REKLAMA
TYLKO U NAS

Content marketingowe treści w odpowiedzi na najnowszy algorytm Google – Koliber

2014-02-18 14:03
publikacja
2014-02-18 14:03

Jak wiadomo, Google cały czas wprowadza zmiany w swojej wyszukiwarce. Mogą mieć one mniejszy lub większy wpływ na pozycję poszczególnych stron w wynikach wyszukiwania. Te mniej inwazyjne modernizacje przechodzą właściwie bez echa, jednak jeśli chodzi o Kolibra, tak się nie mogło stać, ponieważ była to największa z wprowadzonych innowacji od czasu Google Caffeine.

Jakie zmiany zaszły w wyszukiwarce po wdrożeniu Kolibra? Jakiego rodzaju treści są uznawane przez niego za najbardziej wartościowe? Wreszcie co łączy Kolibra i content marketing?

Hummingbird w USA, Koliber w Polsce

We wrześniu zeszłego roku firma z Mountain View zmodernizowała silnik swojej wyszukiwarki. Nowy algorytm, który otrzymał nazwę Koliber (Hummingbird), miał być szybki i precyzyjny, a co za tym idzie lepiej dostosowany do wymogów i potrzeb internautów.


pozycjonowanie » Pozycjonowanie z Author Rank - jak wyróżnić się w Google?

Najnowszy silnik Google jest o tyle lepszy od swoich poprzedników, że pokazuje bardziej szczegółowe wyniki wyszukiwania dla konkretnych zapytań – bierze przy tym pod uwagę sygnały personalizacji oraz lokalizacji, nie zapominając o semantycznych bazach danych. Jak widać, bardziej szczegółowa analiza zapytania, pozwala trafniej dopasować do niego odpowiedzi. Sprawdzając to na przykładzie, można dojść do ciekawych wniosków. Wystarczy wpisać do wyszukiwarki: „Gdzie w Katowicach można kupić najlepszy chleb?”, a algorytm domyśli się nie tylko tego, że chodzi o piekarnię, ale również tego, że chodzi o chleb smaczny i zdrowy. W odpowiedzi wyświetli więc nie tylko strony katowickich piekarni, ale też witryny, na których zostały umieszczone informacje o tym, jaki skład powinno posiadać zdrowie pieczywo, czy też jakiego chleba lepiej nie kupować, ponieważ jest szkodliwy dla organizmu. Dzieje się tak dlatego, że sposób działania Kolibra jest bardziej intuicyjny niż jego poprzedników. Nie stara się on  znajdować stron internetowych, które pasują do danego zapytania pod względem słów kluczowych, ale analizuje całe zapytanie i stara się precyzyjnie na nie odpowiedzieć.

Jako że Koliber lepiej radzi sobie z „językiem naturalnym”, to im zadaje mu się bardziej złożone pytania, tym jego odpowiedzi stają się bardziej konkretne. Jednak żeby to było możliwe, treści publikowane w sieci powinny zawierać jak najbardziej szczegółowe informacje. Nigdy bowiem nie wiadomo czym zainteresuje się internauta – tak więc im więcej kwestii zostanie poruszonych w tekście, tym większe szanse na to, że któraś z nich będzie odpowiadać na jego potrzeby.

Content marketing w dobie Kolibra

Zmiany, jakie zaszły w wyszukiwarce Google po wymianie jej silnika, sprawiły, że cieszący się coraz większą popularnością content marketing zyskał jeszcze większą liczbę zwolenników. Jego cele łączą się bowiem z celami stawianymi przed Kolibrem – mowa o ułatwieniu internautom dotarcia do wartościowych informacji oraz próba odpowiedzi na ich potrzeby. Łącząc ze sobą wspomniane zagadnienia, można mówić o nowym trendzie w marketingu internetowym. Chodzi o promocję firmy poprzez publikację w sieci wartościowych tekstów, które dzięki dołączonym do nich aktywnym linkom mają wpływ na pozycję strony docelowej w wynikach wyszukiwania.

klawiatura » Pozycjonowanie, czyli działania na granicy zasad Google

Warto dodać, że po wdrożeniu Kolibra wyszukiwanie w Google stało się bardziej intuicyjne. Teraz wystarczy, że użytkownik sieci wpisze w okno wyszukiwarki konkretne pytanie (takie, jakby zadał np. koledze), a odpowiedź w mgnieniu oka wyświetla się na ekranie jego monitora w formie listy atrakcyjnych stron internetowych lub bezpośredniej odpowiedzi (jak ma to miejsce np. w przypadku pytań o pogodę). Co więcej na wskazanych stronach, oprócz bezpośrednich odpowiedzi, znajdują się także informacje i materiały w logiczny sposób powiązane z danym zagadnieniem. 

Jak tworzy się wartościowe treści?

Jako że content marketingowe treści konstruowane są w oparciu o podobne zasady, jakimi Koliber kieruje się podczas przeszukiwania sieci, mają one większe niż inne publikacje szanse, że zostaną przez niego zauważone. Czym więc charakteryzuje się tekst napisany w oparciu o content marketing? Przede wszystkim szczegółowo omawia wybrane zagadnienie, spoglądając na nie pod różnymi kątami, co prowadzi do dogłębnej jego analizy i daje większe szanse na udzielenie konkretnej odpowiedzi na pytania zadawane przez internautów. Poza tym autor tekstu jest zwykle dobrze zorientowany w danym temacie, dlatego jest w stanie w profesjonalny sposób wyjaśnić konkretny problem. Do content marketingowych artykułów często dołączane są materiały multimedialne, które nie tylko uatrakcyjniają treść, ale też podnoszą jej wartość w oczach Google. Dzięki temu zyskują internauci, którzy zaciekawieni tego typu publikacjami chętniej udostępniają je swoim znajomym.

Nowe perspektywy działania

Koliber ma za zadanie zwiększyć satysfakcję użytkowników wyszukiwarki Google poprzez wskazywanie im jak najbardziej wartościowych treści. Z kolei podstawowym założeniem content marketingu jest tworzenie wysokiej jakości materiałów – tekstowych, graficznych, video i innych – w odpowiedzi na potrzeby internautów. Jedno z drugim wyraźnie się łączy, dlatego zastanawiając się nad podjęciem działań promocyjnych w sieci, warto zwrócić uwagę na możliwości, jakie niesie ze sobą to zagadnienie.

Joanna Poczęsna
Silence!

Źródło:
Tematy
Bezpłatne konto firmowe to dopiero początek. Sprawdź, które banki płacą najwięcej za oszczędności

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Nowe technologie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki