Mija rok od startu programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej. Za pomocą karty lub telefonu można już płacić w co drugim urzędzie. W terminale płatnicze została wyposażona też drogówka.
Program realizowany jest przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii we współpracy z KIR. W pierwszym roku przystąpiło do niego 1414 urzędów, czyli około połowa wszystkich urzędów w Polsce. Umowy na instalację terminali POS lub usługi WebPOS Paybynet zawarto z 1165 urzędami.
W tym czasie Polacy dokonali w urzędach 448 tys. transakcji bezgotówkowych o wartości 60,3 mln zł. Do końca kwietnia policjanci z drogówki przyjęli od kierowców 72,2 tys. płatności za mandaty na kwotę 9,3 mln zł.
Program ma na celu „terminalizację” urzędów administracji publicznej. W założeniu wszyscy petenci urzędów powinni mieć możliwość realizowania płatności bezgotówkowych za pomocą kart lub smartfonów. Za korzystanie z płatności bezgotówkowych w urzędach i radiowozach drogówki nie jest doliczana dodatkowa opłata.
Równocześnie przez Fundację Polska Bezgotówkowa realizowany jest drugi projekt – Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego „Polska Bezgotówkowa”. Przedsiębiorcy przystępujący do programu mogą skorzystać z promocji, w ramach której otrzymają do trzech terminali POS na rok za darmo.


























































