Wyobraźmy sobie naszego przedstawiciela handlowego, który przebywa w terenie i otrzymuje telefon od kontrahenta z drugiego końca Polski z prośbą o informacje na temat projektu, dot. dostępnych towarów, zaległych faktur czy dodatkowej oferty. W tradycyjnej firmie nasz pracownik musiałby zaangażować do pomocy kilka osób. W sytuacji gdy przedsiębiorstwo korzysta z technologii mobilnej, przedstawiciel bazując np. na systemie CRM czy Unified Communication ma dostęp do wszystkich informacji. Wniosek: technologia przekłada się na obniżenie kosztów, organizację pracy i efektywność.
Nie mniej ważne są zmiany sposobu zarządzania i współpracy z zatrudnionymi w firmie osobami. Wiele osób ekscytuje się np. zmianami w ustawodawstwie, które zapewniają pracownikom mobilnym czy telepracownikom te same warunki pracy. Jednak poza rozwiązaniami prawnymi, niezbędna jest świadomość faktu, że bez zmian w sposobie zarządzania ludźmi, a zwłaszcza bez wdrożenia odpowiedniej technologii nie stworzymy otwartego środowiska pracy. Otwartego na nowoczesnych managerów spełniających się w życiu zawodowym i prywatnym, kobiety managerów, osoby niepełnosprawne czy młode matki. To jest korzystne dla wszystkich stron – grupy osób, które miały utrudniony dostęp do rynku pracy, teraz mają szansę na kształtowanie własnej kariery zawodowej, zaś pracodawcy zyskują szersze możliwości wyboru.
Wojciech Głownia, Dyrektor Zarządzający Avaya Poland