Wydatki inwestycyjne Aplisensu w całym 2017 wyniosą ok. 7-8 mln zł, a nie jak pierwotnie zakładano 10 mln zł - poinformował prezes spółki Adam Żurawski. Dodał, że realizacja strategii rozwoju grupy na lata 2017-2019 idzie zgodnie z planem.


"Narastająco po trzech kwartałach 2017 r. wydatki inwestycyjne wyniosły 6,1 mln, z czego najwięcej przypadło na rozbudowę siedziby w Warszawie. Według strategii na lata 2017-2019 planowaliśmy w całym 2017 r. wydać 10 mln zł, ale ostatecznie wydamy ok. 7-8 mln zł” – poinformował prezes Aplisensu Adam Żurawski.
"Realizacja strategii rozwoju na lata 2017-2019 idzie zgodnie z planem. Największe odchylenia występują jedynie w ponoszonych wydatkach inwestycyjnych” – dodał.
Aplisens liczy, że w 2018 r. przychody na rynku krajowych wzrosną o 8-9 proc. rdr.
"W 2018 roku wzrost sprzedaży na rynku krajowym o 8-9 proc. rdr. jest możliwy. Na polskim rynku powoli widać napływ środków unijnych, co dobrze wróży na przyszłość. W 2018 r. sytuacja gospodarcza w UE, zwłaszcza w Niemczech, powinna być relatywnie dobra. Sprzedażowo, największą niewiadomą na przyszły rok jest WNP i Rosja” – powiedział prezes.
Aplisens zapowiada dalszy wzrost udziału eksportu w strukturze przychodów. Narastająco, po trzech kwartałach 2017 r. eksport stanowił 67 proc. przychodów grupy, a sprzedaż krajowa 33 proc. (vs. odpowiednio: 65 proc. i 35 proc. w analogicznym okresie przez rokiem).
„Eksport będzie nadal rósł, głównie do segmentu klasyfikowanego przez nas jako rynki +pozostałe+. W 2019 r. planujemy m.in. ekspansję na rynek USA, gdzie główną barierą wejścia są certyfikaty. Generalnie, udział eksportu w strukturze przychodów grupy będzie rósł” – powiedział Adam Żurawski. (PAP Biznes)
mbl/ osz/