Bolt wprowadził nową usługę – będzie dowozić zakupy ze swojego sklepu w ciągu 15 minut. Tym samym estońska platforma wkracza na rynek q-commerce, który staje się coraz większy.


Swój sklep tylko dla kurierów, jak nazywanym może być dark store, platforma Bolt postanowiła otworzyć w Warszawie. Jak informuje portal bussinesinsider.pl, ma to być centrum, z którego dostawcy będą rozwozić zakupy klientom, którzy zdecydują się skorzystać z usługi Bolt Market. Osoby zainteresowane ofertą będą mogły w niej znaleźć setki produktów, głównie spożywczych, ale też artykuły do domu czy testy przeciw COVID-19.
Firma podobną usługę wprowadziła już wcześniej w Estonii, Słowacji i w Chorwacji, a także w planach ma być wejście na czeski rynek. W Polsce póki co Bolt Market będzie dostępny dla mieszkańców warszawskich dzielnic, takich jak Wola i Mokotów, choć następne na liście już są Śródmieście, Ursynów oraz Ochota. Docelowo usługa ma działać też poza Warszawą. Bolt posiada flotę kurierów rozwożących jedzenie w pięciu polskich miastach – Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław i Gdańsk.
Zgodnie z informacjami udzielonymi przez platformę, w obszarze kilku kilometrów od magazynu dostawa będzie realizowana w ciągu 15 minut. W pierwszym tygodniu działania, dowóz do 4 km ma być bezpłatny, a dalsze kursy będą miały doliczoną opłatę, lecz z licznymi rabatami.
Bolt tym samym wchodzi na młody, lecz szybko rozwijający się rynek quick commerce, czyli rynek szybkich dostaw. Swoje dark store’y otworzyła już Biedronka, która w kwestii dostaw współpracuje z Glovo, czy Żabka. Podobne usługi, głównie w dużych miastach, świadczą też Pyszne.pl, Jokr, Wolt oraz Lisek.
AB