REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Zdążyć przed pendolino

2017-04-12 02:17
publikacja
2017-04-12 02:17

Ponad 15 mld zł kosztowało dostosowanie linii kolejowych do wymagań szybkich pociągów. Jednak są to pieniądze częściowo wyrzucone w błoto skoro tam, gdzie składy miały się rozpędzać, wciąż nie udało się zbudować bezkolizyjnych przejazdów - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

fot. / / PKP

Np. tylko na odcinku 50 km Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) pociągi mogą obecnie jeździć z szybkością 200 km/godz.

Najbardziej złowroga jest odnoga prowadzącej na Śląsk Centralnej Magistrali Kolejowej nazywana przez kolejarzy "protezą koniecpolską". Tam właśnie doszło do wszystkich trzech wypadków pociągów pendolino z udziałem samochodów.

Do wszystkich doszło na przejazdach kategorii C (bez szlabanów, ale z sygnalizacją świetlną). Pendolino mogą tam jeździć z szybkością do 120 km/godz. We wszystkich przypadkach winę ponoszą kierowcy. Ale gdyby był tam wiadukt, lub przejazd wyższej kategorii, nie mieliby szans popełnić swoich błędów.

Dlatego PKP PLK zamierzają przystąpić do budowy wiaduktów wzdłuż tras szybkich pociągów. W latach 2007-19 przeznaczą ten cel ok. 400 mln zł. (PAP)

jm/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (14)

dodaj komentarz
~tron
Tak właśnie wyglądały ynwestycje PO robione przez borzyszcze kobiet zegarkowego Sławusia, co stał się ukraińcem:

" Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skale naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to
Tak właśnie wyglądały ynwestycje PO robione przez borzyszcze kobiet zegarkowego Sławusia, co stał się ukraińcem:

" Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skale naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji – który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu, i co się wtedy zrobi?"
~wwff
Jazda Pendolino to tortury. Łódeczkowate fotele obciążają kręgosłup. Laminowane fotele w EZT są bardziej anatomiczne. Lekarze to widzą i nie grzmią!!!
~kzyn
Autor artykułu na który powołuje się WP: Konrad Majsztyk. Ten sam który wymyślił fake news o nosie Pendolino ocierającym perony i urządzenia przytorowe. Za bzdury oficjalnie przeprosił, ale mit pozostał, wykorzystywany przez partyjne trolle.

Nie wiem skąd to 15 mld zł, bo artykuł opisuje protezę koniecpolską wyremontowaną
Autor artykułu na który powołuje się WP: Konrad Majsztyk. Ten sam który wymyślił fake news o nosie Pendolino ocierającym perony i urządzenia przytorowe. Za bzdury oficjalnie przeprosił, ale mit pozostał, wykorzystywany przez partyjne trolle.

Nie wiem skąd to 15 mld zł, bo artykuł opisuje protezę koniecpolską wyremontowaną za 0,5 mld. Pewnie autor wziął koszt wszystkich modernizacji i remontów torów po których jeździ Pendolino i uznał, że skoro są tam przejazdy w jednym poziomie to pieniądze są wyrzucone w błoto. Bo? Nie wybudowali wiaduktów w każdej pipidiówie bo polscy kierowcy olewają sygnalizację? Co ma do tego Pendolino? Zdecydowana większość wypadków na przejazdach jest z udziałem innych składów. A ok. 95% wypadków jest z winy kierowców.

Automatyka przejazdowa na protezie koniecpolskiej jest wystarczająca. Jest oczywiście masa przejazdów na wielu nieremontowanych liniach, gdzie należałoby podnieść ich kategorię, ale najważniejsza jest edukacja i karanie kierowców.
~men
A co na to Nowak i Bieńkowska?.
~mbbm
Pieniądze wyrzucone w błoto bo kierowcy nie potrafią zatrzymać się na czerwonym?
~Arek
Jesteś kierowcą? Nigdy w życiu nie zdarzyło ci się przegapić czerwonego światła? Nigdy w życiu nie widziałeś uszkodzonego sygnalizatora, który powinien działać a nie działał? A teraz pomnóż swoje obserwacje, przez kilkadziesiąt tysięcy kierowców przejeżdżających dziennie przez takie przejazdy.
~mobiler odpowiada ~Arek
Pindolisz.
Zobacz sobie Czechy gdzie większość przejazdów jest tylko z sygnalizacją, bez rogatek.
O sprawdź statystyki wypadków tamże.
Albo przejdź się na polskie przejazdy i zobacz ilu kierowców przejeżdża mimo włączonej sygnalizacji.
No chyba, ze sam jesteś małorolnym co go sygnalizacja na przejazdach nie dotyczy.
~Arek odpowiada ~mobiler
Jeśli powołujesz się na statystyki, to je podaj albo podaj, gdzie mam je sprawdzić.
~Hmmmm
No ale ile było"ochów" i "achów" jak kupowano za cięzki szmal pendolino.A teraz?Kasa częściowo wyrzucona w błoto..za to mamy Króla Europy w Brukseli
~nik
Króla to mamy w polskiej grupie zbrojeniowej za 50 000 zł/mc...

Powiązane: Pendolino na polskich torach

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki