalii (23 osoby), w Barcelonie (97 osób), na Sycylii (43 osoby), na Kos (73 osoby), w Gran Canarii (22 osoby), na Krecie (91 osób), na Korfu (64 osoby) i w Egipcie (362 osoby). Turyści mają wracać do Warszawy, Trójmiasta, Krakowa, Katowic i Poznania". "Niestety w ostatnich godzinach dotarła do urzędu informacja, że również w Egipcie turyści są wypraszani z hoteli" – poinformował urząd.


Klienci Alfa Star przebywający za granicą, którzy jeszcze nie skontaktowali się z konsulatami, mogą telefonować na numery wskazane na stronie internetowej mazowieckiego urzędu marszałkowskiego.
Przeczytaj także
Klienci, którzy zakupili wycieczki, ale nie zdążyli z nich skorzystać, będą mogli starać się o zwrot środków - mają na to rok. Szczegółowa procedura będzie zamieszczona dziś na stronie internetowej urzędu - www.mazovia.pl.
mwc