REKLAMA

Wielka Brytania: reklamowa wojna o łupki

2016-10-02 08:59
publikacja
2016-10-02 08:59

Brytyjski Urząd Standardów Reklamy potępił ulotki organizacji Friends of the Earth, rozpowszechniane podczas kampanii przeciw eksploatacji złóż gazu łupkowego w Anglii. Orzeczenie stwierdza, że Przyjaciele Ziemi minęli się z prawdą we wszystkich czterech punktach, jakie poruszyli w ulotce.

/ thetaXstock

Firma wydobywcza Cuadrilla, która walczy o prawo do szczelinowania w północnej Anglii, zaskarżyła jw zeszłym roku ulotki obrońców środowiska, twierdząc, że propagują opinie bez pokrycia. Ponieważ ta kampania ma znaczenie komercyjne, podlega jurysdykcji Urzędu Standardów Reklamy. Cuadrilla zaskarżyła argumenty Friends of the Earth, że szczelinowanie może powodować raka i astmę, zanieczyszczenia zasobów wody i spadek cen nieruchomości. Urząd Standardów już latem orzekł, że wszystkie te opinie są mylące, a amerykańskie dane, na których się opierają, nieaktualne w Wielkiej Brytanii. Friends of the Earth odwołali się od tego orzeczenia i w tym tygodniu przegrali ponownie.

Inne ugrupowanie, Greenpeace, wygrało jednak pod koniec września odwołanie w podobnym sporze - o tezę, że szczelinowanie nie obniży rachunków za energię.

Do tej pory tylko jedna firma wydobywcza, Third Energy, wywalczyła zgodę na szczelinowanie w jednym szybie w hrabstwie North Yorkshire. I tam jednak obrońcy środowiska blokują rozpoczęcie wydobycia apelacją sądową.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/Grzegorz Drymer/ Londyn/to/

Źródło:IAR
Tematy

Otwórz konto w promocjach: 300 zł premii za otwarcie i polecenie konta

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Gaz łupkowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki