Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel w Warszawie otworzy się 4 września, a koszt projektu to prawie 200 mln zł – poinformował na konferencji prasowej Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel. Wskazał, że firma stawia na rozwój eksportu oraz chce zwiększyć liczbę lokali „Pijalnia Czekolady”.


"Cały projekt rewitalizacji budynku (...), który został odbudowany i trochę powiększony w kierunku fabryki, dodatkowo wyposażenie muzeum oraz produkcja, która będzie na trzech piętrach, to inwestycja na poziomie prawie 200 mln zł” – powiedział Maciej Herman.
200 mln z to wartość całkowitych inwestycji Wedla w rozbudowę - uwzględnia część muzealną (Fabryka Czekolady E.Wedel), produkcyjną oraz przeznaczoną na zwiększenie efektywności procesów wewnętrznych.
Herman wskazał, że przy tworzeniu projektu firmie przyświecały dwa cele.
"Pierwszy cel to cel komercyjny, wizerunkowy, edukacyjny. Drugi cel to cel produkcyjny. Połowa tego budynku to część produkcyjna – to nie jest wielki gabarytowo budynek z punktu widzenia produkcji, w związku z tym znajdą się tutaj tylko krótkie linie produkcyjne - częściowo przeniesione ze starego budynku, a częściowo będzie to nowa linia produkcyjna. Dzięki temu zrobimy sobie miejsce w głównej fabryce i tam planujemy postawić jedną dużą linię produkcyjną – jeszcze nie mogę powiedzieć na co, ale ona w zasadzie już jest potwierdzona i powinna zacząć funkcjonować od 2026 r.” – powiedział dyrektor.
"Równolegle do tego budynku powstał jeszcze jeden budynek (wewnątrz), gdzie powiększyliśmy manufakturę – my to nazywamy +Rarytasy+. To mała fabryka, gdzie powstają ręcznie robione produkty sprzedawane w naszych Pijalniach Czekolady. (...) Rozwijamy Pijalnie Czekolady i jest ich coraz więcej – w tej chwili jest już 40 lokali, a będzie jeszcze więcej. Zatem musieliśmy powiększyć tę fabrykę dwa razy” – dodał.
Maciej Herman wskazał, że firma zakłada, że mniej więcej do 2027/2028 r. aktualnie posiadana przestrzeń wystarczy jej do produkcji.
"Następnie musimy zacząć się rozglądać za czymś nowym, po to, żeby w 2028/2029 r. mieć już jakieś dodatkowe miejsce do produkowania naszych wyrobów” – powiedział.
"W nowo otwieranej fabryce w przyszłym roku będzie nowa linia produkcyjna na Baryłki, będzie linia produkcyjna chałwy i sezamków oraz Czekotubki. Powstanie także nowa przestrzeń R&D (...) – to bardziej eksperymentalna, produkcyjna część – będą to krótkie linie produkcyjne, gdzie R&D będzie tworzyć nowe produkty, które później będą adaptowane na masowe linie produkcyjne” – dodał.
Dyrektor wskazał, że otwarcie muzeum jest ważne ze względów komercyjnych.
"Wierzymy w to, że do muzeum nie będą przychodzić tylko warszawiacy, ale też turyści – dla nas bardzo ważnym elementem strategii jest rozwój eksportu. Jesteśmy w tej chwili obecni w 60 krajach, na razie eksport to jest 10 proc. naszej sprzedaży – ale kilka lat temu było to 5 proc. Eksport jest dla nas istotnym elementem i będziemy zachęcać turystów - poprzez różnego rodzaju kanały dotarcia – żeby budować polską markę Wedel za granicą, gdzie niestety nie jest znana wielu osobom. Budujemy krok po kroku w wybranych krajach naszą markę, aby była przynajmniej marką europejską o większym zasięgu” – powiedział Maciej Herman.
Ceny biletów do Muzeum Fabryki Czekolady Wedla
Za wstęp do muzeum trzeba zapłacić. Bilety - w zależności od rodzaju - kosztują:
- normalny - 70 zł,
- normalny z Kartą Dużej Rodziny - 56 zł,
- ulgowy (studenci, uczniowie, seniorzy, osoby z niepełnosprawnościami) - 55 zł,
- rodzinny (2+1 lub 2+2) - 59 zł,
- grupowy normalny (min. 10 osób) - 59 zł,
- grupowy ulgowy (min. 10 osób) - 47 zł,
- dzieci poniżej 2. roku życia - za darmo.
Muzeum oferuje również warsztaty, na których można zrobić własne czekoladowe wybory. Ceny wyglądają następująco:
- bilet normalny - 80 zł,
- bilet ulgowy - 70 zł,
- warsztaty dla dzieci - 70 zł + 15 zł opiekun (pod opieką jednej osoby dorosłej może najdować się troje dzieci),
- zorganizowana grupa dzieci - 1800 zł.
alk/ ana/


























































