REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Protektor i Asseco świecą przykładem

2016-02-16 02:13
publikacja
2016-02-16 02:13

Jeśli chodzi o międzynarodową ekspansję, polskie spółki są w powijakach. Na tym tle wyróżniają się firmy z Polski Wschodniej.

Protektor i Asseco świecą przykładem
Protektor i Asseco świecą przykładem
fot. Wojciech Barczyński /
fot. Szymon Laszewski / / FORUM

Nie ma wielu firm z Polski działających globalnie — to wie każdy. Naukowo podeszli do sprawy badacze z SGH, którzy napisali książkę „Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw”, a opowiedzą o tym szerzej podczas piątkowej konferencji.

Etap przedszkolny…

Autorzy szczegółowo zbadali 75 giełdowych spółek, a dla 32, które podały wszystkie potrzebne informacje, obliczyli indeks internacjonalizacji uwzględniający siedem czynników, w tym m.in.: zasięg geograficzny zagranicznych inwestycji, ich udział w przychodach, zatrudnieniu i aktywach. Najbardziej globalne okazały się Lubelskie Zakłady Przemysłu Skórzanego Protektor (wskaźnik 72,56 proc.) i rzeszowskie Asseco Poland (67,11 proc.). Poza nimi pułap 50 proc. pokonały tylko Arctic Paper, PZ Cormay i Bioton. Na dole listy ze wskaźnikiem niższym niż 10 proc. są ES System i Impel.

— Większość polskich spółek znajduje się na wczesnym etapie umiędzynarodowienia. Pokazuje to szczególnie wartość ich aktywów zagranicznych, udział zatrudnienia za granicą w zatrudnieniu ogółem oraz niewielka liczba krajów, w których zlokalizowane są inwestycje. Relatywnie najwyższą wartość ma wskaźnik udziału przychodów ze sprzedaży z zagranicy, który uwzględnia eksport — komentuje dr hab. Mariusz-Jan Radło z Instytutu Gospodarki Światowej przy SGH.

Czytaj więcej w "Pulsie Biznesu"

Źródło:
Tematy
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.

Komentarze (2)

dodaj komentarz
~Obiektywnie
"Dom Maklerski PKO Banku Polskiego systematycznie rozszerza ofertę w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Wdrożenie nowego systemu umożliwi zaoferowanie klientom inwestującym na rynkach zagranicznych innowacyjnego a zarazem prostego narzędzia" – mówi Filip Paszke, Dyrektor Domu Maklerskiego PKO Banku "Dom Maklerski PKO Banku Polskiego systematycznie rozszerza ofertę w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Wdrożenie nowego systemu umożliwi zaoferowanie klientom inwestującym na rynkach zagranicznych innowacyjnego a zarazem prostego narzędzia" – mówi Filip Paszke, Dyrektor Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego. Asseco zatrudnia kilka tysięcy najlepszych polskich informatyków, sprzedaje nowoczesne innowacyjne produkty na całym świecie, a żałosne nieuki i naciągacze zazdroszczą i wyżywają się na forum.
~Wojciech
Szkoda, że w rzeczywistości nie jest tak kolorowo jak w mediach i Asseco nie potrafi naprawić błędów własnej aplikacji, na której jedzie DM PKO BP. Co za banda żałosnych nieuków i naciągaczy.

Powiązane:

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki