REKLAMA
WAŻNE

Pełnomocnik nie musi wiedzieć o zmianie cennika?

Wojciech Boczoń2015-11-17 11:58analityk Bankier.pl
publikacja
2015-11-17 11:58
fot. gemenacom / YAY Foto

ING Bank Śląski nie ma ze mną lekko. Wszystko przez to, że nie jestem tam właścicielem ROR-u, a jedynie pełnomocnikiem. A tacy klienci są traktowani nieco inaczej. Teraz na przykład dowiedziałem się, że pełnomocników bank nie będzie powiadamiał o zmianach w cenniku. Nie muszą wiedzieć, że korzystanie z bankomatów będzie droższe. 

Mam pełnomocnictwo do konta mojej żony i z rachunku korzystamy wspólnie. Mogę realizować przelewy, mam kartę debetową i naklejkę zbliżeniową. Mogę korzystać z aplikacji mobilnej i płatności Blik. Co prawda od niedawna, bo wcześniej pełnomocnicy nie mieli takiej możliwości. W zasadzie korzystam z tego rachunku na zasadach podobnych jak zwykły właściciel.

Wczoraj bank rozesłał do swoich klientów informację o zmianie dla kart. Od 29 stycznia klienci będą mogli korzystać za darmo bez ograniczeń tylko z maszyn własnych banku oraz sieci Planet Cash. W przypadku pozostałych bankomatów bez opłat będzie tylko pierwsza wypłata w miesiącu, a kolejna będzie kosztować 2,5 zł. Przez ostatnie pięć lat ING rozpieścił swoich klientów bezwarunkowym dostępem do wszystkich bankomatów za darmo, więc zmiana jest spora.

gemenacom, YAY Foto

Niestety ja takiej informacji nie dostałem. Jak dowiedziałem się w biurze prasowym banku, pełnomocnicy nie dostają powiadomień o zmianach w cenniku. Teoretycznie taką wiadomość powinien przekazać mi właściciel konta, czyli moja żona. Problem w tym, że ING ma na tyle wygodną bankowość mobilną, że moja żona korzysta głównie z tego kanału. A tu powiadomień też nie ma.

Przyznam szczerze, że nie do końca rozumiem politykę banku w tym zakresie (a może banków – niewykluczone, że ING nie jest wyjątkiem). Jako pełnomocnik mam możliwość wykonywania większości standardowych operacji i korzystam na co dzień z bankomatów. Bank wysyła mi informacje o niedostępności systemu, zmianie oprocentowania produktów, czy ostrzeżenia przed zagrożeniami w bankowości elektronicznej. Ale o niekorzystnej zmianie cennika już nie. Co ciekawe, powiadomienia te traktowane są przez bank najwyraźniej wybiórczo – jakiś czas temu dostałem informację o tym, że bank znosi opłatę za korzystanie z Blika.

Pełnomocnikom pozostaje w takiej sytuacji regularne odpytywanie właściciela rachunku, czy warunki aby nie uległy zmianie. I czytanie PRNews.pl, bo tu piszemy o wszystkich ważniejszych zmianach cenników.

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Prześwietla i recenzuje najnowsze produkty i usługi finansowe, zajmuje się zagadnieniami związanymi z bezpieczeństwem finansów osobistych. Ma konto w każdym banku, więc systemy bankowości internetowej i mobilnej nie mają dla niego tajemnic. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący PRNews.pl - największego w kraju serwisu dla branży bankowej. Laureat nagrody dziennikarskiej im. Mariana Krzaka, Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich.

Tematy
Indywidualna opieka Doradcy, kursy walut Premium, ochrona przed cyber przestępcami.

Indywidualna opieka Doradcy, kursy walut Premium, ochrona przed cyber przestępcami.

Advertisement

Komentarze (2)

dodaj komentarz
~CKH
Też jestem klientem tego banku i informację o zmianie tabeli opłat i prowizji przeczytałam w zakładce wiadomości przez bankowość internetową już 16.11.2015 r. Dużo banków szykuje zmiany w TOiP w związku ze zmianami przepisów, ale z tego co wiem, żaden jeszcze o takich zmianach nie poinformował. Niestety większość Też jestem klientem tego banku i informację o zmianie tabeli opłat i prowizji przeczytałam w zakładce wiadomości przez bankowość internetową już 16.11.2015 r. Dużo banków szykuje zmiany w TOiP w związku ze zmianami przepisów, ale z tego co wiem, żaden jeszcze o takich zmianach nie poinformował. Niestety większość banków nie informuje, Klientów-pełnomocników o zmianach w TOiP.
~lolek
Panie Wojciechu, Pana żona otrzymała wiadomość o zmianie TOiP w wiadomościach w ING Bank Online. Najpierw proponuję sprawdzić a dopiero później pisać na ten temat komentarze ;)

Powiązane: Bankowość 3.0 - Felietony

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki