REKLAMA
ZASADY PROMOCJI

Getin Bank rezygnuje z "placówek przyszłości"

Wojciech Boczoń2015-12-10 07:33analityk Bankier.pl
publikacja
2015-12-10 07:33

Na początku 2014 roku w warszawskich Złotych Tarasach Getin Bank zainstalował samoobsługową placówkę Getin Point. Kiosk umożliwiał przeprowadzenie większości podstawowych operacji na rachunku. Placówka właśnie zniknęła z galerii handlowej. Podobnie jak z sześciu innych.

- To był pilotaż, który właśnie dobiegł końca – mówi Maciej Szczechura, członek zarządu Getin Noble Banku.  – Przeanalizowaliśmy wszystkie za i przeciw i uznaliśmy, że na razie nie będziemy dalej rozwijać tego projektu – dodaje.

Czy to oznacza, że „placówki przyszłości” okazały się niewypałem? Maciej Szczechura twierdzi, że nie. - Za ich pomocą założyliśmy kilkadziesiąt tysięcy rachunków, klienci korzystali z tego kanału. Mamy teraz jednak inną wizję rozwijania bankowości i nieco inne priorytety – mówi. Dodaje, że mimo wszystko takie samoobsługowe kioski wymagają stałej opieki i dodatkowych inwestycji. Trzeba je aktualizować wraz ze zmieniającymi się potrzebami klientów.

fot. Getin Bank / / Getin Bank

Maciej Szczechura  podkreśla, że jednym z benefitów programu była możliwość wdrożenia nowoczesnych technologii.  - Getin Pointy były integralną częścią banku, zarówno w wymiarze technologicznym, jak i operacyjnym.  Ich wdrożenie wymagało od nas wprowadzenie szeregu zaawansowanych rozwiązań  i procesów, co niewątpliwie pozytywnie wpłynęło na całą organizację – dodaje.

Eksperyment Getin Banku skłania więc do refleksji, czy klientom rzeczywiście potrzebne są placówki naszpikowane elektroniką. Większość operacji dostępnych z poziomu elektronicznego kiosku można dziś wykonać na domowym komputerze, a nawet na smartfonie. Być może przewagą kiosku nad smartfonem jest możliwość nawiązania połączenia video z konsultantem.

Jednak z drugiej strony, większy komfort zapewnia rozmowa z pracownikiem w cztery oczy w tradycyjnej placówce. Cyfrowy klient jeśli już poczuje potrzebę udania się po poradę, najpewniej wybierze tę drugą opcję.

Na koniec dnia liczą się też zyski. Na pewno bank zapunktował wizerunkowo u klientów doceniających innowacje. Jednak jak się można domyślić Getin Pointy raczej nie generowały  satysfakcjonującego poziomu sprzedaży kont czy kart. Bo gdyby tak było, bank na pewno przedłużyłby pilotaż.

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r. Tel. 881 083 389.

Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (50)

dodaj komentarz
~spostrzegawczy
Sorry , ale bank bez gmachu i marmurów nie wzbudza we mnie zaufania. Takie plastikowe budki to dobre są dla sprzedawców lodów lub hot-dogow.
~Titi
to w przyszlosci banki juz nie bada stacjonarnie? wszystko pewnie do interneu przejdzie. ja teraz i tak juz wiekszosc spraw zalatwiam przez internet a w banku swoim to bylam chyba raz xD tyle ze ta aplikacje nie do konca sa zawsze sprawne, ja mam akurat mobilny bank od raiffeisena i mogli by poprawic tam pare kwestii... no ale daje to w przyszlosci banki juz nie bada stacjonarnie? wszystko pewnie do interneu przejdzie. ja teraz i tak juz wiekszosc spraw zalatwiam przez internet a w banku swoim to bylam chyba raz xD tyle ze ta aplikacje nie do konca sa zawsze sprawne, ja mam akurat mobilny bank od raiffeisena i mogli by poprawic tam pare kwestii... no ale daje rade wiec jest ok.
~antoni
Getin zawsze był w czołówce innowacyjności technologicznych, dostęp do aplikacji mobilnych jest udanym zabiegiem. Korzystam z Getin Up-u i ta opcja zaoszczędza mi wiele czasu, mam pod kontrolą swoje wydatki.
~martyna
Na pewno Getin Bank zapunktował wizerunkowo u klientów doceniających innowacje.Karta Getin Up z wyświetlaczem to perełka. Wiem bo używam
~klientbzwbk
Do ~bryłka....A ja mam w Bzwbk konto <20... i tez mam wszystko za free...i kartę też mam kolorową, znizki w cinema i nie tylko....i jeszcze mam 3% zysku odsetek naliczanych za to ze mam kaske na koncie co prawda do 3 tysi ale mam...
~bryłka
widocznie uznali,że tak będzie lepiej. mam w getinie konto dla młodych, bo to najlepsza oferta na rynku. tylko oni pomyśleli o tym,że karta do bankomatu może być kolorowa, a użytkownik chce mieć wpływ na to jak ona wygląda ;) więc mam taką jak chciałam. no i jeszcze nie płacę nic za przelewy i mam zniżkę do cinema city :) to mi pasuje!
~nick
Takich naciągaczy nie powinno być na rynku... KNF powinna już dawno skasować ich biznes...
~frt
kasują o kiosk nie jest takim oszutsem jak pracownik który daje polę jako lokate i nawnie kałmie klienta na temat produktu....

Getin nie potrafi nic uczciwiue sprzedać
~xtrac
A może tak od razu implant z chipem?
~jacek
no i plan pozbycia sie kosztow w postaci pracownikow spalil na panewce a kurs doluje i doluje

Powiązane: Bankowość 3.0 - Aktualności

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki