REKLAMA

PKP Intercity w nowym rozkładzie jazdy: szybciej między Warszawą a Wrocławiem

2016-11-08 15:15
publikacja
2016-11-08 15:15

Stałe godziny kursowania pociągów pomiędzy większymi miastami, skrócenie czasu przejazdu m.in. z Warszawy do Wrocławia - to niektóre zmiany w nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity - zapowiedział we wtorek na konferencji prezes spółki Marek Chraniuk.

PKP Intercity w nowym rozkładzie jazdy: szybciej między Warszawą a Wrocławiem
PKP Intercity w nowym rozkładzie jazdy: szybciej między Warszawą a Wrocławiem
/ intercity.pl

Nowy rozkład jazdy zacznie obowiązywać od 11 grudnia 2016 r., natomiast bilety na połączenia będzie można kupić od 11 listopada br.

Chraniuk poinformował, że od nowego rozkładu jazdy o 32 wzrośnie liczba pociągów ekonomicznych, czyli pociągów kategorii TLK. Z nowych połączeń skorzystają m.in. mieszkańcy Pomorza Środkowego (Kołobrzeg, Koszalin i Słupsk), którzy pojadą bezpośrednim pociągiem TLK "Pobrzeże" do Krakowa przez Warszawę. Kolejną nowością będzie TLK "Kociewie", kursujący z Gorzowa Wielkopolskiego do Trójmiasta przez Piłę.

Natomiast Szczecin będzie miał dwa nowe całoroczne połączenia z Wrocławiem przez Zieloną Górę (TLK "Swarożyc" i TLK "Światowid"). Dodatkowo do rozkładu powróci codzienny, całoroczny nocny pociąg z Trójmiasta do Zakopanego - TLK "Karpaty".

Chraniuk poinformował, że w nowym rozkładzie jazdy utrzymana ma być cykliczność, czyli stałe godziny kursowania pociągów. "Dla głównych ciągów komunikacyjnych pomiędzy większymi miastami pociągi będą kursowały co godzinę, np. pomiędzy Wrocławie a Poznaniem, Warszawą a Trójmiastem i Krakowem" - powiedział.

"Dzięki zakończeniu przez zarządcę infrastruktury prac modernizacyjnych na niektórych odcinkach oraz wprowadzeniu szybszego taboru, w nowym rozkładzie jazdy skróceniu ulegną czasy przejazdów na kilku popularnych trasach" - dodał.

I tak na przykład z Warszawy do Wrocławia przez Łódź i Kalisz podróż będzie trwała ok. o 30 minut krócej, o ponad 30 minut skrócić się ma czas przejazdu na trasie Przemyśl - Kraków. Trasę między stolicą Małopolski a Rzeszowem pociąg pokona w jedną godzinę i 42 minuty.

Dodatkowo, krócej o blisko 30 minut pojadą składy kategorii IC oraz TLK na trasie Warszawa - Trójmiasto przez Iławę. Oznacza to, że pociągiem IC "Neptun" pasażerowie pokonają tę trasę w niecałe trzy godziny, natomiast składami TLK - o 30 minut dłużej.

W okresie wiosenno-letnim spółka uruchomi nowe międzynarodowe połączenie IC "Cracovia" relacji Kraków - Praga. Skład pojedzie przez Ostrawę, Ołomuniec i Pardubice. Natomiast pasażerowie planujący podróże po Polsce będą mieli do dyspozycji więcej połączeń bezpośrednich do Kołobrzegu (z Rzeszowa, Częstochowy oraz Białegostoku) i na Półwysep Helski (z Katowic, Opola, Łodzi i Bydgoszczy).

W wakacyjne weekendy m.in. podróżni z Łodzi i Warszawy zyskają bezpośrednie połączenie z Mazurami - na trasie Łódź Giżycko kursować będzie skład TLK "Niegocin".

Uczestniczący w konferencji członek zarządu PKP PLK, dyrektor ds. utrzymania infrastruktury Antoni Jasiński poinformował, że w połowie 2017 r. rozpoczną się prace na dwóch trasach. Remont linii Warszawa - Lublin wydłuży czas podróży między tymi miastami o 4050 minut. Modernizacja potrwa około 1,5 roku, ale po jej zakończeniu pociągi mają pokonywać tę trasę z prędkością 160 km/h. Zaplanowane jest również rozpoczęcie modernizacji trasy między Warszawą a Poznaniem.

Od połowy przyszłego roku składy PKP Intercity będą jeździć trasą okrężną przez Gniezno, co wydłuży czas podróży o blisko godzinę. Po ich zakończeniu pociągi na całej linii, ze stolicy Wielkopolski do Warszawy, pojadą z prędkością 160 km/h.(PAP)

krm/ pad/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (5)

dodaj komentarz
~bart
Remont linii Warszawa - Lublin wydłuży czas podróży między tymi miastami o 4050 minut. = 67,5 godziny = prawie 3 dni - długo trzeba będzie jechać.
~exekutor
A CO Z TYM MOIM ZAPYZIAŁYM LUBLINEM ? NIC TUTAJ PORZĄDNEGO NIE JEŹDZI.
~Jas
A gdzie nocne połączenie Wrocław- Przemysl
~Cyklon odpowiada ~Aron
Aron - ty żyjesz, nie ma cię na Rynku Kolejowym to myślałem że busiarstwo ma się już ku końcowi ale jak widać PKP PLK swymi debilnymi koncepcjami remontów przy zamkniętym szlaku busiarzom nie da umrzeć.
Dotychczas tylko jedną modernizacje prawie zrobiono przy całkowitym zamknięciu to remont trasy na Białystok; Rembertów Zielonka
Aron - ty żyjesz, nie ma cię na Rynku Kolejowym to myślałem że busiarstwo ma się już ku końcowi ale jak widać PKP PLK swymi debilnymi koncepcjami remontów przy zamkniętym szlaku busiarzom nie da umrzeć.
Dotychczas tylko jedną modernizacje prawie zrobiono przy całkowitym zamknięciu to remont trasy na Białystok; Rembertów Zielonka Tłuszcz Sadowne - 60 km dwa lata całkowitego zamknięcia, rok ruchu jednotorowego na początku rok ruchu jednotorowego teraz - no i oczywiście już rok opóźnienia a rzeczywistego końca nie widać a co najdziwniejsze po remoncie jakoś nie daje się przywrócić prędkości z przed remontu - pociągi jadą wolniej lub z nierównomierną prędkością - nie wierzcie w to że zrobią Lublin lub Poznań (trasy z warszawy) w terminie 3 lat - 5 lat to minimum.

Powiązane: Wrocław

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki