REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Najpopularniejsze SUV-y tracą na wartości. W trzy lata co najmniej jedną trzecią

2025-12-02 06:00
publikacja
2025-12-02 06:00

Od niespełna 30 do ponad 46 proc. a nominalnie od 35 to 65 tys. zł – tyle w ciągu trzech lat mogą stracić na wartości najpopularniejsze SUV-y – wynika z analizy przeprowadzonej przez „Auto Świat” na podstawie danych Info-Ekspert.

Najpopularniejsze SUV-y tracą na wartości. W trzy lata co najmniej jedną trzecią
Najpopularniejsze SUV-y tracą na wartości. W trzy lata co najmniej jedną trzecią
fot. Grzegorz Czapski / / Shutterstock

SUV-y i crossovery to od kilku lat bezsprzecznie najpopularniejsze auta, również w Polsce. Jak wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego za pierwsze dziesięć miesięcy 2025 r., pierwszą dziesiątkę najczęściej rejestrowanych aut przez polskich klientów indywidualnych stanowią wyłącznie tego typu auta. W czołowej dwudziestce, inne nadwozie mają wyłącznie cztery modele.

Choć jednak tak popularne, to również potrafią tracić sporo na wartości. Tak przynajmniej wynika z raportu „Mistrz Wartości” przygotowanego przez „Auto Świat” we współpracy z serwisem Info-Ekspert. Pod uwagę wzięto auta kosztujące od 100 do 150 tys. zł a spadek wartości oszacowano dla najpopularniejszych wersji silnikowych i wyposażenia po trzech latach od zakupu nowego auta i przy założeniu rocznego przebiegu na poziomie 20 tys. km.

Na tej podstawie można wysnuć wniosek, że najmniej nie tracą wcale najpopularniejsze modele. Najniższy spadek i jedyny poniżej 30 proc. zanotowany został w przypadku mazdy cx-30. Nieco więcej (31,7 proc.) w ciągu trzech lat traci na wartości skoda karoq. Za nimi znalazło się najpopularniejsze auto osobowe tego roku wśród „Kowalskich”, czyli kia sportage.

Przeciętna utrata wartości najpopularniejszych SUV-ów

Model

Utrata wartości

[w proc.]

Utrata wartości

[w tys. zł]

mazda cx-30

-29,0

-35,5

skoda karoq

-31,7

-44,7

kia sportage

-32,3

-43,8

honda hr-v

-32,8

-44,3

toyota c-hr

-34,4

-48,5

dacia bigster

-34,7

-37,8

toyota yaris cross

-35,9

-39,8

hyundai tucson

-35,9

-49,9

volkswagen t-roc

-37,9

-49,5

cupra formentor

-38,0

-54,2

Źródło: „Auto Świat”

Kolejne z grona najpopularniejszych SUV-ów, crossoverów i aut osobowych w ogóle, czyli toyota c-hr, toyota yaris cross i volkswagen t-roc, zajęły odpowiednio: piąte, siódme i dziewiąte miejsce, a więc znalazły się w środku stawki z przeciętnym spadkiem wartości wynoszącym od 34,4 do 37,9 proc.

Na drugim końcu zestawienia znalazł się znacznie mniej popularny w Polsce opel frontera oraz trzy „chińczyki”: mg hs, jaecoo 7 i omoda 5, których spadek wartości przekroczył 40 proc. a w przypadku jaecoo i omody wyniósł 46,5 proc.

Jeśli zamiast danych procentowych wzięlibyśmy nominalny spadek wartości, z grona najpopularniejszych aut, z uwagi na znacznie niższą cenę wyjściową, najlepszy wynik osiągnęłaby toyota yaris cross (-39,8 tys. zł). I w tym przypadku najlepiej spisała się jednak mazda cx-30 (-35,5 tys. zł). Najgorzej jaecoo 7, które po trzech latach użytkowania i przejechaniu ok. 60 tys. km straci na wartości przeciętnie 65,1 tys. zł.

MKZ

Źródło:
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zyskaj 500 zł w promocji „Mobilni zyskują”
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zyskaj 500 zł w promocji „Mobilni zyskują”

Komentarze (8)

dodaj komentarz
zenonn
Autor wizjoner, problemy z rachunkami i logiką.
"spadek wartości przekroczył 40 proc. a w przypadku jaecoo i omody wyniósł 46,5 proc."

Sprzedaż Omoda 5 w Polsce rozpoczęła się w sierpniu 2024 roku.
Sprzedaż Jaecoo 7 w Polsce rozpoczęła się we wrześniu 2024 roku.
Nie ma 3 letnich w listopadzie 2025.
zenonn
Komu ten artykuł?
Dawniej jęczano: 30% to traci auto po wyjeździe z salonu.
Najmniej są warte 3 letnie auta w USA. Im droższe tym więcej tracą.
Auta z rynku europejskiego, które tracą najwięcej — top „money-pit”
Jaguar I-Pace
Nissan Leaf
Tesla Model S
Tesla Model X
Maserati Ghibli
Maserati Levante
BMW
Komu ten artykuł?
Dawniej jęczano: 30% to traci auto po wyjeździe z salonu.
Najmniej są warte 3 letnie auta w USA. Im droższe tym więcej tracą.
Auta z rynku europejskiego, które tracą najwięcej — top „money-pit”
Jaguar I-Pace
Nissan Leaf
Tesla Model S
Tesla Model X
Maserati Ghibli
Maserati Levante
BMW 7 Series
BMW 5 Series
wizytator
Gdzie są do kupienia trzyletnie Chińczyki za połowę wartości??? Dawać linki bunkiery!!
Chyba że nie dopisaliście że po szkodzie.
Bua ha ha!!!
428ustka
OO mabion juz zarobil 4grosze hahaha
428ustka
lepiej kupic akcje na gpw one wogole nie traca na wartosci a co tam 50% za tydzien a juz najlepiej sie wkrecic w piramide co zwyzkuja po 40% a to jednak da sie zarobic moze ci zostac 10%
awasgm
Propaganda na zamówienie niemieckiej motoryzacji. “ Najgorzej – jaecoo 7, które po trzech latach użytkowania i przejechaniu ok. 60 tys. km straci na wartości przeciętnie 65,1 tys. zł.” ???Autor wie co się stanie za kilka lat. Auta z Chin co dopiero zaczynają być sprzedawane a póki co nic nie wskazuje na taką utratę wartości bo użytkowicy Propaganda na zamówienie niemieckiej motoryzacji. “ Najgorzej – jaecoo 7, które po trzech latach użytkowania i przejechaniu ok. 60 tys. km straci na wartości przeciętnie 65,1 tys. zł.” ???Autor wie co się stanie za kilka lat. Auta z Chin co dopiero zaczynają być sprzedawane a póki co nic nie wskazuje na taką utratę wartości bo użytkowicy i prawdziwe i niezależne testy je chwalą
peluquero
Wartość a cena to dwie różne rzeczy

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki