Pyszne.pl planuje rozszerzyć swoje usługi o dostarczanie zakupów spożywczych. Tym samy będzie konkurować już w coraz ciaśniejszej branży szybkich dostaw.


Platforma do zamawiania jedzenia, należąca do holenderskiej grupy Just Eat Takeaway, współpracuje z restauracjami na dwóch poziomach – restaurator może umieścić swój lokal na stronie oferując realizacje zamówienia z własnym dowozem lub skorzystać z kurierów Pyszne.pl. Teraz firma zapowiedziała, że chce wprowadzić dla swoich użytkowników możliwość zrobienia zakupów spożywczych. Jednak nie zbuduje swoich dark storów, a planuje współpracować ze sklepami.
– Na pewno trzonem naszej działalności pozostaną restauracje i dowóz dań z nich, ale jesteśmy w trakcie rozmów z kilkoma partnerami z rynku spożywczego i planujemy uzupełnić naszą ofertę o dostarczanie zakupów spożywczych ze sklepów. W Kanadzie grupa Just Eat Takeaway ma własne dark store’y. W Polsce zamierzamy współpracować z partnerami – zapowiedział Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl, cytowany przez portal bussinesinsider.pl.
Q-commerce, czyli branża szybkich dostaw, jest częścią dużego biznesu robienia zakupów przez internet. Na udostępnienie swoich produktów i możliwość zamówienia ich z dostawą nawet do 15 minut zdecydowała się sieć sklepów Biedronka, która w tym zakresie będzie współpracować z Glovo.
Podobny krok zapowiedziała Żabka, która w tym celu chce zbudować własne magazyny, tzw. Dark story, czyli sklepy będące punktami odbioru zamówień, do których nie można wejść z ulicy. Na rynku funkcjonują również już takie platformy jak Wolt, Jokr oraz Lisek, które umożliwiają robienie zakupów głównie w dużych miastach w Polsce.
AB