REKLAMA
OSTATNIE DNI PROMOCJI

Wyprzedaże rocznika w salonach. Te modele i marki dają największe rabaty

Marcin Kaźmierczak2025-02-05 06:00redaktor Bankier.pl
publikacja
2025-02-05 06:00

Choć z reguły wahają się od kilku do 10 proc., to w dalszym ciągu można znaleźć modele, których egzemplarze wyprodukowane w poprzednim roku, kosztują o kilkanaście procent mniej – wynika z danych Bankier.pl. Sprawdziliśmy, które z najpopularniejszych modeli na polskim rynku zostały objęte wyprzedażą rocznika 2024 r. i jak nie pomylić „korzyści” z obniżką.

Wyprzedaże rocznika w salonach. Te modele i marki dają największe rabaty
Wyprzedaże rocznika w salonach. Te modele i marki dają największe rabaty
fot. MKZ / / Bankier.pl

Na obniżki w związku z wyprzedażą rocznika można liczyć w przypadku szesnastu spośród dwudziestu najpopularniejszych modeli aut wśród klientów indywidualnych w 2024 r. A analizie uwzględniliśmy także modele najczęściej wybierane przez firmy rejestrujące na REGON.

Wspomniane procenty, które można uszczknąć względem auta z roku modelowego 2025, przekładają się nominalnie na obniżki wahające się od 2 do 18 tys. zł.

Wśród marek oferujących promocje starszych modeli można znaleźć jednak pięć najpopularniejszych wśród „Kowalskich”, czyli Toyotę, Skodę, Kię, Hyundaia i Volkswagena, których udział w tym segmencie rynku przekroczył w ubiegłym roku 50 proc.

Toyota – wyprzedaż rocznika 2024

Pięć najpopularniejszych modeli z rocznika modelowego 2024 w dalszym ciągu sprzedaje Toyota. To przede wszystkim najpopularniejszy model ostatnich lat wśród polskich klientów indywidualnych – toyota yaris cross oraz najpopularniejszy model bez względu na rodzaj rejestracji – toyota corolla. W obu przypadkach rabaty wahają się od niespełna 5 do nieco ponad 6 proc., czyli nominalnie od 5,7 do 7,9 tys. zł.

Najpopularniejsze modele aut objęte promocjami w ramach wyprzedaży rocznika

Model

Cena najtańszej wersji po obniżce [w zł]

Różnica względem ceny katalogowej [w zł]

Różnica względem ceny katalogowej [w proc.]

ford focus

101 850

-16 500

-13,9

ford kuga

136 480

-26 000

-16,0

ford puma

95 400

-14 900

-13,5

hyundai i10

62 900

-8000

-11,3

hyundai i20

72 900

-8000

-9,9

hyundai i30 (hatchback)

83 900

-12 000

-12,5

hyundai kona

103 400

-10 000

-8,8

hyundai tucson

147 900

-12 000

-7,5

kia ceed

106 400

-2000

-1,8

kia niro

125 900

-9000

-6,7

kia sportage

124 900

-8000

-6,0

kia stonic

79 900

-5000

-5,9

kia xceed

107 500

-4000

-3,6

mg hs

109 900

-8000

-6,8

nissan juke

94 900

-13 000

-12,0

nissan qashqai

125 500

-12500

-9,1

skoda fabia

70 450

-3000

-4,1

skoda kamiq

84 900

-5000

-5,6

skoda karoq

107 200

-5000

-4,5

skoda kodiaq

171 650

-6500

-3,6

skoda octavia (kombi)

107 900

-7000

-6,1

skoda octavia (liftback)

103 900

-6900

-6,2

skoda scala

83 700

-5000

-5,6

skoda superb (kombi)

153 100

-10 000

-6,1

skoda superb (liftback)

146 000

-10 000

-6,4

suzuki s-cross

107 900

-12 000

-10,0

suzuki swift

69 900

-11 000

-13,6

suzuki vitara

98 900

-7000

-6,6

toyota aygo x

65 900

-6000

-8,3

toyota c-hr

120 800

-20 100

-14,3

toyota corolla (hatchback)

120 000

-7900

-6,2

toyota corolla (sedan)

118 100

-5800

-4,7

toyota yaris cross

111 200

-5700

-4,9

toyota yaris cross

91 400

-12 500

-12,0

volkswagen golf

97 990

-18 000

-15,5

volkswagen taigo

89 290

-15 000

-14,4

volkswagen t-cross

84 990

-15 000

-15,0

volkswagen t-roc

109 490

-18 000

-14,1

Źródło: Bankier.pl na podstawie cenników producentów (stan na 4 lutego 2025 r.)

Większa różnica pomiędzy rocznikiem modelowym 2024 a 2025 występuje w cenniku hybrydowej toyoty c-hr oraz toyoty yaris.

Nie każdy rodzaj wyposażenia jest już jednak dostępny. Auta wyposażone w sposób najuboższy (poziom Active) w większości przypadków zostały już wyprzedane. Wspomnianą już toyotę yaris cross i to z rocznika modelowego 2025 można więc kupić taniej, jednak w zamian otrzymamy uboższe wyposażenie i słabszy silnik.

Skoda – wyprzedaż rocznika 2024

Najwięcej objętych rabatami modeli, spośród najpopularniejszych marek, oferuje obecnie główny rywal Toyoty na polskim rynku, czyli czeska Skoda. Obniżki wahają się od 3,6 do ponad 6 proc. Na najwyższy rabat można liczyć, wybierając skodę superb oraz najpopularniejszy czeski model w Polsce – skodę octavię.

Upust dotyczy także starszych egzemplarzy najtańszych modeli w portfolio Skody, czyli modelu fabia oraz scala.

Hyunda i KIA – wyprzedaż rocznika 2024

Należące do jednego koncernu marki Hyundai i KIA również kuszą promocyjnymi cenami poszczególnych modeli z rocznika modelowego 2024 r.

Przeglądając portfolio obu marek według popularności poszczególnych aut, promocją objęty został przede wszystkim hyundai tucson oraz kia sportage – dwa południowokoreańskie modele, które w ubiegłym roku znalazły się w gronie dziesięciu najczęściej rejestrowanych aut przez polskich klientów indywidualnych. Oba SUV-y można kupić odpowiednio o 6 i 7,5 proc. taniej, co nominalnie przekłada się na obniżkę rzędu 8 – 12 tys. zł.

Na mniejszy upust można liczyć, wybierając kię sportage z napędem hybrydowym. Płacąc o 1 tys. zł mniej, otrzymamy jednak silnik gwarantujący o 20 KM mocy więcej niż w przypadku rocznika modelowego 2025 r.

Również symboliczną obniżką (niespełna 2 proc.) objęta została także popularna dawniej kia ceed. W przypadku tego modelu, jak i kii xceed, wybierając egzemplarz z rocznika modelowego 2024 r., również otrzymamy mocniejszy silnik.

Volkswagen – wyprzedaż rocznika 2024

Upustami objęte są w dalszym ciągu auta wyprodukowane przez Volkswagena. To m.in. najpopularniejszy model rodem z Wolfsburga – t-roc. Mniej zapłacimy także za innego crossovera – t-cross, SUV-a taigo oraz nieśmiertelnego, choć obecnie popularnego w Polsce głównie w komisach samochodowych volkswagena golfa.

Wśród promocyjnych cenników próżno jednak szukać drugiego najpopularniejszego modelu Volkswagena – tiguana.

Ford – wyprzedaż rocznika 2024

Choć popularność fordów w Polsce maleje z roku na rok, to przynajmniej jeden model w dalszym ciągu plasuje się w czołówce najpopularniejszych aut osobowych rejestrowanych w Polsce. Mowa o fordzie focusie, który za sprawą obecnej promocji można kupić za nieco ponad 100 tys. zł. Poniżej tej bariery Ford oferuje, w ramach promocji, tylko forda pumę.

Suzuki – wyprzedaż rocznika 2024

Jeśli mowa o markach, które w czołówce rankingu popularności mogą pochwalić się tylko jednym przedstawicielem, wyprzedaż rocznika 2024, prowadzi również Suzuki. Wspomnianym modelem jest vitara. Dzięki 6-procentowemu upustowi, flagowego SUV-a Suzuki wciąż można kupić za mniej niż 100 tys. zł, oczywiście z najsłabszym silnikiem i w najuboższej wersji wyposażenia.

Na wyraźniejsze obniżki mogą liczyć klienci Suzuki, którzy zdecydują się na model s-cross oraz swift. W obu przypadkach przekroczą one 10 proc. oraz 10 tys. zł.

Korzyść nie zawsze jest rabatem, a czasami wręcz podwyżką

Za sprawą unijnych przepisów, nakazujących informować o najniższej cenie w ostatnich 30 dniach, faktyczne rabaty, nazywane przez producentów i dilerów korzyściami, w niektórych przypadkach wypadają jednak znacznie bardziej blado.

Takie rozróżnienie znajdziemy m.in. w cennikach najpopularniejszych marek - Toyoty i Skody. O ile promocyjna cena najtańszej wersji toyoty yaris cross po upuście opiewa na 111 200 zł, o tyle najniższa cena z ostatnich 30 dni to 110 200 zł.

Jeszcze większe różnie występują w cenniku stosowanym przez Skodę w przypadku modelu superb. Czeski producent za najtańszą wersję auta z nadwoziem liftback z rocznika modelowego 2024, życzy sobie 146 tys. zł. I choć względem skody superb z roku modelowego 2025, oznacza to upust o 10 tys. zł, o tyle względem najniższej ceny z ostatnich 30 dni, przekłada się na podwyżkę o 6100 zł.

Szukając promocji, warto pamiętać jednak o tym, że często niższe ceny dotyczą jedynie aut dostępnych z tzw. stoku, czyli już znajdujących się w salonie, co mocno zawęża wybór, jeśli chodzi o wersje wyposażenia.

Drożej niż przed rokiem

Promocje i wyprzedaże roczników nie rekompensują jednak, w wielu przypadkach, wzrostu cen aut, jaki miał miejsce w ciągu ostatniego roku. Jak wynika z danych Bankier.pl, najpopularniejsze modele aut (biorąc pod uwagę stawki katalogowe) są obecnie od 1 do 15 proc. wyższe niż na początku 2024 r.

Najmocniej, o ponad 10 proc. w górę powędrowały jednak ceny tych aut, które w ostatnim roku przeszły facelifting.

Źródło:
Marcin Kaźmierczak
Marcin Kaźmierczak
redaktor Bankier.pl

Redaktor Bankier.pl. Zajmuje się tematyką nieruchomości. Przygotowuje raporty dotyczące cen mieszkań, pisze o trendach na tym rynku, monitoruje najciekawsze inwestycje w Polsce i za granicą. Na co dzień śledzi także rynek motoryzacyjny, a swoimi spostrzeżeniami dzieli się w sekcji Moto portalu Bankier.pl. Absolwent politologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Tel. 539 672 383.

Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (8)

dodaj komentarz
maxykaz
Jak naiwnym sprzedadzą roczny samochod w cenie nowego to za 2-3 miesiace pojawią sie inne "promocje" a samochod bedzie kosztował tyle samo o na wyprzedaży rocznika. Tak sie biznes kręci. Tzw wyprzedaże rocznika to nic innego jak golenie baranów.
zenonn
Od lat co roku to samo. Obniżki ceny egzemplarzy zalegających. Nawet do -70%
Wierzący wierzą, że to dla ich dobra.
barysza51
Ktoś każe Ci kupować ?
podatnik-
A rząd czy też inne władze w PRLu bis : Mercedes. BMW, AUDI, które są bez rabatów! Pytanie DLACZEGO?
oleksy92
To, że nie ma tych marek wymienionych nie znaczy, że nie dawały rabatów. Audi ścinało ceny nawet o 25%, Mercedes 10-20%, BMW nie wiem. Autor artykułu mógłby poprawić research.
lebero654
Wniosek: Rzekome korzyści nie są korzyściami, tylko manewrem marketingowym. Ciężkie jest życie konsumenta.
wizytator
Dlaczego w tabelce nie ma sortowania po cenie? Kto to układał, dziecko z przedszkola?
knl111
Układał kumaty redaktor, bo jest wg modelu.

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki