REKLAMA

Wyprzedaże rocznika w salonach. Te modele i marki dają największe rabaty

Marcin Kaźmierczak2025-02-05 06:00redaktor Bankier.pl
publikacja
2025-02-05 06:00

Choć z reguły wahają się od kilku do 10 proc., to w dalszym ciągu można znaleźć modele, których egzemplarze wyprodukowane w poprzednim roku, kosztują o kilkanaście procent mniej – wynika z danych Bankier.pl. Sprawdziliśmy, które z najpopularniejszych modeli na polskim rynku zostały objęte wyprzedażą rocznika 2024 r. i jak nie pomylić „korzyści” z obniżką.

Wyprzedaże rocznika w salonach. Te modele i marki dają największe rabaty
Wyprzedaże rocznika w salonach. Te modele i marki dają największe rabaty
fot. MKZ / / Bankier.pl

Na obniżki w związku z wyprzedażą rocznika można liczyć w przypadku szesnastu spośród dwudziestu najpopularniejszych modeli aut wśród klientów indywidualnych w 2024 r. A analizie uwzględniliśmy także modele najczęściej wybierane przez firmy rejestrujące na REGON.

Wspomniane procenty, które można uszczknąć względem auta z roku modelowego 2025, przekładają się nominalnie na obniżki wahające się od 2 do 18 tys. zł.

Wśród marek oferujących promocje starszych modeli można znaleźć jednak pięć najpopularniejszych wśród „Kowalskich”, czyli Toyotę, Skodę, Kię, Hyundaia i Volkswagena, których udział w tym segmencie rynku przekroczył w ubiegłym roku 50 proc.

Toyota – wyprzedaż rocznika 2024

Pięć najpopularniejszych modeli z rocznika modelowego 2024 w dalszym ciągu sprzedaje Toyota. To przede wszystkim najpopularniejszy model ostatnich lat wśród polskich klientów indywidualnych – toyota yaris cross oraz najpopularniejszy model bez względu na rodzaj rejestracji – toyota corolla. W obu przypadkach rabaty wahają się od niespełna 5 do nieco ponad 6 proc., czyli nominalnie od 5,7 do 7,9 tys. zł.

Najpopularniejsze modele aut objęte promocjami w ramach wyprzedaży rocznika

Model

Cena najtańszej wersji po obniżce [w zł]

Różnica względem ceny katalogowej [w zł]

Różnica względem ceny katalogowej [w proc.]

ford focus

101 850

-16 500

-13,9

ford kuga

136 480

-26 000

-16,0

ford puma

95 400

-14 900

-13,5

hyundai i10

62 900

-8000

-11,3

hyundai i20

72 900

-8000

-9,9

hyundai i30 (hatchback)

83 900

-12 000

-12,5

hyundai kona

103 400

-10 000

-8,8

hyundai tucson

147 900

-12 000

-7,5

kia ceed

106 400

-2000

-1,8

kia niro

125 900

-9000

-6,7

kia sportage

124 900

-8000

-6,0

kia stonic

79 900

-5000

-5,9

kia xceed

107 500

-4000

-3,6

mg hs

109 900

-8000

-6,8

nissan juke

94 900

-13 000

-12,0

nissan qashqai

125 500

-12500

-9,1

skoda fabia

70 450

-3000

-4,1

skoda kamiq

84 900

-5000

-5,6

skoda karoq

107 200

-5000

-4,5

skoda kodiaq

171 650

-6500

-3,6

skoda octavia (kombi)

107 900

-7000

-6,1

skoda octavia (liftback)

103 900

-6900

-6,2

skoda scala

83 700

-5000

-5,6

skoda superb (kombi)

153 100

-10 000

-6,1

skoda superb (liftback)

146 000

-10 000

-6,4

suzuki s-cross

107 900

-12 000

-10,0

suzuki swift

69 900

-11 000

-13,6

suzuki vitara

98 900

-7000

-6,6

toyota aygo x

65 900

-6000

-8,3

toyota c-hr

120 800

-20 100

-14,3

toyota corolla (hatchback)

120 000

-7900

-6,2

toyota corolla (sedan)

118 100

-5800

-4,7

toyota yaris cross

111 200

-5700

-4,9

toyota yaris cross

91 400

-12 500

-12,0

volkswagen golf

97 990

-18 000

-15,5

volkswagen taigo

89 290

-15 000

-14,4

volkswagen t-cross

84 990

-15 000

-15,0

volkswagen t-roc

109 490

-18 000

-14,1

Źródło: Bankier.pl na podstawie cenników producentów (stan na 4 lutego 2025 r.)

Większa różnica pomiędzy rocznikiem modelowym 2024 a 2025 występuje w cenniku hybrydowej toyoty c-hr oraz toyoty yaris.

Nie każdy rodzaj wyposażenia jest już jednak dostępny. Auta wyposażone w sposób najuboższy (poziom Active) w większości przypadków zostały już wyprzedane. Wspomnianą już toyotę yaris cross i to z rocznika modelowego 2025 można więc kupić taniej, jednak w zamian otrzymamy uboższe wyposażenie i słabszy silnik.

Skoda – wyprzedaż rocznika 2024

Najwięcej objętych rabatami modeli, spośród najpopularniejszych marek, oferuje obecnie główny rywal Toyoty na polskim rynku, czyli czeska Skoda. Obniżki wahają się od 3,6 do ponad 6 proc. Na najwyższy rabat można liczyć, wybierając skodę superb oraz najpopularniejszy czeski model w Polsce – skodę octavię.

Upust dotyczy także starszych egzemplarzy najtańszych modeli w portfolio Skody, czyli modelu fabia oraz scala.

Hyunda i KIA – wyprzedaż rocznika 2024

Należące do jednego koncernu marki Hyundai i KIA również kuszą promocyjnymi cenami poszczególnych modeli z rocznika modelowego 2024 r.

Przeglądając portfolio obu marek według popularności poszczególnych aut, promocją objęty został przede wszystkim hyundai tucson oraz kia sportage – dwa południowokoreańskie modele, które w ubiegłym roku znalazły się w gronie dziesięciu najczęściej rejestrowanych aut przez polskich klientów indywidualnych. Oba SUV-y można kupić odpowiednio o 6 i 7,5 proc. taniej, co nominalnie przekłada się na obniżkę rzędu 8 – 12 tys. zł.

Na mniejszy upust można liczyć, wybierając kię sportage z napędem hybrydowym. Płacąc o 1 tys. zł mniej, otrzymamy jednak silnik gwarantujący o 20 KM mocy więcej niż w przypadku rocznika modelowego 2025 r.

Również symboliczną obniżką (niespełna 2 proc.) objęta została także popularna dawniej kia ceed. W przypadku tego modelu, jak i kii xceed, wybierając egzemplarz z rocznika modelowego 2024 r., również otrzymamy mocniejszy silnik.

Volkswagen – wyprzedaż rocznika 2024

Upustami objęte są w dalszym ciągu auta wyprodukowane przez Volkswagena. To m.in. najpopularniejszy model rodem z Wolfsburga – t-roc. Mniej zapłacimy także za innego crossovera – t-cross, SUV-a taigo oraz nieśmiertelnego, choć obecnie popularnego w Polsce głównie w komisach samochodowych volkswagena golfa.

Wśród promocyjnych cenników próżno jednak szukać drugiego najpopularniejszego modelu Volkswagena – tiguana.

Ford – wyprzedaż rocznika 2024

Choć popularność fordów w Polsce maleje z roku na rok, to przynajmniej jeden model w dalszym ciągu plasuje się w czołówce najpopularniejszych aut osobowych rejestrowanych w Polsce. Mowa o fordzie focusie, który za sprawą obecnej promocji można kupić za nieco ponad 100 tys. zł. Poniżej tej bariery Ford oferuje, w ramach promocji, tylko forda pumę.

Suzuki – wyprzedaż rocznika 2024

Jeśli mowa o markach, które w czołówce rankingu popularności mogą pochwalić się tylko jednym przedstawicielem, wyprzedaż rocznika 2024, prowadzi również Suzuki. Wspomnianym modelem jest vitara. Dzięki 6-procentowemu upustowi, flagowego SUV-a Suzuki wciąż można kupić za mniej niż 100 tys. zł, oczywiście z najsłabszym silnikiem i w najuboższej wersji wyposażenia.

