Potrzebnych jest ponad 1000 urzędników, którzy zapewnią działanie tworzonego właśnie nowego systemu rejestracji imigrantów unijnych mieszkających w Wielkiej Brytanii.


Rząd chce wszystkich zarejestrować - każdego z około 3 milionów obywateli unijnych, by znać dokładną liczbę i wydawać zaświadczenia, że po brexicie mogą tu pozostać. Potrzebnych jest 1200 urzędników, którzy mają wziąć na siebie ciężar biurokratyczny. Amber Rudd, szefowa resortu, informuje, że do rejestracji posłuży specjalny serwis internetowy, który działać ma przed końcem przyszłego roku.
Minister spraw wewnętrznych dodaje, że będzie on tak przyjazny dla unijnych imigrantów, jak to tylko możliwe. I przekonuje, że chciałaby, aby "domyślnym" stanowiskiem urzędników było udzielenie imigrantom zgody na pozostanie na Wyspach. Podobnie jak reszta rządu - podkreśla - nie może dać na takie stanowisko stuprocentowych gwarancji, dopóki trwają negocjacje z Brukselą.
Obecnie na Wyspach Brytyjskich można ubiegać się o stałą rezydenturę. To skomplikowany proces, wymagający wypełnienia formularza liczącego 85 stron. Dotąd unijni imigranci rzadko z niego korzystali, nie było bowiem ku temu potrzeby. Dochodzi do tego sporo problemów, bo formularz jest przygotowany z myślą głównie o imigrantach spoza Wspólnoty. Rząd informuje, że ci, którzy wcześniej przeszli procedurę i tak będą musieli zarejestrować się w nowym systemie, ale w ich przypadku proces będzie szybszy i łatwiejszy.
Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/Adam Dąbrowski, Londyn/mcm/nyg

Podatkowy rozkład jazdy i wskaźniki kadrowo-płacowe na 2023. Ściąga dla przedsiębiorcy
Od stycznia 2023 r. zmieniły się wskaźniki kadrowo-płacowe. Prezentujemy najważniejsze zmiany. I zachęcamy do pobrania pliku pdf. Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl