
Użytkownicy sieci Virgin Mobile w czwartek od rana zgłaszali problemy z działaniem sieci. Nie mogli wykonywać połączeń, dostępne były tylko numery alarmowe. Awaria została usunięta około godziny 15.
Awaria została usunięta, a usługi dla klientów - przywrócone - poinformowała po godz. 15 sieć Virgin Mobile. Sieć zaoferowała też swoim klientom prezenty w ramach rekompensaty za brak możliwości korzystania z usług.
Jak potwierdził w rozmowie z Bankier.pl Mateusz Piotrowski, rzecznik sieci Virgin Mobile, w nocy faktycznie rozpoczęła się awaria, w wyniku której użytkownicy nie mogli wykonywać połączeń, a w wyniku dużej liczby telefonów od klientów były trudności z dodzwonienem się na infolinię sieci. „Awaria spowodowana była problemem w komunikacji między systemem Virgin Mobile a siecią radiową. W chwili obecnej pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem wszystkich usług” – informował wtedy Piotrowski.
Użytkownicy wirtualnego operatora Virgin Mobile od rana zgłaszali problemy z zasięgiem w swojej sieci. W efekcie nie mogli wykonywać połączeń telefonicznych, dało się tylko wykonywać połączenia alarmowe. Użytkownicy na gorąco komentowali problemy z zasięgiem na profilu Virgin na Facebooku:

„Sieć nie działa!!! Zet jakiejkolwiek informacji!!! Zero kontaktu z infolinią. XXI WIEK a coraz większa żenada!!!!” – pisze jeden z użytkowników sieci. „Wiadomo coś? Jestem w 9 miesiącu ciąży i wolałabym ten zasięg mieć..” – donosi inna użytkowniczka. „Ludzie, przestańcie sarkać. Rozumiem ból, też jestem odcięta, ale chyba nie zrobili tego specjalnie. Zdarza się. Oby szybko wróciło. Miłego dnia dla wszystkich” – zdenerwowanych użytkowników próbowała uspokoić inna osoba.
Sieć Virgin Mobile to wirtualny operator komórkowy. To oznacza, że nie ma on własnej infrastruktury telekomunikacyjnej w postaci nadajników. Zamiast tego korzysta z nadajników operatorów, którzy swoje nadajniki posiadają. Jak czytamy na stronach Virgin Mobile, podstawowym operatorem, na którego nadajnikach działa sieć Virgin, jest sieć komórkowa Play. Ale Virgin korzysta także z nadajników T-Mobile oraz Orange. Jednak, jak informowali użytkownicy, próba zmiany na sieć nadajników innego operatora nie przynosiła efektu.
Idąc tym tropem, sprawdziliśmy raporty na temat awarii w sieci Play, jakie zbierane są w serwisie Downdetector. I faktycznie, liczba raportów o awariach w sieci Play znacznie wzrosła w ciągu ostatniej doby przed awarią. Jednak jest to zaszłość z danych czasów, kiedy to sieć Virgin Mobile korzystała tylko i wyłącznie z infrastruktury sieci Play – wynika z wyjaśnień udzielonych nam przez Marcina Gruszkę, rzecznika sieci Play.
W tej chwili taka sytuacja nie ma już miejsca. Virgin Mobile samodzielnie zarządza już swoją siecią i przyczyna awarii leży tylko i wyłącznie po stronie sieci Virgin Mobile. Najprawdopodobniej użytkownicy sieci Virgin Mobile wciąż jednak kojarzą sytuację z przeszłości. A że w serwisie Downdetector nie można zgłosić awarii, bo nie ma profilu sieci Virgin Mobile, więc efektem są zgłoszenia klientów Virgin pozostawiane w profilu sieci Play. Marcin Gruszka zapowiedział, że podejmie odpowiednią interwencję, aby zmienić ten stan rzeczy.
Marcin Dziadkowiak