Na wyraźniejsze obniżki mogą liczyć klienci Suzuki, którzy zdecydują się na model s-cross oraz swift. W obu przypadkach przekroczą one 10 proc. oraz 10 tys. zł.

Korzyść nie zawsze jest rabatem, a czasami wręcz podwyżką

Za sprawą unijnych przepisów, nakazujących informować o najniższej cenie w ostatnich 30 dniach, faktyczne rabaty, nazywane przez producentów i dilerów korzyściami, w niektórych przypadkach wypadają jednak znacznie bardziej blado.

Takie rozróżnienie znajdziemy m.in. w cennikach najpopularniejszych marek - Toyoty i Skody. O ile promocyjna cena najtańszej wersji toyoty yaris cross po upuście opiewa na 111 200 zł, o tyle najniższa cena z ostatnich 30 dni to 110 200 zł.

Jeszcze większe różnie występują w cenniku stosowanym przez Skodę w przypadku modelu superb. Czeski producent za najtańszą wersję auta z nadwoziem liftback z rocznika modelowego 2024, życzy sobie 146 tys. zł. I choć względem skody superb z roku modelowego 2025, oznacza to upust o 10 tys. zł, o tyle względem najniższej ceny z ostatnich 30 dni, przekłada się na podwyżkę o 6100 zł.

Szukając promocji, warto pamiętać jednak o tym, że często niższe ceny dotyczą jedynie aut dostępnych z tzw. stoku, czyli już znajdujących się w salonie, co mocno zawęża wybór, jeśli chodzi o wersje wyposażenia.

Drożej niż przed rokiem

Promocje i wyprzedaże roczników nie rekompensują jednak, w wielu przypadkach, wzrostu cen aut, jaki miał miejsce w ciągu ostatniego roku. Jak wynika z danych Bankier.pl, najpopularniejsze modele aut (biorąc pod uwagę stawki katalogowe) są obecnie od 1 do 15 proc. wyższe niż na początku 2024 r.

Najmocniej, o ponad 10 proc. w górę powędrowały jednak ceny tych aut, które w ostatnim roku przeszły facelifting.

Źródło:
Marcin Kaźmierczak
Marcin Kaźmierczak
redaktor Bankier.pl

Redaktor Bankier.pl. Zajmuje się tematyką nieruchomości. Przygotowuje raporty dotyczące cen mieszkań, pisze o trendach na tym rynku, monitoruje najciekawsze inwestycje w Polsce i za granicą. Na co dzień śledzi także rynek motoryzacyjny, a swoimi spostrzeżeniami dzieli się w sekcji Moto portalu Bankier.pl. Absolwent politologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Tel. 539 672 383.

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (8)

dodaj komentarz
maxykaz
Jak naiwnym sprzedadzą roczny samochod w cenie nowego to za 2-3 miesiace pojawią sie inne "promocje" a samochod bedzie kosztował tyle samo o na wyprzedaży rocznika. Tak sie biznes kręci. Tzw wyprzedaże rocznika to nic innego jak golenie baranów.
zenonn
Od lat co roku to samo. Obniżki ceny egzemplarzy zalegających. Nawet do -70%
Wierzący wierzą, że to dla ich dobra.
barysza51
Ktoś każe Ci kupować ?
podatnik-
A rząd czy też inne władze w PRLu bis : Mercedes. BMW, AUDI, które są bez rabatów! Pytanie DLACZEGO?
oleksy92
To, że nie ma tych marek wymienionych nie znaczy, że nie dawały rabatów. Audi ścinało ceny nawet o 25%, Mercedes 10-20%, BMW nie wiem. Autor artykułu mógłby poprawić research.
lebero654
Wniosek: Rzekome korzyści nie są korzyściami, tylko manewrem marketingowym. Ciężkie jest życie konsumenta.
wizytator
Dlaczego w tabelce nie ma sortowania po cenie? Kto to układał, dziecko z przedszkola?
knl111
Układał kumaty redaktor, bo jest wg modelu.

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki